آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر شده است



آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر شده است


    معاون ستاد کرونا درتهران: تختهای عملیاتی برای بستری کردن بیمار به درجه اشباع رسیده و در بسیاری بیمارستان‌ها بیماران کرونایی زیادی در بخش اورژانس منتظر انتقال به بخش هستند و این یک زنگ خطر است.
    دانشگاه علوم پزشکی تهران: ورود و خروج بیماران بستری نشان می‌دهد کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و با اپیدمی ممتدی روبرو هستیم.
    شبکه بهداشت اسلامشهر: متوسط مرگ در اثر ابتلا به کرونا در اسلامشهر در شهریور ماه ۵۰ تا ۶۰ نفر بوده است.
    به گزارش پزشکان و پرستاران، بیمارستانهای افضلی پور و پیامبر اعظم کرمان پر از بیماران کرونایی است، همه تختهایICU اشغال است و با کمبود شدید ماسک و دستگاه ونتیلاتور مواجهند. بقیه بیمارستانها هم بتدریج توسط بیماران کرونایی اشغال شده است
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد: از طرف وزارتخانه اعلام شده راجع به اینکه دانش آموزان در کلاس های حضوری به کرونا مبتلا شده اند صحبت نشود
    
سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۴ شهر از ۱۱۱هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۶۶۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۹۱۶ نفر، در البرز به ۳۱۰۰ نفر، در اصفهان به ۵۴۸۴ نفر، در تهران به ۲۶۵۳۱ نفر، در خوزستان به ۷۲۱۸ نفر، در سمنان به ۱۴۶۶ نفر، در قم به ۴۹۴۵ نفر، در گلستان به ۳۱۷۱ نفر، در لرستان به ۴۹۳۳ نفر و در همدان به ۲۹۲۹ نفر رسیده است.

در تهران، توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: «تخت عملیاتی که می‌توانیم بیمار در آن بستری کنیم شاید به درجه اشباع رسیده و بسیاری بیمارستان‌ها در بخش اورژانس خود، بیماران کرونایی زیادی دارند، اما قابلیت انتقال به بخش، به خصوص به ICU ندارند. بیماران بدحال‌تر شده‌ و درصد بیمارانی که باید در ICU بستری شوند بیشتر شده و به حدود ۳۵ درصد در برخی بیمارستان‌ها رسیده‌ایم؛ این باعث شده مدیریت در شرایط فعلی بسیار سخت شود.: اما آنچه به ما خطر را نشان می‌دهد، تعداد بیمارانی است که در اورژانس‌ بستری شده‌اند و منتظر انتقال به بخش هستند. این یک زنگ خطر است؛ چراکه بیماران بستری در تهران روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر است و تعداد بیماران ترخیصی کم است؛ چرا که بیماران بدحال هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷ مهر)

کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «ورود و خروج و بستری بیماران نشان می‌دهد کار از موج اول، دوم و سوم گذشته، با اپیدمی ممتدی روبرو هستیم، روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی روبرو می‌شویم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷ مهر)

تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: «متوسط مرگ در اثر ابتلا به کرونا در اسلامشهر در شهریور ماه ۵۰ تا ۶۰ نفر بوده است». فرماندار اسلامشهر گفت: طی دو هفته گذشته در سطح شهرستان اسلامشهر سیر صعودی موارد ابتلا، بستری و متوفی به ویروس  کرونا را داشتیم و این در حالی است که هنوز پیک همه‌گیری و ابتلا در فصل پاییز شروع نشده است». مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: «حضور دانش‌آموزان در مدارس کاهشی است و در حال حاضر به زیر ۱۰ درصد رسیده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷ مهر).

در کرمان به گزارش پزشکان و پرستاران، بیمارستانهای افضلی پور و پیامبر اعظم پر از بیماران کرونایی است و همه تختهایICU آنها اشغال است. شمار درگذشتگان بسیار زیاد است. ۱۱۹ کادر درمانی بیمارستان افضلی پور به کرونا مبتلا شده اند. بیمارستانها با کمبود شدید ماسک N۹۵ و ماسک معمولی برای پزشکان و پرستاران و دستگاه ونتیلاتور و بسیاری دیگر از تجهیزات مواجهند. شمار بیماران آنقدر زیاد است که بقیه بیمارستان های کرمان مانند امام حسین و با هنر هم بتدریج توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

در خراسان رضوی، مسئول اطلاع رسانی کرونا گفت: «آمار مبتلایان بین ۶ تا ۱۸ سال اعلام شده ولی اینکه رصد شود این افراد در کلاسهای حضوری مبتلا شده باشند از طرف وزارتخانه اعلام شده راجع به این موضوع صحبت نشود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶ مهر)

درقزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: «روند رو به رشد کرونا در قزوین نگران کننده است و باید اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس صورت بگیرد، مقررات باید تشدید شود چراکه شرایط امروز به مراتب بدتر از شرایط اسفند و فروردین است، پیشنهاد ستاد کرونا این است که دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه، آموزش فنی و حرفه ای.... یک تا دو هفته تعطیل باشند. روز گذشته ۷۰ نفر بستری شدند که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کم نظیر است، تعداد فوتی های برابر اسفند و فروردین است. شرایط در قزوین از فوق قرمز عبور کرده است، تخت خالی نداریم. در حال حاضر اگر به بیمارستان بروند مجبور هستیم آن ها را در کف راهرو بستری کنیم. در حال تدارک برای ساخت بیمارستان صحرایی ویژه بیماران خاص هستیم» (ایسنا ۶ مهر)

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۱۲۱ نفر بستری شدند. وی با اشاره به فوت ۱۴ بیمار کرونایی قم در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: هم اکنون ۷۳۹ بیمار کرونایی درمراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۳۲ نفر از آن ها که در ICU بستری شده اند، وخیم گزارش شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۶ مهر)

در آذربایجان غربی، بنابراعلام ستاد کرونا، «در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ بیمار بستری شدند. هم اکنون۷۳۴ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی بستری هستند که ۱۷۳ نفر از آنها در ICU هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷ مهر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ مهر ۱۳۹۹ (۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰)