آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰ شهر کشور از ۱۱۷هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است



آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰ شهر کشور از ۱۱۷هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است

مبتلایان وقربانیان بویژه درتهران هر روز بیشتر میشود، بیمارستانها جای خالی ندارد و رژیم هیچ اقدامی نمیکند

    مردانی: تمام تخت‌های بیمارستانهایی که من کار می‌کنم هیچ‌کدام جا ندارند. همکارانمان در بیمارستانهای دیگر هم می‌گویند ما جا نداریم.
    زالی: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ نفر در تهران فوت کردند. بدترین وضعیت را ۷۲ ساعت قبل داشتیم. ۲۵ ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت بحرانی و قرمز تلقی می‌شود. در تهران ما بسیار فراتر از این شاخص حرکت می‌کنیم
    رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: در سطح شهر تهران با وجود ۱۰۵ بیمارستان که کرونایی می‌پذیرد ما تخت خالی نداریم.
    رئیس بخش ICU بیمارستان رسول اکرم: به‌رغم این‌که ۴ بخش ICU داریم ولی جای خالی برای مریض های جدید نیست مگر این‌که مریضی فوت کند و یا منتقل‌شود، این موجی که پیش آمده به‌مراتب از دو موج قبلی شرایط بدتری را دارد
    خانم مریم رجوی با درود مجدد به پزشکان و پرستاران که با پذیرش بالاترین خطرها برای نجات جان بیماران تلاش میکنند گفت: اکنون همه می‌بینند که رژیم آخوندها مسئول مستقیم شمار فزاینده قربانیان کروناست. خامنه ای و روحانی بجای تأمین هزینه‌های چند ماهه زحمتکشان از هزار میلیارد دلار ثروتها و دارایی ملت ایران که در چنگ ولی‌فقیه است،آنها را به میدانهای مین کرونا می‌فرستند و منابع کشور را همچنان در جنگ افروزی و تروریسم و پروژه های موشکی و اتمی هدر می دهند. این در حالی است که کارگزاران رژیم نیز از پر شدن بیمارستانها و انبوه بیماران بلا تکلیف مخصوصاً در تهران گزارش می دهند.خامنه‌ای برای مقابله با کرونا پولی نمی‌دهد و روحانی به دروغ پردازیهای منزجرکننده در مورد پیشتاز بودن سیستم اقتصادی و نظام درمانی رژیم ادامه می دهد. در شرایطی که آمار تلخ و دردناک جانباختگان به ۱۲۰ هزار نزدیک می‌شود باید سپاه پاسداران را منحل و بودجه و امکانات آن را به بهداشت و درمان کرونا اختصاص داد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در۴۵۰ شهر از۱۱۷هزار و ۲۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۰۶۸ نفر، در البرز به ۳۲۱۵ نفر، در اصفهان به ۵۹۶۴ نفر، در بوشهر به ۱۴۲۵ نفر، در تهران به ۲۷۸۴۱ نفر، در خراسان رضوی به ۸۸۰۰ نفر، در خوزستان به ۷۵۳۸ نفر، در سمنان به ۱۷۵۶ نفر، در فارس به ۳۱۳۶ نفر، در قم به ۵۰۹۰ نفر، در کرمان به ۱۷۹۳ نفر، در کرمانشاه به ۲۵۸۳ نفر، در گیلان به ۴۶۹۱ نفر، در مازندران به ۵۴۵۷ نفر و در مرکزی به ۱۵۲۵ نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته را ۴۱۵۱ و شمار بیماران وخیم را ۴۲۰۰ نفر ذکر کرد که در آمار خود رژیم نیز از ابتدای شیوع کرونا رکورد شکنی است.

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «در تخت‌های مراقبت‌های ویژه و بیمارستان‌های ارجاعی، دچار مشکل قابل توجهی شده‌ایم. ضمن اینکه با فرسودگی نیروی انسانی مواجهیم. هفت تا هشت ماه است که نیروی انسانی ما با تمام قدرت و قوا دارند کار می‌کنند. برخی از تجهیزات خارج از ظرفیت‌شان از آن‌ها استفاده می‌شود؛ تجهیزاتی مانند سی تی اسکن، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور. این تجهیزات هم با توجه به قدمتی که داشتند، بعضا دچار از کارافتادگی شده و یا نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند که این هم موضوع و چالش بسیار مهمی است» (ایسنا ۱۵ مهر)

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «تهران شرایط فوق‌العاده بحرانی دارد، در هفته‌های اخیر روزی نبوده به یک شرایط نسبتاً مطلوب تر برسیم. ۱۱۶بیمار فوتیهای ۲۴ ساعت گذشته تهران بودند. در مهر متأسفانه در ۳ روز متفاوت آمار مرگ و میر و آمار بستری، متأسفانه رکورد شکسته است. بدترین وضعیت را ۷۲ ساعت قبل داشتیم که یکی از بالاترین ثبت مرگ و میر و هم‌چنین بالاترین آمار بستری را داشتیم. در یک منطقه جغرافیایی بیشتر از ۲۵ ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت بحرانی و قرمز تلقی می‌شود. در تهران ما بسیار فراتر از این شاخص حرکت می‌کنیم» (تلویزیون رژیم ۱۴ مهر)

مردانی، عضو کمیته علمی کرونا گقت: «تمام تخت‌های بیمارستانهایی که من در آنها کار می‌کنم هیچ‌کدام جا ندارند. زنگ می‌زنم همکارانمان در بیمارستانهای دیگر آنها هم می‌گویند جا نداریم. بعد می‌گویم فعلاً بیمار در بخش بخوابد تحت‌نظر باشد تا اگر گشایشی شد مریض را به ICU منتقل می‌کنیم می‌بینم هیچ بخشی هم جایی وجود ندارد هر چه این طرف و آن طرف می‌کنیم می‌بینیم واقعاً بیمار روی دستمان مانده، خدایا چه کار باید برای این بکنیم؟ حقیقتاً خیلی وضع نگران‌کننده است» (تلویزیون رژیم ۱۴ مهر).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «ما امروز آمارمان هم از لحاظ موارد جدید بیشترین از زمان اول کرونا تا الآن بوده هم متأسفانه میزان مرگ نشان می‌دهد که ما در یک وضعیت بحرانی هستیم. با وجود ۱۰۵بیمارستان مشغول پذیرش بیماران کرونا در تهران، واقعاً تختی برای بستری وجود ندارد» (تلویزیون رژیم ۱۴ مهر).

 بیگ محمدی رئیس ICU بیمارستان خمینی گفت: «وضعیت ما در مراقبتهای ویژه و تختهای ویژه به هیچ‌وجه خوب نیست و در فاز بدی قرار داریم شرایط ما با شرایط اسفند و فروردین خیلی فرق کرده و علاوه بر این‌که بیماران کرونایی را ما باید سرویس بدهیم بیماران غیرکرونایی هم باید سرویس بگیرند و این باعث فشار بیشتر بر تختهای ICU می‌شود کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند نسبت به کسانی که ترخیص می شوند بیشتر هست» (تلویزیون رژیم ۱۴ مهر).

آل بویه رئیس بخش ICU بیمارستان رسول اکرم گفت: «به‌رغم این‌که ۴ بخش ICU در بیمارستان در خصوص کرونا وجود دارد ولی متأسفانه تمام تختها و بخش ICU پر هست و جای خالی برای مریضهای جدید نیست مگر این‌که مریضی فوت می‌کند و مریض دیگری از بخش یا از اورژانس منتقل می‌شود، ولی متأسفانه این‌قدر آمار زیاد هست که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند برای پذیرش این بیماران در بخشهای ویژه. این موجی که پیش آمده به‌مراتب از دو موج قبلی شرایط بدتری را دارد. واقعاً هم کادر درمان هم پرسنل همه دچار خستگی شدند همه مریض هستند روزی نیست که ما وارد بیمارستان بشویم و بخش برویم و نشنویم که پزشکانمان یا پرستارانمان دچار بیماری نشده‌اند» (تلویزیون رژیم ۱۴ مهر)

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان تعدادی از بیماران کرونایی مجبور به توقف چند ساعته در اورژانس هستند. تا روز گذشته۱۱۰۰ تخت توسط بیماران کرونایی اشغال شده بود. پیش بینی می‌کنیم که تعداد بیماران روز به روز افزایش پیدا کند، تاکنون در هیچ برهه زمانی به این اندازه بیمار نداشتیم و الان در بدترین شرایط از ابتدای شیوع کرونا قرار داریم» (ایسنا ۱۵ مهر).

در خوزستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: «ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه سه بیمارستان رازی، گلستان و سینا در اهواز تکمیل شد. روز یکشنبه نخستین روزی بود که ۱۰۴ بیمار پذیرش شدند در حالی که تا پیش ازآن تعداد بستری بین ۶۰ تا ۸۰ نفر بود» (ایرنا ۱۵ مهر).

خانم مریم رجوی با درود مجدد به پزشکان و پرستاران که با پذیرش بالاترین خطرها برای نجات جان بیماران تلاش میکنند گفت: اکنون همه می‌بینند که رژیم آخوندها مسئول مستقیم شمار فزاینده قربانیان کروناست. خامنه ای و روحانی بجای تأمین هزینه‌های چند ماهه زحمتکشان از هزار میلیارد دلار ثروتها و دارایی ملت ایران که در چنگ ولی‌فقیه است، آنها را به میدانهای مین کرونا می‌فرستند و منابع کشور را همچنان در جنگ افروزی و تروریسم و پروژه‌های موشکی و اتمی هدر می دهند. این در حالی است که کارگزاران رژیم نیز از پر شدن بیمارستانها و انبوه بیماران بلا تکلیف مخصوصاً در تهران گزارش می دهند. خامنه‌ای برای مقابله با کرونا پولی نمی‌دهد و روحانی به دروغ پردازیهای منزجرکننده در مورد پیشتاز بودن سیستم اقتصادی و نظام درمانی رژیم ادامه می دهد. در شرایطی که آمار تلخ و دردناک جانباختگان به ۱۲۰ هزار نزدیک می‌شود باید سپاه پاسداران را منحل و بودجه و امکانات آن را به بهداشت و درمان کرونا اختصاص داد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵ مهر ۱۳۹۹ (۶ اکتبر ۲۰۲۰)