تهدید ترامپ به پاسخگویی در برابر هرگونه حمله تروریستی از سوی رژیم ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود به تاریخ ۲۵ شهریور/۱۵ سپتامبرتهدید کرد که هر گونه حمله‌ی تروریستی از سوی رژیم ایران پاسخ داده خواهد شد.

ترامپ[رئیس جمهور آمریکا] ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰

... مرگ و رنجی که این همه سال ایجاد کرده است. هر گونه حمله ایران به هر شکلی علیه آمریکا با حمله یی علیه ایران که هزار بار در ابعاد بزرگتر خواهد بود پاسخ داده می شود!

پیشتر، ترامپ در توئیت دیگری گفته بود،  بنا به گزارش مطبوعات، ایران ممکن است در حال طراحی یک ترور یا هر حمله دیگری علیه آمریکا در تلافی کشته شدن سلیمانی رهبر تروریست باشد که کشتن او[ قاسم سلیمانی] بخاطر طراحی حمله‌یی بود که قرار بود درآینده انجام دهد تا سربازان آمریکا را بکشد و مرگ و رنج ایجاد کند ...

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که رژیم ایران درحال بررسی حمله به اهدافی به انتقام مرگ قاسم سلیمانی است و از جمله به استناد برآوردهای اطلاعاتی درصدد کشتن سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی است.

دو مقام دولت آمریکا به استناد گزارش‌های اطلاعاتی، روز یک‌شنبه به نشریه پولیتیکو گفتند که رژیم ایران درحال توطئه برای کشتن لانا مارکس، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی، به عنوان انتقام مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، است که دی ماه گذشته با دستور دونالد ترامپ  طی حمله ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

این نشریه از قول یک مقام آمریکایی نوشت: «سفارت رژیم ایران در « پرتوریا » نیز در این توطئه نقش دارد.»