آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر کشور از ۱۲۰ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است



آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر کشور از ۱۲۰ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است


    در بحبوحه شیوع کرونا، بجای کمک به زحمتکشان و کارگران برای نرفتن به سر کار، روحانی به بهانه کرونا به اخاذی از مردم پرداخته و جریمه های ۵۰ هزار تا یک میلیون تومانی مقرر میکند
    حریرچی: وضع تهران از نظر فراگیری ویروس کرونا فوق قرمز و بحرانیست. تعداد بستری های مبتلا به کرونا در تهران ۱۷۵ درصد بیش از ترخیصی های روزانه است
    معاون ستاد کرونا در تهران: از بیست روز گذشته، شیب تهران به مراتب بیشتر از شیب کشوربود و یک روز ۹۶۱ بستری داشتیم
    بیمارستان مسیح دانشوری: ورودی بیمارستان خیلی زیاد هست چند کانکس قرار دادند که مریضها به‌طور موقت از اکسیژن استفاده کنند.
    دانشگاه پزشکی کرمانشاه: تمام تخت های ICU در استان پر است و هر روز به تخت های ICU بیشتری نیاز داریم.
    دانشکده علوم پزشکی نیشابور: با مثبت شدن تست ۷۵ ساکن خانه سالمندان، وضعیت بیمارستان‌های نیشابور فراتر از فوق بحران شد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از۱۲۰هزار و ۱۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۱۹۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۲۸۷ نفر، در البرز به ۳۲۸۰ نفر، در اصفهان به ۶۱۳۴ نفر، در چهارمحال و بختیاری ۹۱۲ نفر، در خراسان جنوبی به ۸۷۴ نفر، در خراسان رضوی به ۹۰۵۰ نفر، در خراسان شمالی به ۲۰۸۹ نفر، در خوزستان به ۷۶۴۳ نفر، در زنجان به ۱۱۳۳ نفر، در سمنان به ۱۸۴۱ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۴۶۱ نفر، در فارس به ۳۱۸۱ نفر، در کرمان به ۱۸۳۵ نفر، در کرمانشاه به ۲۶۳۳ نفر، در گلستان به ۳۴۶۶ نفر، در گیلان به ۴۷۷۱ نفر، در لرستان به ۵۲۵۳ نفر، در مازندران به ۵۵۵۲ نفر، در مرکزی به ۱۵۷۰ نفر، در هرمزگان به ۱۵۹۰ نفر و در یزد به ۱۶۰۶ نفر رسیده است.

در شرایطی که وضعیت شیوع کرونا در اکثر نقاط کشور فوق قرمز و بحرانی است و در اثر سیاستهای جنایتکارانه و چپاولگرانه آخوندها، کارگران و زحمتکشان برای تامین قوت لایموت ناگزیر از رفتن بر سر کار و به تبع آن آلودگی به ویروس هستند، روحانی امروز در ستاد کرونا طرح رژیم برای اخاذی از مردم را تشریح کرد. وی گفت «به‌محض این‌که کسی فهمید مبتلا شده حق ندارد از قرنطینه خارج بشود، برای هر نوبت تخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه میشود. نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان ما وظیفه دارند که مشخصات افراد را ثبت کنند. فرد باید ظرف دو هفته در آن حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند این پول را واریز کند و اگر نکرد از حساب او کسر خواهد شد. برای فردی که در اصناف مراعات نکند در مرحله اول تذکر داده می‌شود در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان، در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه می‌شود و در مرحله چهارم محل کسب و کارش پلمپ می‌شود. راننده تاکسی اگر مراعات نکند ۱۰۰ هزار تومان و اگر مسافر بدون ماسک سوار کند بابت هر مسافری ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود»

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم «وضع تهران را از نظر فراگیری ویروس کرونا فوق قرمز و بحرانی دانست و گفت: تعداد بستری های مبتلا به کرونا در تهران ۱۷۵ درصد بیش از ترخیصی های روزانه است» (تلویزیون رژیم ۱۹ مهر). جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: «این تعداد همکار که از دست دادیم افرادی غیرقابل جبران هستند .هر پزشکی هر کادر پرستاری و کادر پیراپزشکی که از دست میرود سرمایه ای از کشور میرود که اینها امکان جبرانشان وجود ندارد» (تلویزیون رژیم ۱۸ مهر).

یک خبرگزاری حکومتی نوشت: «زنگ خطر در کشور به صدا در آمده است، اگر همچنان به کرونا میدان تاخت و تاز دهیم در آینده ای نه چندان دور دیگر در بیمارستان ها تخت خالی و در قبرستان ها جای خالی نخواهیم داشت» (ایسنا ۱۹ مهر).

در تهران، نادر توکلی معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «نزدیک به پنج هزار بیمار در تهران بستری هستند و با توجه به تکمیل بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی شرایط خوبی پیش بینی نمی شود. در روزهای گذشته تمهیدات ضربتی در ستاد کرونا در نظر گرفته شد تا شاید بتوانیم قدری این شرایط را بهتر مدیریت کنیم. در کشور ما آلودگی در سطح گسترده ای شیوع پیدا کرده و به همین دلیل مهارآن بسیار مشکل است» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۹ مهر).

علی ماهر معاون ستاد کرونا در تهران گفت: “از حدود بیست روز گذشته، شیبی به مراتب بیشتر از شیب افزایش کشوری در تهران داشتیم تا جایی که در یک روز ۹۶۱ بیمار جدید برای بستری داشتیم، این میزان در دوران شیوع کرونا از همیشه بیشتر بوده است، با ادامه این روند قطعا دچار مشکل خواهیم شد» (ایلنا ۱۹ مهر).

صادقی فوق تخصص قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «ورودی این بیمارستانمان خیلی زیاد هست چند تا کانکس قرار دادند که مریضها که چند ساعت معطل می شوند به‌طور موقت از اکسیژن استفاده کنند» (تلویزیون رژیم ۱۹ مهر).

در کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: “بیماران کرونایی بدحال تر شده اند. تمام تخت های ICU پر است و هر روز به تخت های ICU بیشتری نیاز داریم. تمامی رکوردهای کرونا در مهر ماه شکسته شد»(خبرگزاری نیروی قدس ۱۹ مهر).

در خراسان رضوی، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: «با مثبت شدن تست ۷۵ ساکن خانه سالمندانی در نیشابور، وضعیت بیمارستان‌های نیشابور فراتر از فوق بحران شد» (آخرین خبر ۱۸ مهر).

در کرمان، سخنگوی ستاد کرونای در سیرجان گفت: «از ابتدای هفته تا کنون تعداد بستری های سیرجان ۱۰۰ در صد افزایش داشته است». معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «هشدار می دهیم که با این روندی که روزانه ۵۰ تا ۶۰ بیمار به پذیرش بیمارستان های کرمان اضافه می شوند مسلما بزودی ظرفیت تخت های کرمان نیز تکمیل می شود... در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در بین خانواده ها افزایش پیدا کرده و مواردی داشته ایم که ۴ یا ۵ نفر از افراد یک خانواده درگیر بیماری شده و حتی دو نفر از اعضای آن خانواده جان باختند» (ایسنا ۱۹ مهر)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۹ مهر ۱۳۹۹ (۱۰ اکتبر ۲۰۲۰)