محکومیت قتل‌عام ۶۷ و نقض حقوق‌بشر در ایران در کنفرانس در شهرداری سن‌آنتونیو‌‌‌ سوزا در ایتالیا


در شهرداری شهر سن‌آنتونیو سوزای ایتالیا، جلسه‌ای با عنوان نقض حقوق بشر در ایران و دادخواهی برای قتل عام ۱۳۶۷، ضرورت اعمال تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، با همکاری انجمن ایران آزاد و دموکراتیک، اتحادیه شهرداری‌های منطقه سوزای ایتالیا و انجمن ملی پارتیزان‌های منطقه سوزا برگزار شد.

در آغاز این جلسه خانم شهردار سوزانا پرآکو طی سخنانی گفت: خیلی خوشحالم که شهرداری این شهر می‌تواند پژواک صدای مردم ایران باشد. سالهاست که آزادی‌های مردم ایران مستمرا و بشدت نقض شده است. مردم بزرگ ایران شایستگی زندگی در کشوری آزاد و دموکراتیک را دارند و این وظیفه اخلاقی ماست که از آنها و مبارزه آنها و شورای ملی مقاومت ایران برای آزادی، دفاع کنیم.
شهردار پرآکو با آرزوی آزادی ایران، گفت تلاش برای حقوق بشر مردم ایران و فاصله گرفتن از رژیم باید در دستور کار همه قرار گیرد.

خانم الیزابتا سرا پرزیدنت و مسئول انجمن ملی پارتیزانهای منطقه سوزا در این جلسه گفت: ما شاهد پیوند مقاومت ایران با مقاومت پارتیزانهای ضد فاشیست ایتالیا هستیم. مقاومت ایران برای برگرداندن آزادی به مردم بهای سنگینی پرداخت. کافیست به قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بنگریم. متاسفانه تا به امروز نیز زندان، شکنجه و اعدام جوانان ادامه دارد. آزادی ایران بمعنای آزادی تمام دنیاست و مقاومت ایران متعلق به تمام خلقهای دنیاست. مماشات با دیکتاتورها هیچگاه راه حل مناسبی نبوده بنابراین باید به خواسته های مردم ایران و مقاومت که انها را نمایندگی میکند گوش داد.

آقای پاچیفیکو بانکیه ری مسئول اتحادیه های شهرداریهای منطقه سوزای ایتالیا گفت: باید از مقاومت ایران تشکر کرد که در این سال‌ها جهان را از یک تهدید و خطر جدی با خبر کرد. ایران کشوری بزرگ باتمدن و فرهنگ چند هزار ساله که از حکومت دیکتاتور مذهبی رنج می‌برد. آزادی و دموکراسی حق تمامی خلقهاست اما رژیم ایران آنرا سرکوب می‌کند تا بتواند حکومت کند. زمان آن فرا رسیده که جوامع بین‌ا لمللی و دولت‌ها در کنار مردم ایران و مقا ومت آن بایستند تا ایران آزاد شود. استقبال از برنامه ده ماده ای خانم مریم رجوی می‌تواند آغاز این راه باشد.

تولیو مونتی مسئول انجمن ایران آزاد و دموکراتیک طی سخنانی گفت: رژیم دیکتاتوری مذهبی ایران ۱۲۰ هزار از مخالفان سیاسی را اعدام کرده است. رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در دنیا میباشد ودیپلماتهای آن توسط دولتها یا اخراج ویا مانند اسداللهی بجرم بمب گذاری در گردهمایی بین المللی مقاومت ایران در فرانسه دادگاهی می‌شوند، بنابراین تحریم‌های همه جانبه این رژیم ضروری و کمک به صلح جهانی است. ما از دولت ایتالیا انتظار داریم که با یک سیاست قاطع حامی حقوق بشر در ایران و تحریم‌های همه جانبه بر علیه بنیادگرایان باشد و در رابطه خودشان با این رژیم تجدید نظر کنند.

خانم لوردانا بیفو جامعه شناس نویسنده و روزنامه نگار گفت: آنچه که مرا بیشتراز هر چیز دیگر جذب مقاومت ایران کرد نقش زنان ورهبری خانم مریم رجوی است که با بنیاد گرایان زن ستیز به مقابله برخاسته و برای سرنگونی آن تلاش می‌کند مقاومت و پایداری این زنان شجاع در شکنجه گاههای رژیم بخصوص در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ که بیش ازسی هزارنفر اعدام شدند قسمتی مهم از تاریخ معاصر مارا تشکیل می‌دهد. یک تراژدی تلخ ضدانسانی که عاملان آن باید در برابر عدالت قرار بگیرند.
در خارج از مرزهای ایران نیز حضور مخرب رژیم وجود دارد:حمایت از گروه‌های تروریستی، در خاورمیانه و تلاش برای بمب گذاری در گردهمایی سالانه مقاومت ایران که دیپلمات رژیم ایران طراح و عامل آن بود و اکنون در زندان بلژیک بسر می‌برد. حمایتهای همه جانبه دولتها از تحریمها کمکی به صلح و ثبات در خاورمیانه است.

پروفسور والتر کورالوتزو استاد علوم سیاسی و روابط بین المللی دانشگاه تورینو با اشاره به قتل عام زندانیان سیاسی و عاملان آن که هم اکنون در حاکمیت آخوندی هستند؛ گفت: سیاست مماشات غرب و توافق اتمی موجب کمک رسانی به رژیم در جهت اهداف مخربش شد، اهدافی که درسرکوب و کشتن جوانانی که در قیام‌های ضد حکومتی دستگیر و شکنجه و اعدام می‌شوند مانند نوید افکاری و حمایت از تروریسم در سوریه، لبنان، عراق و یمن خود را نشان می دهد.. برگشت تمام تحریم‌ها در جلوگیری از این فجایع مستمرضروری است.
به عنوان یک تحلیل گر سیاسی در امور بین‌الملل معتقدم اگر برنامه ده ماده ای خانم مریم رجوی در ایران پیاده شود، آزادی و دموکراسی متولد خواهد شد.
معتقدم که در ایران یک انقلاب در جریان است و دولتمردان ایتالیا اگر بیدار نشوند و از مماشات دست نکشند از تاریخ عقب می‌مانند.

دکتر یوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک در پایان این کنفرانس گفت: درچهل سال گذشته فاشیسم دینی حاکم بر ایران با سرکوب و اختناق وحشیانه بر علیه مردم و صدور جنگ و تروریسم به خارج از مرزهای ایران بخصوص بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه توانسته است به حکومت ننگین خود ادامه دهد. سیاست شرم آور مماشات غرب پشتیبان این رژیم بوده است.    
تروریسم افسار گسیخته رژیم به آنجا رسیده که دولتها یا دیپلمات تروریست هایش را اخراج می کنند و یا دیپلمات بمب گزارش را در دادگاه اروپایی محاکمه می کنند. بنابراین ترجیح می دهم فراخوان خانم مریم رجوی به دولتها و مجامع بین‌المللی، در آستانه اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل را برایتان بخوانم:
اول، یادآوری این واقعیت که این رژیم در جنگ با جامعه ایران و جامعه جهانی است.
دوم، ضرورت توقف سیاست‌های بین‌المللی، اشتباهی که عملاً کمک‌کار قاتلان مردم ایران است و دست فاشیسم دینی را در نقض حقوق‌بشر مردم ایران و جنگ و تروریسم در منطقه بازتر می‌کند.
و سوم یک سیاست سه عنصری در قبال این رژیم؛ شامل
حقوق بشر برای تمام مردم ایران،
تحریم همه‌جانبه دیکتاتوری دینی،
و به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران و نبرد شورشگران برای سرنگونی اخوندهای و ازادی مردم ایران.