آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰ شهر کشور از ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌ی خود آمار جانگداز قربانیان کرونا را در ۴۱۰  شهر کشور بیش از ۹۸ هزار و  ۹۰۰ نفر اعلام کرد.

ابراز نگرانی کارگزاران رژیم در مناطق مختلف کشور از بازگشایی مدارس که به‌ دستور روحانی از فردا شروع میشود.

    آقازاده رئیس مجمع سازمان نظام پزشکی رژیم: بازگشایی حضوری مدارس با شرایط حاکم بر همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت «قرمز» بسیاری از مناطق کشور، همخوانی ندارد. به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش‌آموز و آموزگار می‌تواند در کمترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود
    سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: در حال حاضر ۹۹ شهرستان قرمز و ۸۳ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها نیز در وضعیت سفید یعنی با خطر کم قرار ندارد. هیچ نقطه سبز یعنی عاری از بیماری در کشور وجود ندارد
    نمکی وزیر بهداشت رژیم: از موج جدیدی کرونا نگرانم. همکاران ما خسته هستند و ممکن است خیلی از آنها در صحنه حضور نداشته باشند
    دانشگاه پزشکی قزوین: بازگشایی مدارس و احتمال شیوع آنفلوانزا و موج جدید کرونا موجب نگرانی شدید و ایجاد شرایط بحرانی است
    خانم مریم رجوی: در حالی میلیونها دانش آموز روانه مدارس میشوند که کمترین امکان برای حفاظت آنها در برابر کرونا وجود ندارد، مدارسی که در شرایط معمولی هم اکثراً فاقد حداقل امکانات بهداشتی هستند. بازگشایی مدارس بدون تضمین‌های لازم و کافی موج جدیدی از شیوع  کرونا و قربانی شدن شمار زیادی از دانش‌آموزان و هموطنانمان را بدنبال خواهد داشت.
    خانم رجوی به والدین دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان خردسال توصیه کرد به گونه‌ای عمل کنند که احتمال سرایت به دانش‌آموزان و خانواده آنها به صفر برسد   

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در۴۱۰ شهر ایران از ۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در البرز به ۲۸۱۳ نفر، در اصفهان به ۴۴۷۵ نفر، در ایلام به ۸۴۰ نفر، در تهران به ۲۴۰۵۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۶۹۷ نفر، در سمنان به ۱۲۹۷ نفر، در فارس به ۲۷۸۱ نفر و در لرستان به ۴۳۵۵ نفر رسیده است.
لاری سخگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۸۳ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها نیز در وضعیت با خطر کم قرار ندارد هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از بیماری در کشور وجود ندارد » (شبکه خبر رژیم ۱۴ شهریور).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «نگرانم از این که شاهد موج جدیدی از بیماری کرونا باشیم. همکاران ما هم خسته هستند و ممکن است خیلی از آنها در صحنه خدمت رسانی حضور نداشته باشند و نگرانم که همکارانم قربانی بی توجهی برخی افراد شوند» (انتخاب ۱۳ شهریور).

آقازاده رئیس مجمع سازمان نظام پزشکی، در نامه ای سرگشاده به ستاد ملی مبارزه با کرونا نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفته است «مدارس باید از شنبه ۱۵ شهریور، به طور حضوری بازگشایی شوند. این ”دستور“ با شرایط حاکم بر همه گیری ویروس کرونا و وضعیت ” قرمز“ بسیاری از مناطق کشور، همخوانی ندارد. به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش آموز و آموزگار و خانواده های ایشان، و دخالت در کارشناسی تخصصی نحوه مقابله و مبارزه با بیماری از سوی مسئولین غیرمرتبط با امور بهداشتی، می‌تواند در کمترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳ شهریور).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در بیمارستان های استان بستری شدند.  اکنون تعداد کل بیمارانی که با تشخیص کرونا بستری هستند هزار و ۹۱ نفر است که از این تعداد ۱۹۸ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند... در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر بیمار فوتی مشکوک به کرونا و ۱۰ نفر فوتی مثبت قطعی در بیمارستان ها و مراکز درمانی را داشته ایم» (جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۱۳ شهریور).

در قزوین، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و  پنج نفر جان خود را از دست دادند. بازگشایی مدارس و احتمال شیوع ویروس آنفلوانزا با موج جدید بیماری کرونا به شدت موجب نگرانی است و خطر ایجاد شرایط بحرانی وجود دارد» (ایرنا ۱۴ شهریور).

در ایلام، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲ روز گذشته دوباره میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان با شیب ملایم در حال افزایش است. نگرانی والدین(از بازگشایی مدارس) تا حدودی طبیعی است چرا که کرونا بسیار سرکش تر از آن چیزی است که عموم مردم در مورد آن فکر می کنند». وی افزود «تغییر فصل و شروع سرماخوردگی و آنفلوآنزا وضعیت ماه های آینده را با چالش مواجه می کند. از طرفی زیرساخت های برخی مدارس ضعیف است و دانش آموزان هم جزو گروه هایی هستند که نکات بهداشتی را بصورت کامل رعایت نمی کنند» (ایرنا ۱۴ شهریور).

خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت گفت: در حالی میلیونها دانش آموز روانه مدارس میشوند که کمترین امکان برای حفاظت آنها در برابر کرونا وجود ندارد، مدارسی که در شرایط معمولی هم اکثراً فاقد حداقل امکانات بهداشتی هستند. بازگشایی مدارس بدون تضمین‌های لازم و کافی موج جدیدی از شیوع  کرونا و قربانی شدن شمار زیادی از دانش‌آموزان و هموطنانمان را بدنبال خواهد داشت. خامنه‌ای و روحانی که نمی‌خواهند هزینه حل و فصل تضادها را به شیوه علمی طبق نظر کارشناسان بپردازند دانش‌آموزان را به قربانگاه می‌فرستند. این ادامه سیاست جنایتکارانه‌ای است که کارگران و زحمتکشان را در بحبوحه شیوع کرونا به سر کار فرستادند و برای گرم کردن بازار دجالیت و دین فروشی، مجالس عزاداری محرم را به راه انداختند.
 
خانم رجوی به والدین دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان خردسال توصیه کرد به گونه‌ای عمل کنند که احتمال سرایت به دانش‌آموزان و خانواده آنها به صفر برسد.   


 
                                                                 دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴  شهریور ۱۳۹۹ (۴ سپتامبر ۲۰۲۰)