وزارت خارجه آمریکا: سیاست فشار حداکثری تا تغییر کامل رفتار رژیم ایران ادامه خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به تشریح اقدامات آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران پرداخت و بر تداوم این سیاست تا تغییر کامل رفتار رژیم تاکید کرد.

در گزارش روز سه‌شنبه وزارت خارجه آمده است: «تا زمانی که این رژیم به فعالیت‌های تروریستی خود پایان دهد، به حقوق مردم ایران احترام بگذارد و مانند یک کشور عادی رفتار کند، سیاست فشار حداکثری ادامه خواهد داشت.»
بر اساس این گزارش، سیاست فشار حداکثری تا کنون طی ۳۰ تحریم مختلف بیش از ۹۷۰ شخص و نهاد ایرانی را به دلیل فعالیت‌های مخرب آنها هدف قرار داده است. این تحریم‌ها همچنین، از دسترسی رژیم ایران به بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی جلوگیری کرده و جلوی فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت را گرفته است. همچنین ۳۰ کشور که بطور مداوم از رژیم ایران نفت می‌خریدند، واردات نفت ایران را به طور کامل متوقف کرده‌اند.
به گفته وزارت خارجه آمریکا، سیاست فشار حداکثری باعث شده بیش از ۱۰۰ شرکت بین‌المللی ایران را ترک کنند.
این گزارش خاطرنشان کرده بسیاری از کشورهای اروپایی نیز در حال بررسی «خطر تروریسم رژیم ایران» هستند و در همین راستا به اقداماتی همچون فراخواندن سفیران خود از ایران، اخراج دیپلمات‌های ایرانی و ممنوع کردن هواپیمایی ماهان دست زده‌اند.
در گزارش وزارت خارجه آمریکا آمده است: «بخش زیادی از مردم ایران به طرز بی رحمانه‌ای تحت سلطه یک حکومت دینی ضد غربی قرار دارند.»
وزارت خارجه آمریکا حکومت ایران را «بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در جهان» خواند که در بیش از ۴۰ سال اخیر به رفتارهای مخرب خود در خاورمیانه ادامه داده و از «تروریست‌های نیابتی» خود حمایت کرده است.
این گزارش با اشاره به اقدام آمریکا در شورای امنیت برای بازگرداندن کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران افزود به موجب این اقدام، ایران حق آزمایش و یا ساخت موشک‌های بالستیکی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند را نیز نخواهد داشت.