اتـحـادیـه جـوامـع ایـرانی در آلـمـان: محکوم کردن اعدام قهرمان کشتی ”نوید افکاری” باید با تبعات مشخص همراه باشد

 

 فراخوان به آلمان و اتحادیه اروپا:

محکوم کردن اعدام قهرمان کشتی ”نوید افکاری” باید با تبعات مشخص همراه باشد

سازش با حکومت قاتلان طی ۴۰ سال حاصلی جز تروریسم، جنگ طلبی و اعدام و ممانعت از ایجاد یک ایران دمکراتیک و آزاد نداشته است

روز جمعه ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸شهریور۱۳۹۹) برخی از نمایندگان مجلس فدرال آلمان در محکومیت اعدام هولناک قهرمان ملی ایران ”نوید افکاری” به نقض حقوق بشر درایران پرداختند. ضمن تشکر، جامعه بزرگ ایرانیان تبعیدی در آلمان، خواستار اقدامات عملی دولت و نمایندگان مجلس فدرال آلمان هستند. بعد از ۴۰ سال سکوت و بی عملی در مقابل یک رژیم بربر، اکنون زمان اقدام است، زمان قطع مماشات با جنایتکاران حاکم بر ایران است. زمان دست کشیدن از حمایت پدرخوانده تروریسم بین المللی و حمایت از مردم ایران و مقاومت شان در برابر این دیکتاتوری وحشی است.

پیش از این حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و دهها نفر از قهرمانان ورزشی ایران نیز اعدام شده‌اند، طی ۴۰ سال بیش از ۱۲۰ هزار زندانی سیاسی اعدام شده‌اند، فقط۳۰ هزار زندانی سیاسی طی چندماه در تابستان ۱۳۶۷ بطور فجیعی قتل عام شدند، ولی هیچ صدای اعتراضی بلند نشد، ۱۵۰۰ تظاهرات کننده ۱۰ ماه قبل در خیابانهای ایران برگبار بسته و کشته شدند ولی دوماه بعد سیاستمداران آلمانی و اروپایی دستان خون‌آلود ظریف را در کنفرانس امنیتی مونیخ فشردند.آیا سکوت در برابر این میزان از جنایت کافی نیست؟

حمایت تمام عیار سیاسی ـ نظامی و اقتصادی خامنه‌ای از دیکتاتور سوریه با ۳۰ میلیارد دلار هزینه از جیب مردم ایران، علاوه بر یک میلیون کشته و زخمی، میلیونها آواره، چندین میلیون پناهنده را روانه کشورهای اروپایی کرده است، حمایت از شبه‌نظامیان تروریست در عراق با هزاران ترور از متخصصین و روشنفکران این کشور، حمایت مالی ـ تسلیحاتی و سیاسی از حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن، همچنین پروژه‌های اتمی و موشکی رژیم ایران، صلح و امنیت منطقه‌ و جهان را با یک رژیم یاغی سالیان تهدید کرده است. براساس چه پرنسیپ‌هایی آلمان و اروپا باید به ادامه مناسبات و دیالوگ با چنین رژیمی ادامه بدهد؟

تروریسم رژیم ایران طی ۴۰ سال گذشته در بیش از ۳۰ کشور جهان ـ منجمله در برلین ـ بسیاری از دگراندیشان و تبعیدیان ایرانی و شهروندان کشورهای مختلف را قربانی کرده است. اسدی دیپلمات رژیم که در جنوب آلمان باتهام بمبگذاری در کنفرانس ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ اپوزیسیون مجاهدین خلق در پاریس دستگیر شد ۲۷نوامبر در دادگاه بلژیک محاکمه می‌شود. در سایه برجام بود که تروریسم این رژیم در اروپا افسار گسیخت. و منجر به اخراج ۷ دیپلماتش گردید. ایا این شرم‌آور نیست که آلمان و اتحادیه اروپا همچنان تصمیم دارند بخاطر منافع اقتصادی چشم به اینهمه جنایت ببندند و به مماشات با جنایتکاران ادامه بدهند؟

از دولت آلمان و اتحادیه اروپا سوال می کنیم:

چه فرقی بین بلاروس و ایران وجود دارد که خانم فون در لاین اروپا را به ایستادن شجاعانه‌تر در برابر نقض حقوق بشر دعوت می کند ولی کشتن و سرکوب ۴۰ساله هموطنان ما با ارتباط گسترده دیپلماتیک ـ اقتصادی اروپا منجمله آلمان مشروع می‌شود؟ آیا چنین مماشاتی با نازیسم هیتلری نیز مشروعیت داشت؟

اخیرا عفو بین‌الملل در گزارش ۱۲۰ صفحه‌ای جزئیات تکاندهنده‌ای از نقض وحشتناک حقوق بشر علیه تظاهرات کنندگان آبان ۹۸ در زندانها را منتشر کرد. چند روز قبل هفت سنی مذهب باتهام شرکت در تظاهرات ۱۳۸۸ محکوم به اعدام شدند، یکماه قبل مصطفی صالحی (۳۳ساله با دو فرزند ۴ و ۶ ساله) اعدام شد و حکم مصادره دارایی او منجمله خانه همین دوبچه و همسرش، صادر گردید. هم اکنون بیش از هزار زندانی سیاسی منجمله دو نفر برندگان جوایز المپیاد، در معرض اعدام و شکنجه و اعترافات اجباری مثل نوید افکاری قرار دارند، پدران و مادران و همسران و فرزندان آنها مستمرا برای نجات‌شان فراخوان می‌دهند. به کمک آنها بشتابید. مردم ایران سوال می کنند تاکی باید دست روی دست گذاشته و برای اعدام‌های جدید اطلاعیه محکومیت صادر کرد؟

اعدام نوید افکاری تلاش بی‌حاصل خامنه‌ای برای جلوگیری از قیام مردم علیه دیکتاتور بود، نوید در آخرین پیامش بر مبارزه‌اش با این رژیم تاکید کرد. قیام بزرگتری برای سرنگونی این رژیم در راه است، کمک به آخوندها قادر به نجات این رژیم نیست، امتیاز دادن به این رژیم مثل غذا دادن به تمساح است،

سکوت و ادامه مماشات در مقابل این جنایات محکوم و تسهیل کننده اعدام نویدهای بیشتری است. ما از دولت آلمان و اتحادیه اروپا می‌خواهیم:

  • سفارتهای رژیم در اروپا مرکز اقدامات تروریستی است و باید تعطیل و همکاران قاتلان از آلمان و اروپا اخراج شوند
  • رئیسی، رئیس قضاییه ملایان و همه نهادها و افراد ناقض حقوق بشر بعنوان عاملان جنایت علیه بشریت لیست گذاری و تحریم شود
  • پروژه های اتمی و موشکی این رژیم علیه منافع مردم ایران و جهان و در خدمت بقای رژیم است این رژیم باید تحریم تسلیحاتی شود. یک دلار از درآمدها بجیب مردم ایران نمی‌رود، بلکه گلوله‌ای به سینه جوانان یا صرف تروریسم و جنگ افروزی می‌شود.
  • ابتکار عمل یک اقدام بین المللی برای بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان را بدست بگیرید.

 اتحادیه جوامع ایرانی در آلمان ـ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰