آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر کشور از ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است



آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر کشور از ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است

   مدیر عامل بهشت زهرا: روزانه بیش از یکصد نفر از شهروندان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.
    یونسیان، دانشگاه تهران: این احتمال وجود دارد که در نیمه دسامبر تعداد روزانه مرگ در کشور به ۸۰۰ نفر برسد. تعداد مرگ و میر امروز نتیجه اقدامات یک ماه پیش است.
    رئیس کل سازمان نظام پزشکی: بروز چنین وضعیتی را از اسفند ۹۸ بارها تذکر داده بودیم، اما توجهی نشد. شیب مرگ و میرهای کرونایی در بین مردم و کادر درمان کشور قابل دفاع نیست. باز هم با افزایش مرگ و میر مواجه خواهیم بود.
    مردانی: برای اینکه یک بیمار را بستری کنم به ۷ تا ۸ بیمارستان زنگ می‌زنم. خیلی هم تحویل می‌گیرند می‌گویند جای خالی نداریم.
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تعداد کل بیماران به جز کاشان و آران و بیدگل ۱۶۱۷ نفر است که ۳۲۷ نفر در ICU هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر فوت کردند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از۱۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۳۲۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۳۷۲ نفر، در البرز به ۳۳۴۸ نفر، در اردبیل به ۱۴۲۶ نفر، در اصفهان به ۶۳۳۹ نفر، در ایلام به ۱۰۰۹ نفر، در بوشهر به ۱۴۷۰ نفر، در تهران به ۲۹۲۰۱ نفر، در خراسان رضوی به ۹۲۰۰ نفر، در خوزستان به ۷۸۳۸ نفر، در قم به ۵۲۲۵ نفر، در کرمان به ۱۸۷۵ نفر، در کرمانشاه به ۲۶۶۸ نفر، در لرستان به ۵۳۲۸ نفر و در همدان به ۳۲۲۸ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور از حدود یک ماه گذشته، روند صعودی به خود گرفته و به دنبال این روند افزایشی، شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم. در حال حاضر تعداد ۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند که در این بین تعداد ۴۵ شهرستان وضعیت حادتری از بیماری دارند» (ایرنا ۲۲ مهر)

ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: «بروز چنین وضعیتی را از اسفند ۹۸ بارها تذکر داده بودیم، اما توجهی نشد. ما روز اول در مورد بازگشایی مدارس و دیگر تصمیمات غیر علمی و غیر کارشناسی، تذکر داده بودیم. شیب مرگ و میرهای کرونایی در بین مردم و کادر درمان کشور قابل دفاع نیست. اگر روش‌های فعال و الزام آور اعمال نشود، باز هم با افزایش مرگ و میر مواجه خواهیم بود»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲ مهر).

یونسیان استاد همه‌گیر شناسی دانشگاه تهران گفت: «بر اساس روند فعلی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. این احتمال وجود دارد که تعداد روزانه مرگ در کشور در صورت عدم مداخله سریع، قاطع و موثر به ۸۰۰ مورد در نیمه ماه دسامبر برسد. تعداد مرگ و میر امروز نتیجه اقدامات ما در یک ماه پیش و تعداد موارد بستری نتیجه اقدامات ۲ هفته پیش است»(خبرگزاری قوه قضاییه میزان ۲۲مهر).

مردانی عضو ستاد کرونا گفت: «در طول اپیدمی کرونا چنین روزی نداشتیم که همه بیمارستان‌ها پر باشند. برای یک بیمار که می‌خواهم در بیمارستان بستری کنم به ۷ تا ۸ بیمارستان زنگ می‌زنم می‌گویند جای خالی نداریم. حالا اینکه دارو گیر نمی‌آید و مسائل بعدی را کنار بگذاریم،. متأسفانه پرسنل پزشکی در ایران بیشتر گرفتند و مرگ‌ومیر آنها هم رقم بزرگی است» (همشهری ۲۲ مهر).

در تهران، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا: «آمار فوتی های کرونا افزایش یافته است و روزانه بیش از یکصد نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. تعداد متوفیان در روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است. » (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲مهر)

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد کل بیماران کرونایی که در استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند هزار و ۶۱۷ نفر است که ۳۲۷ نفر در ICU هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر بیمار فوت شده مشکوک به کرونا و ۲۵ نفر فوتی مثبت قطعی به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان اصفهان داشته ایم» (سایت خبرفوری رژیم ۲۱ مهر).

در زنجان، معاون استاندار گفت: «روند ابتلا به کرونا در زنجان افزایشی است و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان به بیماران کووید- ۱۹ اختصاص یافته است» (ایرنا ۲۲ مهر).

در مرکزی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «استان مرکزی از نظر شیوع کرونا در بحرانی‌ترین شرایط قرار گرفت، ۲۸۷ مورد مثبت ثبت و ۱۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های استان تکمیل است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲ مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۲ مهر ۱۳۹۹ (۱۳ اکتبر ۲۰۲۰)