الیوت آبرامز: تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران از روز شنبه بازخواهد گشت

الیوت آبرامز نماینده‌ی ویژه‌ی آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه ۲۶ شهریور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد همه‌ی تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران روز شنبه ۸ شب به وقت واشنگتن و ۳ صبح به وقت تهران برخواهد گشت.

وی در اولین کنفرانس خبری خود اعلام کرد که از روز شنبه تمامی تحریم‌های علیه ایران برخواهد گشت. الیوت آبرامز همچنین گفت محدودیت‌های جدیدی از جمله ممنوعیت غنی سازی، ممنوعیت انتقال تجارب مربوط به فعالیتهای هسته‌ای ممنوعیت ازمایش موشکهای بالستیک نیز بر این تحریم‌ها اضافه خواهد شد.
الیوت آبرامز از دیگر کشورهای جهان خواست که در اعمال این ممنوعیت و محدودیت‌ها با آمریکا همراهی کنند و به تحریم‌هایی اعمال شده از سوی آمریکا متعهد باشند. این تحریم‌ها از شنبه ساعت ۸ شب به وقت واشنگتن و ۳ صبح به وقت تهران عملی خواهد شد.
الیوت آبرامز در کنفرانس خبری خود به رابطه رژیم ایران با دولت ونزوئلا اشاره کرد و گفت که رژیم ایران در قبال فروش محصولات نفتی به ونزوئلا طلا دریافت می‌کند.
الیوت آبرامز با اشاره  وضعیت حقوق بشر در ایران گفت که رژیم ایران نوید افکاری را اعدام کرد. نوید افکاری در جریان اعتراضات دستگیر و به طور غیر قانونی شکنجه شد و رژیم ایران او را  اعدام کرد. این نشان دهنده‌ی این است که ما با یک رژیم خونخوار و خطرناکی روبرو هستیم.  الیوت آبرامز همچنین به زندانیان دو تابعیتی اشاره کرد و گفت که تعدادی از زندانیان دو تابعیتی در ایران در زندان اوین به سر می برند.
لازم به یادآوری است که مایک پمپئو امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور در توئیت خود با اشاره به پیامدهای اعدام نوید افکاری و لغو دیدار ظریف از آلمان گفت که دیگر دولتهای جهان نیز باید همین کار را بکنند و تمامی دیدارهای ظریف را برنامه‌ریزی مجدد نکنند.آنها باید رژیم ایران را  مجبور به آزادی برادران نوید افکاری از زندان و همچنین زندانیان دو تابعیتی کنند.