پیام دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران به‌ مناسبت چهلمین سالروز تاسیس سازمان خبات

 پیام دبیرکل به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس سازمان خبات کوردستان ایران

«مردم ستمدیده ی کوردستان!
خانواده ی سرافراز شهیدان!
رهروان راه سازمان خبات!
تاسیس سازمان خبات کوردستان ایران در تاریخ پنجم شهریور سال ۱۳۵۹هجری شمسی رابه تمامی عزیزان تبریک میگویم. و علاوه بر ابراز تبریکاتم به هم‌میهنان مصمم و با اراده وتمامی مبارزین راه سازمان، لازم میدانم که به   این مناسبت باشکوه، به شما اعلام کنم که رهروان راه آزادی  کوردستان در صفوف سازمان خبات، باوجود تمامی موانع و سختی‌ها، و همچنین علیرغم نقشه های شوم، تروریستی و تبلیغات زهرآلود دشمنان و با پشتکار به مبارزه برای آزادی و رهایی ملت کورد و سرنگونی حکومت منفور آخوندی ادامه میدهند. بله تصمیم ما درراستای مبارزه‌ی قاطعانه برای آزادی اندیشه و بنیان حکومتی دموکراتیک وپارلمانی غیرمذهبی، غیرفکری ودارای قانون اساسی پیشرفته، است.
تلاشهای ما برای احقاق حقوق زنان، کودکان، حقوق فردی، حقوق تمامی جانداران و حفاظت از محیط زیست کوردستان بوده و آنرا دردستور کار خود قرارداده ایم. باور داریم که هم‌میهنانمان دراین امر مقدس مارا یاری می‌کنند و در راستای پیشرفت سازمان خبات حامی همیشگی و اصلی ما خواهند بود. بی تردید، اهداف بزرگ ملت کورد و تمامی ملتهای دیگر ایران محقق خواهد شد و آثاری از ظلم و ستم نخواهد ماند.
هم‌میهنان مبارز!
رهروان راه سازمان خبات!
بدون شک سازمان خبات، در شرایط بسیار سختی تاسیس شد. اگر آن زمان شرایط مناسبتری فراهم میبود، میبایست با ساختاری بهتر و حتی به فاصله ی سه ماه تاخیر سازمان تاسیس میشد. اما وضعیت تا حدی سخت و سرنوشت ساز بود که با تصمیمی مدبرانه سازمان خبات توسط ماموستا سید جلال حسینی، و تنی چند از ماموستایان  مبارز دینی و شخصیتهای میهن پرست تاسیس شد. وقتی از تصمیم مدبرانه و ضروری در تأسیس سازمان سخن میگویم، با اتکا به مدارک تاریخی از مبارزات حق طلبانه‌ی ملت کورد و احزاب سیاسی حاضر در عرصه مبارزه، که هر حزب، نماینده‌ی تفکری بوده،  تاسیس سازمان خبات امری ضروری بود. همچنین با اتکا به ضرورت وجود تشکیلاتی ملی میهنی، که تمامی کوردها، به ویژه کوردهای مسلمان و مبارز درآن مقطع بتوانند در مبارزه برای احقاق حقوق کوردها، نقش داشته باشند. پس از فرمان جهاد خمینی و حمله پاسداران به کوردستان، متاسفانه، اختلافات و تنش‌ها بیش از پیش گسترش یافتند، و همچنین پیدایش گروه های مختلف فکری درکوردستان، که هریک به اقتضای تفکر و عقاید خود فعالیت می‌کردند و بیشتر فعالیتهایشان در چهارچوب خدمت به تشکیلات، گروه‌ها وعقاید خود بود، درآن مقطع، سازمان خبات کوردستان ایران، تشکیلاتی ملی و اسلامی، تاسیس شد تا نماینده‌ی روند ملی و میهنی و همچنین جنبشی زاده اقشار جامعه و فارغ از تفکر بیگانه‌ای و برای آزادی و رهایی ملت کورد بکوشد. بی تردید تاسیس سازمان خبات کوردستان ایران، خواستی مهم و تاریخی بود و هدف از تشکیل سازمان خبات هرگز سعی بر حذف هیچ حزب کوردستانی و تنش و دشمنی باهیچ جناحی نبود. حتی چندین ماه پس از تاسیس سازمان خبات، این مساله مهم به مشاوره گذاشته شد، که اگر هر حزب سیاسی کوردستان، بتواند خودرا با اهداف و برنامه های سازمان خبات منطبق کند، سازمان خبات آماده اتحاد و کار سیاسی و تشکیلاتی و مبارزات سیاسی و پیشمرگانه با آن میباشد. در جلسه ای در روستای نستان"  واقع درنزدیکی شهر ربط" ، که فکر می‌کنم در سال ۱۳۶۰هجری شمسی، با حضور مسئولین سازمان خبات و نمایندگان حزب دموکرات برگزار شد، و تلاشهای سازمان خبات در مسیر همکاری و اتحاد بی‌ثمر ماند و از آن به اشتباه برداشت شد و به شیوه‌ی مناسب پاسخ داده نشد. مبرهن است سازمان خبات در مدت ۴۰سال مبارزه و فعالیت بی امان سیاسی و پیشمرگانه خود،  افتخارات بسیاری را کسب نموده و همیشه سربلند بوده. سعی سازمان خبات همیشه براین بوده تا به مثابه  تشکیلاتی مسئول و دارای اصول و برنامه‌ی ملی و میهنی و با برنامه‌ی مترقی، که هرفردی با هرگونه تفکر و عقیده‌ای میتواند درآن کار کرده و فعالیت کند. سیاست اصولی و درست سازمان خبات، سبب اعتماد مردم به آن شده و حتی دشمنان و مخالفان نمیتوانند نقطه ضعف سیاسی درتاریخ مملو از افتخار آن، پیداکنند. با این امید که درآینده‌ای نزدیک مبارزین راه سازمان خبات با حمایت دلسوزانه‌ی مردم کوردستان، درراستای خدمت بیشتر به میهن و تامین آزادی و خوشبختی در سرزمینی آزاد، مسئولیت آبادی میهن و امنیت برای تمامی هم‌میهنان را بر عهده بگیرند. شکی نیست همه، افتخارات، وظایف و تلاشهای با ارزش سازمان خبات را که بیشمارند و ثمره‌ی مقاومت عموم ملت کوردستان و سیاست مدبرانه‌ی رهروان سازمان خبات و همچنین ثمره خون شهیدان و مبارزه پیشمرگه‌های قهرمان بزرگ و ستودنی میباشد، به صورت مختصر به شماری از این افتخارات اشاره میکنم.
۱. مبارزه بی وقفه برای رهایی و خوشبختی ملت کورد و آزادی کوردستان، چشم پوشی از بخش وسیعی از خواستهای تشکیلاتی که گاهی اوقات سازمان خبات را تا لبه‌ی نابودی پیش برده است.
۲. پرهیز از جنگ برادرکشی و تلاش بی‌وقفه برای صلح و اتحاد عمل میان احزاب سیاسی کوردستان که گاهی اوقات این سیاست درست سازمان، برای ضربه وارد ساختن به سازمان به کارگرفته شده است.
۳. مبارزه مستقل و بدون واهمه از هرگونه حکومت و قدرتی و مبارزه‌ی شفاف و کم خطا.
۴. فعالیت نظامی و قهرمانی بی مثال نیروهای پیشمرگه‌ی کوردستان در سازمان خبات که نیروهای نظامی خمینی را درهم کوبیدند.  
۵. پرهیز از شعارهای بی اساس، و مبارزه و تلاش در چهارچوب خدمت به ملت و میهن.
۶. تصمیم درست و مدبرانه ی سیاسی برای تصویب سیاست رد هرگونه مذاکره با حکومت آخوندی و تلاش برای سرنگونی این حکومت دیکتاتور.
۷. کوشش در روند فعالیتهای مشترک و بنیان ارتباط دوستانه با احزاب مبارز ایرانی نزدیک به ملت کورد که طرحهای تصویب شده‌ای برای احقاق حقوق ملت کورد را دردستور کار خود قراردارد. و به طور مشخص هم‌پیمانی سازمان خبات و سازمان مجاهدین خلق ایران از تصمیمات درست سازمان خبات کوردستان ایران است.
۸. ارتباط دوستانه با احزاب دیگر بخشهای کوردستان و همکاری همه جانبه با این احزاب و به ویژه مردم کوردستان عراق و احزاب سیاسی در آن بخش کوردستان.
در خاتمه به نام دبیرکل و اعضای رهبری و تمامی همفکرانم در صفوف سازمان خبات، به‌مناسبت پنج شهریور ۴۰مین سالروز تاسیس سازمان خبات به هم‌میهنانمان در کوردستان تبریک میگویم و تصمیم قاطعمان را درراستای خدمت به ملت کورد و تداوم مبارزه‌ی مشروع برای آزادی ملت کورد و آزادی کوردستان و سرنگونی رژیم ستمگرآخوندی را تجدید میکنم.»
سازمان خبات کوردستان ایران
دبیرکل
باباشیخ حسینی
۴ شهریور ۱۳۹۹هجری شمسی
۲۵ آگوست۲۰۲۰میلادی