اطلاعیه سفارت رژیم در بلژیک: واکنش هراس آلود دیکتاتوری تروریستی حاکم برایران


اطلاعیه سفارت رژیم در بلژیک: واکنش هراس‌آلود دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران از عواقب بین‌المللی افشای طرحها و عملکردهای تروریستی آن

در پی گزارشهای افشاگرانه خبرگزاری رویترز و رسانه های معروف اروپایی از جمله لوموند فرانسه، د استاندارد و لوسوار بلژیک، کوریردلاسرای ایتالیا و دمورگان هلند، در روزهای اخیر در مورد توطئة تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ و تهدیدات اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست این رژیم به اقدامات تروریستی علیه بلژیک، سفارت رژیم آخوندی در بروکسل در یک واکنش هراس آلود مدعی شد که اسدی «هیچگونه تهدیدی علیه بلژیک مطرح نکرده است» و اینکه «هرگونه اشاره رسانه‌ها به مسئله انتقام جویی کاملاً مضحک است..... و هرگونه مبالغه رسانه ها با هدف تخریب روابط ایران و اروپا صورت می گیرد».

این در حالی است که بر اساس گزارش خبرگزاری رویتر در ۱۸ مهر ۹۹،‌ اسدی در ملاقات با مقامات پلیس بلژیک در روز ۱۲ مارس ۲۰۲۰ گفته بود: «(بلژیک) درک نمی کند که در صورتیکه یک حکم غیرمطلوب صادر شود... چه چیزی در حال اتفاق است. (و اینکه) پرونده وی از نزدیک توسط گروههای ناشناس در ایران و کشورهای همسایه زیر نظر می باشد» و «گروههای مسلح در عراق، لبنان،‌ یمن و سوریه و همچنین در ایران نسبت به نتیجه این پرونده علاقمند بوده و در حاشیه در حال نظارت هستند که ببینند آیا بلژیکی ها از آن حمایت می کنند یا نه».

لوموند در ۱۹ مهر نوشت: ««در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰، جاک راس، رئیس سرویس اطلاعاتی بلژیک، به دادستان فدرال نوشت که ”حمله (به گردهمایی مقاومت) به نام (رژیم) ایران، و تحت رهبری آن طراحی شد؛ این یک ابتکار شخصی اسدی نبود».

روزنامه بلژیکی د-مورگان نیز در تاریخ ۱۲ اکتبر به نقل از روزنامه دی استاندارد نوشته بود: «در یادداشتی از شورای امنیت دولتی به نظر می‌رسد که این حمله توسط رژیم ایران برنامه ریزی و اجرا شده است و به همین دلیل اقدام شخصی نیست. علاوه بر این، اسدی به عنوان یک عامل مخفی سرویس اطلاعاتی ایران شناخته میشود».

کوریره دلاسرا در ایتالیا روز ۱۲ اکتبر نوشت شواهد به اندازه کافی و بوفور وجود دارد بنحوی که «بروکسل این ابتکار را به عنوان عملی فردی تلقی نمیکند و تهران را مستقیما متهم میکند».

مقاومت ایران همچنانکه تاکنون بارها خاطر نشان ساخته است،‌ سفارتها و نمایندگی رژیم آخوندی مراکز جاسوسی و طراحی و فرماندهی عملیات تروریستی می باشد، تعطیلی نمایندگیهای این رژیم و محاکمه و اخراج مزدوران و ماموران این رژیم یک اقدام ضروری برای حفظ امنیت در این کشورها بویژه برای پناهندگان و مخالفان ایرانی است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ مهر ۱۳۹۹(۱۴ اکتبر ۲۰۲۰)