آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰ شهر کشور از ۹۸ هزار و ۶۰۰ نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران امروز بعد از ظهر اعلام کرد،  آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰  شهر کشور بیش از ۹۸ هزار و  ۶۰۰ نفر است.

  اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارتجاع: تناقضات مسئولان دولت، مردم را به استرس انداخته. تا دیروز می‎گفتند در مناطق قرمز بازگشایی مدارس غیرحضوری و در مناطق زرد نیمه‎حضوری است اما به یکباره اعلام کردند تمام مناطق حضوری است
-    کهگیلویه و بویراحمد: این استان بحرانی‌ترین شرایط را در سطح استان‌های کشور دارد. ICU ها در حال پر شدن هستند و جایی برای بستری بیماران نخواهد بود. بازگشایی مدارس استان به صلاح نیست. مبتلایان در بویراحمد نسبت به هفته گذشته ۱.۵ و در کهگیلویه سه برابر شده است. هفته های آینده مرگ و میر در استان افزایش خواهد داشت
-   دانشگاه علوم پزشکی اهواز: با توجه به فصل بازگشایی مدارس، مخالفت صریح خود را با بازگشایی مدارس به صورت حضوری از نیمه شهریور اعلام کردیم
-    یکی از سایتهای حکومتی:  مقایسه نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران با کشورهای دیگر یک فاجعه بزرگ را نشان می‌دهد. وضعیت ایران حتی از سوریه جنگ‌زده هم عقب‌تر است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در۴۱۰ شهر ایران از ۹۸ هزار و ۶۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اردبیل به ۱۲۰۲ نفر، در خراسان جنوبی به ۵۶۷ نفر، در خراسان رضوی به ۷۰۲۹ نفر، در خوزستان به ۶۵۷۲ نفر، در زنجان به ۹۴۴ نفر، در سمنان به ۱۲۷۲ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۰۶۹ نفر، در فارس به ۲۷۶۴ نفر، در کرمان به ۱۵۷۳ نفر، در کرمانشاه به ۲۳۳۶ نفر، در گیلان به ۴۰۸۲ نفر، در لرستان به ۴۳۳۰ نفر، در مازندران به ۴۷۷۶ نفر و در مرکزی به ۱۲۸۳ نفر رسیده است.

روحانی امروز نیر به دعاوی دروغ خود ادامه داد و گفت: «در موج اول ما بهتر از کشورهای دیگر عبور کردیم! در موج دوم هم که به‌نظر من ما قدم‌های پایانی آن را داریم طی می‌کنیم انشاءالله و امیدواریم استانهای ما به سلامت باشند الآن بسیاری از استانهایی که در موج دوم گرفتار بودند، آذربایجان، اردبیل، کردستان، خوزستان و استانهای دیگر بحمدالله از موج دوم توانستند عبور بکنند و امیدواریم با احتیاط مردم انشاءالله شاهد موج سوم نباشیم». سخنگوی وزارت بهداشت رژیم هر چهار استان را جزو استانهای قرمز و یا در وضعیت هشدار لیست کرده است.

یک سایت حکومتی در مورد وضعیت پرستاران و بیمارستان‌ها نوشت: «مقایسه نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشورهای مختلف جهان و منطقه با کشورمان تقریباً یک فاجعه بزرگ را نشان می‌دهد.نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران حتی از سوریه جنگ زده هم عقب‌تر است و با توجه به پیک سوم کرونا در پاییز خطر جدی را گوشزد می‌کند»(سایت خبرفوری ۱۳ شهریور).

در مورد بازگشایی مدارس، روحانی و وزیر آموزش و پرورش او دیروز اعلام کردند در همه مناطق کشور اعم از قرمز و زرد و سفید دانش آموزان روز شنبه ۱۵ شهریور بر سر کلاس حاضر خواهند شد. امروز اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارتجاع در این خصوص گفت: «تناقضات مسئولان دولت، مردم را به استرس انداخته. تا دیروز می‎گفتند در مناطق قرمز بازگشایی مدارس غیرحضوری و در مناطق زرد نیمه‎حضوری است اما به یکباره اعلام کردند تمام مناطق حضوری است» (خبرگزاری پاسداران ۱۳ شهریور).

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «با توجه به فصل بازگشایی مدارس، مخالفت صریح خود را با بازگشایی مدارس به صورت حضوری از نیمه شهریور اعلام کردیم»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳ شهریور).

در کهگیلویه و بویراحمد، معاون استاندار گفت: «بازگشایی مدارس استان تحت این شرایط به صلاح نیست. کهگیلویه و بویراحمد بحرانی‌ترین شرایط را در سطح استان‌های کشور دارد. اگر غفلت کنیم ممکن است تلفات سنگینی داشته باشیم. در حال ورود به پیک بیماری کرونا هستیم. ۴ شهرستان ما قرمز است یک شهرستان نارنجی و ۳ شهرستان زرد هستند. مبتلایان به کرونا در بویراحمد نسبت به هفته گذشته ۱،۵ و در کهگیلویه سه برابر شده است». رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: «ICU ها در حال پر شدن هستند و جایی برای بستری بیماران نخواهد بود» (خبرگزاری پاسداران ۱۳ شهریور). رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: «با ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا و سیر صعودی بستری‌ها در استان، هفته های آینده مرگ و میر در استان افزایش خواهد داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲ شهریور).

در خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی کرونا به افزایش فوت به میزان ۴/۵ درصد در این استان اذعان کرد و افزود: «در حال حاضر ۱۴۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲ شهریور).


        
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۳  شهریور ۱۳۹۹ (۳ سپتامبر ۲۰۲۰)