مایک پمپئو: تا آزاد شدن برادران نوید افکاری سفرهای ظریف باید لغو شود

وزیر امور خارجه آمریکا: رهبران اروپایی تا زمانی که رژیم ایران برادران نوید افکاری و دیگر زندانیان خارجی را که به اشتباه آنها را دستگیر و زندانی کرده است ، آزاد نکرده،‌ نباید  برای سفرهای خارجی ظریف برنامه ریزی مجدد بکنند.

به دنبال اقدام دولت آلمان مبنی بر لغو سفر ظریف به آلمان، وزیر خارجه آمریکا از کشورهای جهان خواست سفرهای ظریف  را منوط به آزادی برادران نوید افکاری و دیگر زندانیان خارجی کنند.
پمپئو در حساب توئیتری خود نوشت: این باید برای رژیم وحشی ایران عواقبی داشته باشد. رهبران جهان اولین و مهم‌ترین قدم را برداشتند و سفر ظریف را لغو کردند. رهبران اروپایی تا زمانی که رژیم ایران برادران نوید افکاری و دیگر زندانیان خارجی را که به اشتباه آنها را دستگیر و زندانی کرده است ، آزاد نکرده،‌ نباید برای سفرهای خارجی ظریف برنامه ریزی مجدد بکنند.
لغو سفر ظریف به آلمان به دنبال اعدام نوید افکاری صورت گرفت.
پمپئو روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه در صفحه توییترش ضمن اشاره به اعدام افکاری نوشت: «حکومت محمدجواد ظریف یک مرد جوان را بعد از شکنجه وحشیانه اعدام کرد تا معترضان ایرانی را بترساند.» او اعدام افکاری را عملی «نفرت‌انگیز» خواند.
پیشتر سفارت خارجه ایران، سفیر آلمان در تهران را احضار کرده و به اقدام دولت آلمان مبنی بر انتشار توییت  این سفارت در اعتراض به اعدام نوید افکاری شکایت کرده بود.