پانزدهمین روز اعتصاب کارگران پالایشگاهها


روز شنبه ۲۵مرداد، اعتصاب سراسری کارگران پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاهها در ۲۳ شهر از ۱۲استان همچنان، ادامه یافت.

در پانزدهمین روز اعتصاب، نه تنها حیله و فریب و تلاشهای مذبوحانه کارگزاران رژیم برای شکستن اعتصاب کارگران به جایی نرسید بلکه کارگران فولاد جهان آرا در شهرک صنعتی خرمشهر نیز به هزاران کارگر محروم اعتصابی پیوستند.

رژیم آخوندی در یکی از شرکت‌های لامرد، با کارگران جوشکار تماس گرفته و به آنها اعلام کرده است طبق آنچه که کارگران در روز اول اعتصاب منتشر کردند خواسته آنها را قبول کرده و حاضر است ۱۲ میلیون تومان به آنها حقوق بدهد، اما وقتی کارگران به مدیران شرکت مراجعه می‌کنند، آنها زیر حرفشان می‌زنند. و مشخص می شود که این ترفند تنها برای بازگشت به کار کارگران بوده است.

همچنین کارگزاران رژیم ضد کارگری آخوندی، تمامی کارگران پالایشگاه گاز ایلام، اورهال، که در اعتصاب بودند، را اخراج کرد.

روز شنبه ۲۵ مردادماه، بازنشستگان در ۱۲شهر تهران، اصفهان، اهواز، تبریز، رشت، کرج، مشهد، ساری، سنندج، کرمانشاه، بجنورد، ایلام) در مقابل اداره تأمین اجتماعی استان تجمع کرده و به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

بازنشستگان خواستار بازگشت اندوخته چپاول شده بازنشستگان توسط دولت ضد مردمی، به صندوق سازمان تامین اجتماعی شدند.

روز شنبه ۲۵ مردادماه همچنین کارگران راه‌آهن در شهرهای مختلف: از جمله در تهران و مشهد برای چندمین روز متوالی، و کارگران شرکت هپکو اراک: برای پانزدهمین روز، و کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، برای شصت و دومین روز تجمع کرده و به اعتصاب خود ادامه دادند.

کارگران کارخانه آب معدنی داماش در استان گیلان، نیز در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق معوقه و حق بیمه خود در محوطه این کارخانه تجمع کردند.