آمار فاجعه بار قربانیان کرونا در ۴۲۷ شهر کشور از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت


شورای ملی مقاومت ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۲۷ شهر ایران بنحو فاجعه باری از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته است.

روحانی و خامنه ای با فرستادن کودکان به مدرسه فاجعه بزرگتری را برای مردم رقم میزنند

•    کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: معاونان وزیر آموزش و پرورش گفتند بازگشایی مدارس طبق تصمیم ستاد کرونا(به ریاست روحانی) بوده و وزارت آن را عملیاتی کرده است. هر تصمیمی که ستاد اتحاذ کند ما اجرا می کنیم
•    معاون وزیر بهداشت رژیم: تقریباً در هر کشوری که بازگشایی مدارس صورت گرفته، اپیدمی کرونا برگشته است.
•    معاون ستاد کرونا در تهران: خستگی و فرسودگی کادر درمان به دلیل ۷ ماه خدمت بدون وقفه، بسیار آزاردهنده شده و باید هرچه سریعتر راهکاری برای جبران آن اندیشیده شود
•    دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تا ۱۶ شهریور ۳۰ هزار مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده که چهار و نیم درصد آن( ۱۳۵۰ نفر) فوت کردند. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری ها دوبرابر شده است
•    رسالت: ما چند سال به علت انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم. در وضعیت فعلی هم باید مدارس بسته باشند. بازگشایی مدارس به‌صورت فیزیکی به‌ویژه برای قشر فقیر نسل‌کشی است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۲۷ شهر ایران بنحو فاجعه باری از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته است. شمار قربانیان در اصفهان به ۴۵۷۴ نفر، در ایلام به ۸۵۲ نفر، در تهران به ۲۴۳۴۵ نفر، در خراسان رضوی به ۷۱۶۴ نفر، در سمنان به ۱۳۰۷ نفر، در قزوین به ۸۷۴ نفر، در لرستان به ۴۴۰۲ نفر، در مازندران به ۴۸۵۴ نفر و دریزد به ۱۲۴۹ نفر رسیده است.

برغم آمار فاجعه بار جانباختگان، خامنه ای و روحانی با فرستادن دانش آموزان به مدارس فاجعه بزرگتری را برای مردم ایران رقم میزنند، بنحوی که حتی وزارت آموزش و پرورش از خود سلب مسئولیت کرده و میگوید ما به دستور ستاد کرونا به ریاست روحانی عمل میکنیم. زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «توضیحات معاونان وزیر آموزش و پرورش این بود که بازگشایی مدارس طبق تصمیم ستاد کرونا بوده و وزارت آموزش و پرورش آن را عملیاتی کرده است. از این به بعد هم هر تصمیمی که ستاد اتحاذ کند ما آن را اجرا می کنیم»(عصر ایران ۱۶ شهریور).

رضا ملک‌زاده، معاون وزارت بهداشت گفت: «مطالعاتی که در دنیا وجود دارد نشان می‌دهد تقریباً در هر کشوری که بازگشایی مدارس صورت گرفته، کرونا هم برگشته است. این نگرانی برای همه ما وجود دارد که کشور با موج سومی از بیماری کرونا در فصل پاییز مواجه شود و علاوه بر تلفات بسیار زیاد، موجب آسیب به کادر درمان و نظام سلامت کشور شود» (روزنامه ستاره صبح ۱۷ شهریور)

یک روزنامه حکومتی نوشت:«۷۷درصد والدین در پاسخ به این سؤال که آیا حاضرند فرزندانشان را در شرایط کنونی به مدرسه بفرستند، جواب منفی داده‌اند و تنها ۲۴درصد اعلام کرده‌اند که فرزند خود را به مدرسه می‌فرستند» (همشهری ۱۷ شهریور)

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: «ما چند سال در کشور به علت انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم. در وضعیت فعلی هم که با شرایط بسیار بحرانی به لحاظ بیماری روبه‌رو هستیم، باید مدارس بسته باشند. شاید این مسئله نباید گفته شود اما بازگشایی مدارس به‌صورت فیزیکی نسل‌کشی است، به‌ویژه برای قشر فقیر جامعه و با توجه به این‌که بارها هشدار فرارسیدن سخت‌ترین پاییز معاصر داده‌شده» است( رسالت ۱۶ شهریور)

در تهران، علی ماهر، معاون ستاد کرونا گفت: «باید هرچه سریعتر راهکاری برای جبران خستگی و فرسودگی کادر درمان و مکانیزمی برای جایگزینی نیروهای فعلی با نیروهای تازه نفس طراحی شود. خستگی و فرسودگی پرسنل و کادر درمان به دلیل ۷ ماه ارایه خدمت بدون وقفه، بسیار آزاردهنده شده و باید هرچه سریعتر راهکاری برای جبران آن اندیشیده شود» (ایسنا ۱۷ شهریور)

در آذربایجان شرقی: رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تا ۱۶ شهریور ۳۰ هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی شناسایی کردیم که چهار و نیم درصد فوت کردند. در طول ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری های استان دوبرابر شده است. در بیمارستان های ما ۷۸۰ نفر بستری هستند که ۱۱۰ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند و این عدد نسبت به روز قبل ۵۰ نفر افزایش را نشان می دهد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۶ س‍پتامبر).

در گیلان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: «روزانه تعداد بیماران بستری شده در گیلان بیشتر از افراد ترخیص شده است و باعث شده است. طول مدت بستری بیماران کرونایی از ۱۲ روز به حدود ۱۸ روز رسیده و بدحال تر شده اند» (تسنیم خبرگزاری نیروی قدس ۱۷شهریور).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت «پیش بینی می‌شود در دو هفته آینده سیر بیماران مبتلا و بستری صعودی باشد. در حال حاضر ۵۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جان خود را از دست دادند و آمار فوتی های قطعی کرونا در هرمزگان به ۷۱۹ نفر رسیده است» (ایرنا ۱۷ شهریور).



دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷  شهریور ۱۳۹۹ (۷ سپتامبر ۲۰۲۰)