آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر گذشت


آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر گذشت

   به گزارش پزشکان: در بیمارستان مدرس تهران تمامی تختها و حتی تختهای اورژانس از بیماران کرونایی پر شده و در یک ماه گذشته ۱۵۰ تن فوت کرده اند. کادر درمانی فرسوده شده است. ۲۲۰ کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند
    در روز چهارشنبه دست کم ۲۵ بیمار در بیمارستان بهشتی قم جان باختند.
    شمار قربانیان کرونا در قوچان در ۱۰ روز گذشته بیش از ۶۰ نفر است
    رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تمامی شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و فوق قرمز قرار دارند
    فرماندار نیشابور: درگذشتگان بیماران کرونایی در شهر و روستا برابر هستند. از ۸۰۰۰ بیمار کرونایی ۲۰ درصد نیازمند بستری هستند.
    رئیس بیمارستان ابن‌سینا نورآباد لرستان: موج سوم از موج‌های قبلی مرگبارتر است، ICU تکمیل و هر روز شاهد مرگ های کرونایی هستیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۴۲۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۴۸۷ نفر، در البرز به ۳۴۱۸ نفر، در اردبیل به ۱۴۳۸ نفر، در اصفهان به ۶۵۱۹ نفر، در تهران به ۲۹۹۴۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۹۴۴ نفر، در خراسان رضوی به ۹۳۵۰ نفر، در زنجان به ۱۱۸۵ نفر، در فارس به ۳۲۷۱ نفر، در قزوین به ۱۲۱۸ نفر، در کردستان به ۲۲۳۱ نفر، در کرمان به ۱۹۱۳ نفر، در کرمانشاه به ۲۷۳۸ نفر، در گیلان به ۴۸۶۱ نفر، در مازندران ۵۶۲۲ نفر، در همدان به ۳۳۱۳ نفر و در یزد به ۱۷۲۱ نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «همچنان وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران بسیار نگران کننده است. آلودگی هوا و سرما باعث افزایش انتشار ویروس کرونا خواهد شد. در تهران و ۴۵ شهر بسیار آلوده به ویروس کرونا نیازمند تصمیمات سختگیرانه‌تر محدود سازی و نیز مراعات بیشتر اصول بهداشتی هستیم» (ایرنا ۲۵ مهر).

در تهران بنا به گزارش کادر درمانی، در بیمارستان مدرس سعادت آباد تمامی تخت‌ها در کلیه بخشهای عادی و ویژه از اوائل مهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. دو هفته گذشته همواره تمامی تختها پربوده و ۱۳۰ تخت اورژانس نیز از بیماران کرونایی پر شده است. پرستاران و کادر درمانی فرسوده و خسته اند و تشویق هایی که وعده داده شده بود انجام نشده است. بیمارستان با کمبود شدید مالی و تجهیزات مواجه است. ۲۲۰ کادر درمان به کرونا مبتلا شده و همواره ۳۰ نفر از آنها در مرخصی استعلاجی هستند. در یک ماه گذشته حدود ۱۵۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان جان باخته اند.

در قم به گزارش پزشکان تنها در روز چهارشنبه در بیمارستان بهشتی این شهر حداقل ۲۵ بیمار کرونایی فوت کرده اند.

در خراسان رضوی، به گزارش پزشکان شمار قربانیان کرونا در قوچان در ۱۰ روز گذشته از ۶۰ نفر بیشتر است. فرماندار نیشابور در جلسه فوق العاده ستاد کرونا گفت: «آمار فوتی شهری با روستایی در این شهرستان برابری می‌کند. در نیشابور هشت هزار نفر بیمار علامت‌دار وجود دارد که ۲۰ درصد این افراد نیازمند بستری هستند ولی امکانات لازم را نداریم. درحال حاضر نیازمند ۱۲۰ تخت، فضای درمانی، نیروی انسانی، کپسول اکسیژن و تجهیزات لازم هستیم و در صورت افزایش مبتلایان به هیچ عنوان فضای درمانی، تامین اکسیژن و نیروی انسانی لازم جهت ارائه خدمات درمانی نداریم» (ایلنا ۲۴ مهر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر ۱۶۳۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۳۲۱ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند» (خبرگزاری موج ۲۴ مهر). رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: «۲۹۱ بیمار حاد تنفسی در کاشان بستری هستند. ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵ مهر).

در آذربایجان شرقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «بیش از ۸۵ درصد جمعیت استان در مناطق قرمز زندگی می‌کنند. در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار کرونایی جان باختند و ۱۱۴۵ نفر بستری شده‌اند. تمامی شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و فوق قرمز قرار دارند» (ایسنا ۲۵ مهر)

در لرستان، رئیس بیمارستان ابن‌سینا در نورآباد گفت: «ICU این بیمارستان تکمیل شده است. موج سوم از موج‌های اول و دوم مرگبارتر است و کمتر روزی است که شاهد مرگ کرونای نباشیم. صادقانه می‌گویم روزهای سختی در پیش است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴ مهر).

در یزد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی صدوقی گفت: «این استان هم اکنون از نظر تعداد موارد مثبت و بستری در صدر استان های کشور قرار دارد. ۴۴۰ نفر بستری هستند و ۷۰ نفر در اورژانس در انتظار خالی شدن تخت هستند، در سه هفته گذشته تعداد موارد جدید ابتلا از ۳۷۲ نفر به ۴۹۷ نفر افزایش یافته است. با توجه به روند ابتلا هفته آینده نیاز به ۷۰۰ تا ۸۰۰ تخت جدید برای بستری بیماران داریم. به همین دلیل جراحی های غیر اورژانسی بیمارستان ها تعطیل و مرخصی کادر درمان نیز برای هفته آینده لغو شده است».(ایرنا ۲۴ مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ مهر ۱۳۹۹ (۱۶ اکتبر ۲۰۲۰)