سایت«قبل از اخبار» آمریکا: ایران علیرغم فراخوانهای بین‌المللی نوید افکاری را حلق‌اویز کرد

سایت « قبل از اخبار» آمریکا، اعدام نوید افکاری را منعکس کرد و نوشت رژیم ایران علیرغم فراخوانهای بین المللی نوید افکاری قهرمان کشتی ایران را حلق‌آویز کرد.

نوید افکاری، زندانی سیاسی ۲۷ ساله که در اعتراضات اوت ۲۰۱۸ شرکت داشت، علیرغم یک کارزار جهانی برای لغو حکم اعدام، اوایل صبح شنبه توسط مقامات زندان اعدام شد. نوید پیامهای زیادی را از زندان ارسال کرد و گفت که وی براثر شکنجه به جنایاتی که مرتکب نشده اعتراف کرده است. با این وجود، ایران زندانی سیاسی نوید افکاری را علیرغم اعتراض بین‌المللی اعدام می‌کند.
حسن یونسی، وکیل نوید، گفت که به  والدین نوید اجازه دیدار آخر با پسرشان را ندادند. او گفت: "آنقدر برای اعدام او عجله داشتند که نوید را برای آخرین ملاقات با خوانواده‌اش  محروم کردند؟" او توییت کرد و خطاب به رژیم نوشت: مقامات رژیم سرانجام نوید را به خانواده‌اش تحویل دادند اما به شرط نداشتن هیچ مراسمی برای او. در ۱۲ سپتامبر، خانواده نوید هنگام تحویل جسد توسط عوامل وزارت اطلاعات مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. نوید شنبه شب به خاک سپرده شد و فقط مادر، پدر، خواهر و دو برادرش اجازه حضور داشتند.
مقامات برای دفن نوید، محدودیت‌های شدیدی را به خانواده تحمیل کردند، از جمله ممنوعیت برگزاری مراسم سوگواری و دفن. هنگام تدفین هیچ کس اجازه نداشت تلفن همراه داشته باشد. قبر را از قبل آماده کرده بودند و دفن را به سرعت انجام دادند تا از تجمع در صحنه جلوگیری شود. در هنگام دفن ده ها مأمور امنیتی و اطلاعاتی برای جلوگیری از هرگونه تجمع احتمالی که باعث اعتراض ضد رژیم شود، حضور داشتند.
اعدام وحشتناک نوید افکاری توسط رژیم آخوندها حاکم بر ایران موج گسترده‌ای از اعتراضات محکومیت در سراسر کشور توسط مردم و جوانان را براه انداخت.
ایرانیان در تبعید در اعتراض به اعدام امروز نوید افکاری توسط رژیم استبدادی حاکم بر ایران بدستور مستقیم خامنه‌ای،  تظاهراتی برگزار کردند آنها تاکید کردند که  مذاکرات و مماشات با مقامات رژیم باید فوراً پایان یابد. زمان آن فرا رسیده است که دنیا به مماشات خود پایان دهد و در کنار مردم ایران بایستد.
آنها در بیانیه خود اعلام کردند که سکوت سازمان ملل در قبال جنایات علیه بشریت مانند کشتار ۱۹۸۸به مقامات ایران این اجازه را داده تا بدون مجازات عمل کنند. "امروز آنها نوید افکاری قهرمان کشتی را به دلیل شرکت در اعتراضات ایران به دار آویختند و معترضان دیگری در این سکوت و بی‌عملی اعدام می‌شوند  " یکی از معترضان گفت: "نوید افکاری هرگز فراموش نخواهد شد. آنها بدن او را کشتند، اما روح و روان او در تک تک انسانهای سراسر کره زمین ما زنده است. تاریخ ثابت کرده است که سرانجام همه دیکتاتورها سقوط می‌کنند ".
بسیاری از شخصیتهای برجسته بین المللی اعدام نوید را محکوم می‌کنند. ریچارد گولد برگ ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در توییتر خود نوشت: در پی قتل نوید افکاری ، شورای روابط خارجی و سایر نهادهای آمریکایی که قصد دارند با وزیر خارجه ایران برنامه اینترنتی داشته باشند باید آنرا فورا لغو کنند  (رویداد CFR در حال حاضر برای ۲۱/۹/۹ برنامه ریزی شده است)
سابقه امر:
هفته گذشته، نوید و دو برادرش، حبیب و وحید به بخش دیگری از زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شدند و ارتباطاتشان قطع شد. برادران افکاری را به بخش مشهور به شرایط وحشتناک، با حداقل امکانات و تجاوز و قتل منتقل کردند.
نوید افکاری به دو بار  اعدام، زندان و شلاق محکوم شد در حالی که دو برادرش به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری در آگوست ۲۰۱۸ به ۸۱ سال زندان و شلاق محکوم شدند.
نامه‌ها و پیام‌های صوتی نوید از زندان ، با تأکید بر اینکه او برای اعترافات دروغ شکنجه شده است، منجر به یک کارزار جهانی برای خاتمه دادن حکم اعدام وی شد. در یک پیام کوتاه، نوید از زندان پیام داد: "من فقط اعتراض کردم. آنها یک کیسه پلاستیکی را روی سر من کشیدند، دستها، شکم و پاهایم را زدند. تقریباً خفه شدم. من را بستند ، الکل در بینی‌ام ریختند. پس از مرگ داوطلبانه اعضای بدن خود را اهدا میکنم. من یک قهرمان کشتی هستم.