آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۹ شهر کشور از ۸۸ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر است



فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع: چگونه حضور رئیس جمهور در مجلس آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیتی کمتر از کنکور و فضایی بازتر باعث ابتلا به کرونا می‌شود اما داوطلبان کنکور باید سر جلسه حضور پیدا کنند

زالی: این خطای راهبردی بود که شعله‌ور شدن کرونا در ماه‌های اخیر را فقط به حساب مردم گذاشتیم. واقعیت اینگونه نبود
خشنود عضو ستاد کرونا در تهران: اکثر بیمارستان‌ها کاملاً درگیر کرونا با حداکثر ظرفیت مشغول هستند. اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند
دانشگاه علوم پزشکی شیراز: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ تن جان باختند و ۱۰۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند
دانشگاه علوم پزشکی قزوین: ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، ۲۹ نفر متصل به دستگاه‌های کمک تنفسی و ۸ نفر در نوبت استفاده هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه۲۴ مرداد ۱۳۹۹اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۷۹ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۸ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در اردبیل به ۱۰۴۰ نفر، در ایلام به ۷۱۰ نفر، در تهران به ۲۱۷۳۵ نفر، در خوزستان به ۶۱۰۲ نفر، در سمنان به ۱۱۰۷نفر، در فارس به ۲۴۹۴ نفر، در کرمانشاه به ۲۱۵۵ نفر، در گلستان به ۲۴۸۴ نفر، در مازندران به ۴۱۸۰ نفر، در مرکزی به ۱۰۹۱ نفر و در هرمزگان به ۱۱۴۸ نفر رسیده است.

فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع در واکنش به عدم حضور روحانی در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادیش گفت: «اکنون این سؤال برای نمایندگان پیش آمده که چگونه حضور رئیس جمهور در مجلس آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیتی کمتر از شرکت‌کنندگان کنکور و فضایی بازتر باعث ابتلا به کرونا می شود اما داوطلبان کنکور با وجود عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید سر جلسه حضور پیدا کنند. رئیس دفتر رئیس جمهور باید به این موضوع پاسخ دهد که چرا با روح و روان بچه‌های مردم بازی می‌کنند؟» (سایت مجلس رژیم ۲۳ مرداد). پیش از این واعظی رئیس دفتر روحانی طی نامه‌ای به مجلس اعلام کرده بود، روحانی «براساس توصیه کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت شرکت کند زیرا احتمال ابتلا به بیماری کرونا در این مکان وجود دارد».

در تهران، زالی ر‌ئیس ستاد کرونا گفت: این یک «خطای راهبردی بود که در ماه‌های اخیر، شعله‌ور شدن کرونا را فقط به حساب مردم گذاشتیم که واقعیت اینگونه نبود. شتابزدگی در بازگشایی‌ها می‌تواند افکار عمومی را به این سمت ببرد که بیماری خاموش شده است. مشکلات و خسارات کرونا به مراتب بیشتر از روزهای ابتدایی شروع بیماری بوده است. کرونا استمرار خواهد داشت، اگر نگاه واقعی به کرونا نداشته باشیم، اعتماد عمومی را از دست خواهیم داد» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۴ مرداد).

خشنود عضو ستاد کرونا در تهران گفت: “اکثر بیمارستان‌ها کاملاً درگیر این بیماری بوده و با حداکثر ظرفیت مشغول هستند. اخیراً اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند» (شفقنا ۲۴ مرداد).

در فارس، «معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۹ نفر دیگر طی شبانه روز گذشته، خبر داد و گفت: امروز و بر اساس آخرین آمار، ۹۵۶ بیمار بستری هستند که ۱۰۶ تن در بخش مراقبت‌های ویژه هستند(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳ مرداد).

در مرکزی، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در این استان شاهد خیز شدید در اسفندماه و خیز جدیدی در فروردین بودیم. از نیمه خرداد، دوباره شاهد افزایش ابتلا و بستری هستیم. در حال حاضر ۷ شهرستان اراک، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و کمیجان در وضعیت قرمز و دو شهرستان شازند و محلات در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایرنا ۲۴ مرداد).

در اصفهان، «رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا گفت: تعداد مبتلایان کادر درمان به ویروس کرونا در تیر ماه با چهار ماهه بحران برابری کرد و بیمارستان‌ها و مراکز درمان به مشکل کمبود نیرو برخورد می‌کنند.در این بحران خیرین شهرضایی ۸۶۰ میلیون تومان بودجه به کادر درمان و نیازمندان کمک کردند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۳ مرداد).

در هرمزگان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته، ۶ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۶۲۴ نفر افزایش یافت.اکنون ۲۹۶بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۲۹نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۲۴ مرداد).

در قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:«تعداد پذیرش شدگان بیماری کرونا به ۲۸۷ نفر رسیده است.از این تعداد ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده، ۲۹ نفر به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه هشت نفر در نوبت استفاده از دستگاه قرار دارند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ (۱۴ اوت ۲۰۲۰)