آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰ شهر کشور از ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰ شهر کشور از ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است

  نمکی: در برخی نقاط کشور، شعله‌های جدیدی از کرونا و موج سوم بیماری را می بینیم
    حریرچی: بستری هفتگی در اوج بیماری در اسفند و فروردین ۷۹۰۰ بود و در هفته اول اردیبهشت به ۱۹۷۱ رسید. الآن ۵ برابر شده و به ۹۶۴۰ رسیده است. در تهران هفته آخر اردیبهشت ۳۸۵ تا بستری داشتیم، هفته گذشته ۲۳۳۰ تا بستری داشتیم. الآن بیشتر از هر زمان دیگر در تهران بستری داریم این فاجعه است.
    زالی: از آنجا که با امواج بیماری روبرو هستیم، برخی از محدودیت هایی که در گذشته در تهران اعمال شد باید دوباره اعمال شود.
    وزارت بهداشت مبتلایان قطعی ۲۴ ساعت گذشته را ۳۷۱۲ نفر اعلام کرد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع کرونا در ۷ ماه گذشته است. بیماران وخیم را ۳۹۲۲ نفر ذکر کرد که در ۴۰ روز گذشته بی سابقه است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۰ شهر از ۱۰۷هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۲۳۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۸۳۶ نفر، در البرز به ۳۰۱۷ نفر، در اصفهان به ۵۱۶۹ نفر، در ایلام به ۸۹۹ نفر، در تهران به ۲۵۸۳۹ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۲۱ نفر، در خراسان رضوی به ۷۹۰۲ نفر، در خراسان شمالی به ۱۸۸۹ نفر، در زنجان به ۱۰۲۱ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۷۷۰ نفر، در گلستان به ۳۰۲۱ نفر و در لرستان به ۴۸۱۸ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: «بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در ۲۴ ساعت گذشته، سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع کرونا در ۷ ماه گذشته است». وی افزود: «۳۹۲۲ نفر از بیماران کرونایی در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند» که در ۴۰ روز گذشته بی سابقه است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم به دنبال شیوع کرونا در استانهای مختلف گفت: «در برخی قسمت‌ها، شعله‌های جدیدی از کرونا و موج سوم بیماری را در برخی نقاط کشور می‌بینیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۱ مهر).

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت رژیم گفت: «دچار یک فاجعه‌یی شدیم. در قم هفته آخر اردیبهشت هفتگی ۱۶ بستری داشتیم، هفته گذشته ۵۳۱ بستری داشتیم. در تهران ما هفته آخر اردیبهشت ۳۸۵ بستری داشتیم، هفته گذشته ۲۳۳۰ بستری و این روند ادامه دارد در اصفهان و آذربایجان‌شرقی اینجوری هستیم و در استانهای دیگر این روند صعودی طی می‌شود و با توجه به این‌که با یک فاصله‌ای از بستریها مرگ و میرها رخ می‌دهد هنوز این روند مرگ و میر هفته‌یی هزار و چند صد تایی متأسفانه ادامه پیدا خواهد کرد... اینها فقط موارد مرگ مثبت هست... معمولاً چون حدود ۳۰ درصد، ۴۰ درصد تست منفی دارد یک ضریبی هم باید به این بخورد. میزان موارد بستری هفتگی ما به ۹۶۴۰ تا رسیده قبلاً در اوج بیماری در اسفند و فروردین ۷۹۰۰ بوده و در هفته اول اردیبهشت به ۱۹۷۱ رسیده بود ولی متأسفانه الآن حدود نزدیک ۵ برابر بستری هفتگی ما در کل کشور شده است» (شبکه خبر رژیم ۳۱ شهریور).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا تهران گفت: «تفاوت موج سوم با موج‌های قبلی در این است که خیلی سریعتر از موج دوم و اول، تعداد مبتلایان بستری نسبت به مبتلایان سرپایی در حال افزایش است و قدرمطلق بیمارستانی نیز نسبت به امواج قبلی طبیعتاً افزایش بیشتری پیدا کرده است. همچنین تعداد افرادی که در موج سوم بستری در ICU بستری می شوند، نسبت به قبل افزایش بیشتری را نشان می دهد، برخی از محدودیت هایی که در گذشته در تهران اعمال شد با توجه به شرایط فعلی تهران نیز باید دوباره اعمال شود و ما نیازمند اعمال محدودیت های بیشتری هستیم» (ایلنا ۱ شهریور).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از دیروز تا امروز، ۱۰۵بیمار کرونایی بستری شده‌اند. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲بیمار جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۱۱۰۰ نفر رسیده است» (ایسنا ۱مهر) .

در آذربایجان غربی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ارومیه بشدت تحت فشار هستیم و تعداد مبتلایان و بیماران بستری افزایش یافته است. در حال حاضر بخشی از بیمارستان خمینی را به کرونا اختصاص دادیم. ظرفیت بیمارستان طالقانی به طور کامل تکمیل شده است. در شرایط بحرانی قرار داریم و بیمارستان‌های شهر از جمله عارفیان، ارتش و سایر بیمارستان‌ها باید پای کار بیایند. تعداد بستری‌ها در ارومیه نسبت به ۱۰ تیر (بالاترین آمار بیماران بستری) ۵/۱ برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱ مهر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «وضعیت در قم از بیستم شهریور فوق قرمز شده است و شاهد افزایش بیماران در بیمارستان‌ها هستیم. مقرر شد از اول مهرماه در بیمارستان امام رضا قم نیز بیماران با علایم کرونا پذیرش شوند» (ایرنا ۱ مهر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱ مهر ۱۳۹۹ (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰)