آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰ شهر کشور از ۱۰۸ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است



گشت‌های منفور «ارشاد کرونا» برای مقابله با اعتراض‌های مردمی در اصفهان


    وضعیت بحرانی اصفهان به اذعان کارگزاران رژیم: ۱۲۷۸ بیمار در اصفهان بستری و ۲۱۶ نفر در ICU هستند. ظرفیت بیمارستانها در حال تکمیل است و نیازمند بیمارستانهای خصوصی، خیریه و غیر دولتی هستیم. شمار فوتی‌ها از ۱۰ نفر در روز به ۳۰ نفر رسیده است. برای مقابله با اعتراضات مردمی، گشت‌های «ارشاد کرونا» راه انداخته اند. بیمارستانهای خمینی شهر ظرفیت پذیرش ندارند
    کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه تهران: در ۲ هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت خواهیم بود و ممکن است فاجعه در راه باشد
    دانشگاه علوم پزشکی یزد: در ۱۰ روز اخیر آمار بیماران کرونایی بستری شده در استان ۴۰ درصد افزایش یافته است
    مرکز فوریت های پزشکی فارس: شمار مبتلایان با شتاب زیاد رو به افزایش است. ۱۰۹ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شدند
    دانشگاه علوم پزشکی قم: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نفر بستری شدند. ۷۱۵ بستری داریم که حال ۱۱۷ نفر وخیم است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۰ شهر از ۱۰۸هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۳۸۳ نفر، در اردبیل به ۱۳۰۵ نفر، در اصفهان به ۵۲۴۹ نفر، در بوشهر به ۱۳۳۵ نفر، در خراسان جنوبی به ۷۲۲ نفر، در خراسان رضوی به ۶۹۸۲ نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۰۹نفر، در خوزستان به ۶۹۷۱ نفر، در سمنان به ۱۴۱۱ نفر، در فارس به ۲۹۷۶ نفر، در قم به ۴۸۴۰ نفر، درکردستان به ۲۰۶۱ نفر، در کرمان به ۱۷۰۱ نفر، در گیلان به ۴۳۹۶ نفر، در مازندران به ۵۲۰۷ نفر، در مرکزی به ۱۴۱۳ نفر، در هرمزگان به ۱۴۷۵ نفر و در همدان به ۲۸۰۲ نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «جهش ژنتیکی اخیر کرونا و افزایش قدرت سرایت پذیری آن نگران کننده است. با افزایش قدرت سرایت پذیری ویروس، خصوصا انتقال درون خانوادگی به میزان زیادی افزایش یافته است. در صورت ابتلا یک فرد اکثر اعضای خانواده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می شوند» (انتخاب ۱ مهر).

مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا گفت: «ظرفیت تیم‌های درمانی محدود بوده و خستگی و ضعف ناشی از کار بر این عزیزان مستولی شده است. اکثر رزیدنت‌ها و همکاران ما مبتلا شده و ۱۶۴ نفر از پزشکان و پرستاران فوت شده اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ مهر).

یونسیان، عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «انتظار داریم موارد ابتلا و مرگ و میر موج سوم بیش از موج دوم باشد. در ۲ هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت کرونا خواهیم بود و اگر اقدام موثر صورت نگیرد ممکن است فاجعه در راه باشد» (شفقنا ۲ مهر).

در اصفهان، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «از نیمه دوم خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در اصفهان دوباره صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد. هم اکنون ۱۲۷۸ بیمار در بیمارستانهای استان به علت ابتلا به کووید۱۹ بستری هستند و ۲۱۶ نفر نیز در ICU هستند. ظرفیت تختهای بیمارستانی و مراکز درمانی این استان به مرور در حال تکمیل است و نیازمند استفاده از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی، خیریه و غیر دولتی هستیم» (ایرنا ۲ مهر). سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در استان (به غیر از شهرستان کاشان و آران و بیدگل) موارد حاد در روز از ۲۰۰ نفر عبور کرده و متأسفانه با افزایش ۱ و نیم تا ۲ برابری مرگ و میر مواجه هستیم. در مرداد و شهریور تعداد مرگ و میر به ۱۰ نفر در روز رسید، طی یک هفته گذشته به بالای ۲۰ و حتی ۳۰ نفر در روز رسیده است. در خمینی شهر موارد شیوع و هم بستری بسیار بالا است، تا جایی که بیمارستان‌ها ظرفیت خالی ندارند و اضافه بیماران این شهرستان در اصفهان بستری می شوند» (ایسنا ۲ مهر).

در همین حال برای جلوگیری از بروز خشم و نارضایتی مردم به گفته سخنگوی ستاد کرونا در اصفهان «گشت های ارشاد کرونا» راه‌اندازی شده و «با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در بازارها، پاساژها، رستوران‌ها، صنوف و مراکز پرتجمع شهر تذکرات لازم را به افراد یا واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تذکر می‌دهند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱ مهر).

در فارس، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گفت: “ ابتلای افراد به کرونا در استان با شتاب زیاد رو به افزایش است. تمامی نگرانی ما این است که در فصل پاییز شیوع سرماخوردگی، ویروس آنفلوانزا با کرونا همراه شود و موج جدید این بیماری را تشدید کند و ما نتوانیم پاسخگو باشیم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱ مهر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نفر بستری شدند. در حال حاضر ۷۱۵ بستری کرونایی در بیمارستان‌ها بوده که حال ۱۱۷ نفر آنها وخیم است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲ مهر).

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در۱۰روز اخیر آمار بیماران بستری استان ۴۰ درصد افزایش یافته است. ۵۶ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.در شهریور ماه ۷۶ نفر جان خود را از دست داده اند» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۲ مهر).

 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ مهر ۱۳۹۹ (۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰)