دستگیریهای خودسرانه درسراسر کشور، ۱۰۵۰۰ دستگیری در کرمانشاه، سمنان و زنجان

فاشیسم دینی حاکم بر ایران، در وحشت از بالاگرفتن خیزشهای مردمی به دستگیریهای گسترده در استانهای مختلف کشور روی آورده است.

روز ۲۷ مهرماه، سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی استان زنجان از دستگیری ۱۵۰۰ نفر تحت عنوان «مخلان امنیت» طی ۸ ماه گذشته خبر داد و از آنها تحت عنوان افرادی که «اقدام به فضاسازی و ایجاد التهاب درجامعه میکنند» اسم برد. وی همچنین گفت: «فضای مجازی یک واقعیت در سطح جامعه است و این فضا تبدیل به فضای واقعی شده است در نتیجه توسعه امنیت در آن هم پیچیده و لازم شده است»(تسنیم ۲۷ مهر)
روز ۲۷ مهر سرکرده نیروی انتظامی در کرمانشاه از دستگیری ۵۵۵۰ نفر تحت عنوان ”سارق و اراذل و اوباش” در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد ( ایلنا ۲۷ مهر).
روز ۲۳ مهر پاسدار سرتیپ عبدالله حسنی سرکرده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۳ هزار نفر در عرض ۶ ماه به بهانه سرقت خبر داد که ۸۰ درصد آنها زیر ۳۵ سال سن داشتند(همشهری آنلاین ۲۳ مهر).
روز ۲۶ مهر سرکرده نیروی انتظامی سرکوبگر رژیم درکوهدشت لرستان از دستگیری ۹۸ نفر خبرداد و گفت: «تداوم طرح‌های امنیت بخش، پلیس با هدف پیشگیری از رفتارهای نابهنجار و افزایش آرامش و امنیت عمومی از جمله اولویت‌هایی بودند که با جدیت در برنامه‌ریزی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است»(ایسنا، ۲۶ مهر ۱۳۹۹).
پاسدار سرتیپ محمدرضا یزدی فرمانده سپاه ضد محمد در تهران گفت «گشت رضویون ما برای ایجاد امنیت از سال۹۷ اقداماتی را شروع کرد در سال۹۸ کامل شد و در سال۹۹ این ارائه خدمت بسیار متبلور شد یعنی در حقیقت ما با همآهنگی برادران دلاورمان در نیروی انتظامی در دادستانی تهران و در همه استانها گشتهای رضویون مان را برای ایجاد امنیت ایجاد کردیم ... و ادامه این کار هم به نوعی خواهد بود که ما بتوانیم در تمام سطوح و در تمام مویرگ های شهر جلوی کسانی که بخواهند امنیت مردم را بهم بزنند با همآهنگی دادستانی و در کنار عزیزانمان در نیروی انتظامی جلویشان را بگیریم»(تلویزیون رژیم ۲۸ مهر ۹۹)

دستگیری‌های کور و غیرقانونی جوانان به بهانه های مختلف، همچنانکه اعدام زندانیان قیام، احکام قطع دست و کتک زدن و چرخاندن جوانان تحت عنوان«اراذل و اوباش»، تلاش مذبوحانه فاشیسم دینی برای ایجاد جو رعب و وحشت و جلوگیری از بالاگرفتن اعتراضات و خیزشهای مردمی است.

مقاومت ایران بار دیگر از دبیرکل، شورا و کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق بشری و همچنین از اتحادیه اروپا میخواهد، اعدامهای وحشیانه و دستگیریهای دستجمعی و خودسرانه در ایران را قویا محکوم نموده و یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم آخوندی و دیدار با زندانیان، بویژه زندانیان سیاسی اعزام کنند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ مهر ۱۳۹۹ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۰)