دستگیری یک مأمور وزارت اطلاعات در آلبانی



پلیس و رسانه‌های آلبانی از دستگیری یک عامل وزارت اطلاعات رژیم ایران با نام اختصاری ب.پ. خبر دادند.

اطلاعیه پلیس در ۱۰ اکتبر بازداشت این فرد را به خاطر ارتکاب اعمال جنایی شامل «رهگیری غیرقانونی داده های رایانه‌ای، تداخل در سیستم های رایانه‌ای، دخالت در داده‌های رایانه‌ای و سوءاستفاده از تجهیزات» اعلام کرده است و می‌افزاید وی «از طریق یک برنامه پیام رسانی شبکه ای، ارتباط برقرار می کرده که با اتصال آن به شماره تلفن‌های دیگران» آنها را شنود و ردیابی می‌کرده است.

این فرد که نام کامل او بیژن پولادرگ است در شهریور سال ۱۳۹۸ از قرارگاه مجاهدین اخراج شده و مجاهدین بنا بر ملاحظات انسانی در ۱۳ ماه گذشته بیش از ۴۲۰ هزار لک به او کمک کرده بودند. سوابق و اسناد و دلایل اخراج موجود و قابل انتشار و ارائه به دادگاه است. به گزارش رسانه‌های آلبانی بیژن پولادرگ مشکوک به جاسوسی و شنود روی ارتباطات تلفنی و کامپیوتری مجاهدین برای رژیم ایران در آلبانی بوده است.

شماری از این قبیل مزدوران در آلبانی بسر میبرند و سازمان مجاهدین آنها را افشا و سوابق را در اختیار مقامات ذیربط گذاشته است. احسان بیدی، دانیال کسرایی، غلامرضا شکری، غلامعلی میرزایی و حسن حیرانی در این شمارند.

مزدور احسان بیدی پس از اثبات جرایمش در مرداد ۱۳۹۸ دستگیر و به مدت یک سال در بازداشت بود و حکم اخراج او از آلبانی صادر شده است. دانیال کسرایی مأمور اطلاعات که در مرداد ۹۹ از آلبانی اخراج شد تحت پوش خبرنگار علیه مجاهدین جاسوسی میکرد. غلامرضا شکری که سفارت رژیم او را برای لجن‌پراکنی علیه مجاهدین مصرف می‌کرد در شهریور گذشته به خاطر جرایم ارتکابی بازداشت شد و در زندان بسر میبرد . سفارت رژیم شرط موافقت با بازگشت مزدور غلامعلی میرزایی به ایران را لجن‌پراکنی مجدد علیه مجاهدین قرار داده که در ۳۰ شهریور در بخش فارسی بی‌بی‌سی به اجرا گذاشته شد. مزدور افشا شده دیگر که او هم قبلاً در بی‌بی‌سی مصرف شده حسن حیرانی است که در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم به تاریخ ۲۰ مرداد ۹۹ با سرپل و ارتباطات و جزئیات اقداماتش در یک پاتوق به نام کافه فرانک در منطقه فرسکو در تیرانا برملا شده است.

با توجه به اقدامات تروریستی رژیم در آلبانی و فرانسه و یادآوری تهدیدات امنیتی رژیم در سراسر اروپا، مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت محاکمه و مجازات و اخراج مأموران و مزدوران اطلاعات و سپاه و نیروی تروریستی قدس تأکید می‌کند.

شورای ملی مقاومت
کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
۲۰ مهر ۱۳۹۹ (۱۱ اکتبر ۲۰۲۰)