آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت


آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت


    ماهر عضو ستاد کرونا: روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در تهران بر اثر کرونا فوت می‌کنند و بیش از ۱۰۰۰ نفر بستری می‌شوند. اگر روند کرونا همینطور باقی بماند بیمارستان‌های صحرایی و نیروهای غیرحرفه‌ای وارد چرخه درمان می‌شوند
    استاندار تهران: تمام محدودیت های هفته گذشته تا پایان هفته جاری در استان تهران به قوت خود باقی است.
    همشهری: موج سنگین و سیاه کرونا تهران را از پا در می‌آورد. بیمارستان‌های پایتخت یک‌به‌یک اختصاصی کرونا می‌شوند. برخی احتمال می‌دهند سیستم درمانی تهران را تا آستانه فروپاشی پیش ببرد.
    رئیس بیمارستان شریعتی تهران: تهران زیر سنگین ترین حمله اپیدمی کوروناست. در خط مقدم مبارزه، مجبور به تغییر آرایش بخش‌های بیمارستان شدیم.
    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: یک هزار و ۶۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری است. ۳۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند. طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۹ نفرجان خود را از دست داده‌اند
    دانشگاه علوم پزشکی گیلان: بستری شدن بیماران کرونایی طی یک ماه گذشته بی‌سابقه است و با وضعیت شدیدتر مواجه خواهیم شد
    استاندار ایلام: تمامی ظرفیت ها باید برای مقابله با کرونا بسیج شود. مبتلایان، بستری ها و فوتی ها طی یک هفته چند برابر شده اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۴۴۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۵۱۷ نفر، در البرز به ۳۴۴۳ نفر، در اصفهان به ۶۵۵۹ نفر، در تهران به ۳۰۱۱۱ نفر، در خوزستان به ۷۹۵۸ نفر، در سمنان به ۱۹۰۷نفر، در فارس به ۳۲۸۶ نفر، در قم به ۵۳۰۵ نفر، در گلستان به ۳۵۹۱ نفر، در گیلان به ۴۹۳۶ نفر، در لرستان به ۵۴۳۳ نفر، در مازندران به ۵۶۶۲ نفر، در مرکزی به ۱۷۰۷ نفر و در یزد به ۱۷۶۱نفر رسیده است.

در تهران ماهر عضو ستاد کرونا گفت: «روزانه بیش از ۱۰۰ نفر در تهران بر اثر کرونا فوت می‌کنند و بیشتر از ۱۰۰۰ نفر بستری می‌شوند. بیمارستان‌های تهران بیشتر از ۲ هفته دوام نمی‌آورد. اگر روند کرونا همینطور باقی بماند بیمارستان‌های صحرایی و نیروهای غیرحرفه‌ای وارد چرخه درمان کرونا می‌شوند». مهرپور، رئیس بیمارستان شریعتی تهران: «تهران زیر سنگین ترین حمله اپیدمی کوروناست؛ در خط مقدم مبارزه، مجبور به تغییر آرایش بخش‌های بیمارستان شدیم، تا بتوانیم به مقاومت خود ادامه دهیم» (همشهری ۲۶ مهر).
 
محسنی استاندار تهران گفت: «تمام محدودیت های ابلاغی در هفته گذشته از روز یکشنبه ۲۷ تا پایان هفته جاری در استان تهران به قوت خود باقی است. در خصوص برگزاری کلاس ها در مدارس،دانشگاه ها و سایر آموزشگاه ها تاکید بر آموزش های غیر حضوری و بهره گیری از فضای مجازی است» (ایسنا ۲۶ مهر).

همزمان رسانه حکومتی همشهری نوشت: «موج سنگین و سیاه کرونا تهران را از پا در می‌آورد. بیمارستان‌های پایتخت یک‌به‌یک اختصاصی کرونا می‌شوند. با این حال اوضاع تهران همچنان وخیم است و ظاهرا وخیم پیش می‌رود و برخی تحلیل‌گران احتمال می‌دهند این شرایط بتواند سیستم درمانی تهران را حتی تا آستانه فروپاشی پیش ببرد» (۲۶ مهر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: “طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۲۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده است. در حال حاضر ۱۶۵۶ بیمار مبتلا کرونایی بستری هستند.۳۲۹ بیمار در ICU هستند. طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵ مهر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت در ۲۴ ساعت گذشته «۱۶ نفر که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند، ۱۰۱ نفر بستری‌شده‌اند. در حال حاضر ۷۴۹ بیمار کرونایی در قم بستری هستند که حال ۱۵۲ نفر وخیم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶ مهر).

درگیلان، معاون دانشگاه علوم پزشکی بستری شدن بیماران کرونایی طی یک ماه گذشته را بی سابقه دانست و گفت: «۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح استان بستری هستند. ۸۵ بیمار در ICU هستند. وضعیت گیلان قرمز است و با وضعیت شدیدتر مواجه خواهیم شد» (ایسنا ۲۶ مهر)

در کهکیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شهرستان بویراحمد از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و با ادامه این روند شرایط بحرانی تر می شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶ مهر).

در ایلام، استاندار گفت: “تمامی امکانات و ظرفیت های استان باید برای مقابله با کرونا بسیج شود. چند برابر شدن تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها طی یک هفته گذشته زنگ خطر جدی و هشدار باش کامل است» (ایرنا ۲۶ مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶ مهر ۱۳۹۹ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۰)