قتل کولبر زخمی پس از بازداشت با تیر خلاص نیروهای مرزبانی

بر پایه گزارش منتشر شده توسط هه‌نگاو، روز یکشنبه ٢٣ شهریور ٩٩، نیروهای هنگ مرزی در مرزهای اشنویه به سوی یک کولبر با نام صلاح‌الدین عیسی‌زاده تیراندازی کرده و وی را به  شدت مجروح کردند.

هه‌ نگاو به گفته‌های یک منبع مطلع استناد می‌کند که گفته است، نیروهای هنگ مرزی پس از زخمی کردن این کولبر وی را بازداشت و مورد شکنجه قرار داده و سپس به وی تیر خلاص زده‌اند.

صلاح‌الدین عیسی‌زاده ٤٥ ساله و اهل روستای شیخ‌ عثمان اشنویه می‌باشد که پس از به قتل رسیدن، جسد وی به سردخانه نقده منتقل شده است.

نهادهای امنیتی به شرط اینکه خبر رسانه‌ای نشود جسد را به خانواده وی تحویل داده‌اند.

از سوی دیگر همزمان در روز یکشنبه ٢٤ شهریور ماه، یک کولبر اهل بانه با نام بارزان در مرز هنگه‌ژال این شهرستان با شلیک مستقیم نیروهای نظامی از ناحیه پا به شدت زخمی و به مراکز درمانی منتقل شده است.

یادآوری می‌شود که روز شنبه ۲۳ شهریور ماه نیز یک کولبر اهل روستای قلقله از توابع شهرستان ثلاث‌ باباجانی در استان کرمانشاه با نام فاتح محمودی ٣٤ ساله در حین کولبری در مرزهای نوسود به دلیل سقوط از ارتفاع به شدت زخمی شد. این کولبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی و در حین فرار از دست آنها از کوه سقوط کرده است.

همچنین روز شنبه ۲۲ شهریورماه، یک کـولبر به نام شهرام محمدی اهل شهرستان ماکو بر اثر شلیک نیروهای ارتش ترکیه در مرز شهرستان ماکو جان خود را از دست داد و یک کـولبر دیگر به نام جعفر رهبری به شدت زخمی شد.

جعفر رهبری که در این حادثه زخمی شد، جهت مداوا پزشکی به مراکز درمانی وان ترکیه منتقل گردید.