سومین هفته اعتصاب کارگران و کارکنان تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در ۲۳ شهر از ۱۲ استان

 

تجمعات اعتراضی بازنشستگان در ۱۲ شهر و استان ایران

امروز شنبه ۲۵مرداد۹۹ اعتصاب کارکنان و کارگران تاسیسات و پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاههای مرتبط با آنها در ۲۳ شهر از ۱۲استان کشور وارد سومین هفته خود شد.

در روزهای گذشته، کارگزاران حکومتی و پیمانکارانی که عموما وابسته به سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی هستند، تلاش کردند با وعده های پوچ و پرداخت قسمت ناچیزی از حقوق کارگران در برخی از مراکز، شماری از کارگران را به سرکار بازگردانند و اعتصاب سراسری را به شکست بکشانند. اما کارگران با حفظ اتحاد و همبستگی در ۵۴ مرکز مربوط به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کردند تا تحقق همه خواستهایشان به اعتصاب ادامه میدهند.

در یک تحول دیگر امروز شنبه ۲۵ مردادماه، جمعی از بازنشستگان در مراکز ۱۲ استان (تهران، اصفهان، اهواز، تبریز، رشت، کرج، مشهد، ساری، سنندج، کرمانشاه، بجنورد و ایلام) در مقابل اداره تأمین اجتماعی دست به تجمع زده و نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. آنها در بنرهایی که در دست داشتند، خواستار رفع تبعیض از بازنشستگان شده و نوشته بودند سیاستهای حکومتی فقیر را فقیرتر و پولدار را پولدارتر کرده است.

همزمان کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه، شصت و دومین روز اعتصابشان را با تجمع در شهر شوش پشت سر گذاشتند. کارگران هپکو اراک نیز به اعتراضات خود ادامه دادند و خواستار پرداخت ماه ها حقوق پرداخت نشده و راه‌اندازی تولید این مجتمع صنعتی شدند که پس از واگذاری به غارتگران حکومتی تحت عنوان بخش خصوصی به تعطیلی کشانده شده است.

ازسوی دیگر اعتصاب و اعتراض کارگران راه آهن که از روز ۲۳ مرداد شروع شده است، امروز در برخی از شهرها مانند تهران و مشهد و کرج و شاهرود و اندیمشک ادامه یافت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ مرداد ۱۳۹۹( ۱۵ اوت ۲۰۲۰)