صدور احکام سنگین و ناعادلانه برای ۸ تن از بازدداشت شدگان اعتراضات ۹۸ در شیراز

 روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه ۹۹، شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز، به ریاست محمدمهدی محمودی، با صدور دادنامه‌ای رضا عابدی مزنگی، علی اصغر غدیری، شایان اعظم، شایان شهریور، علی اصغر رحمانی، عباس غلامی، علی لطفی شوریجه، علی علیخانی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۹۸، را به پرداخت جریمه نقدی، حبس تعزیری و شلاق محکوم کرد.

مطابق حکم دادگاه کیفری ۲ شیراز،‌ ۸ تن از شهروندان ساکن شیراز که در اعتراضات آبان ماه ۹۸ دستگیر شده بودند، ۳۰ سال حبس تعزیری، ۲۹۶ ضربه شلاق و جریمه نقدی صادر کرد.
روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۸، این زندانیان را که از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ بودند توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به ریاست محمدمهدی محمودی، با اتهامات اخلال در نظم و آسایش عمومی و مشارکت در تخریب اموال دولتی، در مجموع به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی، ۳۰ سال حبس تعزیری، ۲۹۶ ضربه شلاق محکوم شدند. این حکم پس از اعلام اعتراض متهمانی که احکام حبس تعزیری و شلاق دریافت کرده بودند به دادگاه تجدیدنظر استان فارس ارجاع و تا به امروز احکام حبس تعزیری علی علیخانی و علی لطفی شوریجه، بعنوان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده ابلاغ و این ۲ نفر در حال تحمل حبس تعزیری خود هستند. همچنین شایان اعظم شاملو به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود که پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی و اعلام تسلیم به رای مبلغ جریمه را پرداخت کرد.