آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۷ هزار و ۱۰۰ نفر گذشت


وزارت بهداشت رژیم در یک جهش بیسابقه شمار قربانیان۲۴ ساعت گذشته را ۳۳۷ اعلام کرد


    آمار وزارت بهداشت در باره شمار قربانیان ۲۴ ساعت گذشته دو برابر رکورد موج اول ( ۱۵۸ نفر در ۱۶ فروردین) و حدود یک و نیم برابر رکورد موج دوم(۲۳۵ نفر در ۷ مرداد) میباشد
    زالی: در پیک سوم مراجعه کنندگان بدحال تر هستند. مدت اقامت بیماران در بیمارستان طولانی تر است. ۲۰ تا ۲۵ درصد مراجعین روزانه نیازمند خدمات درمانی ویژه در بدو ورود هستند.
    توکلی: شرایط تهران بسیار وخیم است.۵۳۰۰ بیمار بستری هستند که فاجعه است. تخت خالی نداریم و کادر درمان تحت فشار هستند
    رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی: پیک مرگ‌ومیر این ۱۰ روز را، در این ۸ ماه تجربه نکرده بودیم و این مسئله جدی است
    دانشگاه علوم پزشکی البرز: بیماری کرونا با ۱۸ کشته دیگر در البرز به عدد ۱۴۴۵ جان باخته رسید

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۷ هزار و ۱۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۵۰۹ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۵۸۸ نفر، در البرز به ۳۴۹۸نفر، در اصفهان به ۶۶۴۲ نفر، در ایلام به ۱۰۵۴ نفر، در بوشهر به ۱۵۰۵ نفر، در تهران به ۳۰۵۰۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۹۶۴ نفر، در خراسان رضوی به ۹۵۷۷ نفر، در خوزستان به ۸۰۰۳ نفر، در زنجان به ۱۲۰۵ نفر، در فارس به ۳۳۳۶ نفر، در قزوین به ۱۲۳۳ نفر، در قم به ۵۳۵۰ نفر، در کردستان به ۲۲۷۱ نفر، در گیلان به ۴۹۶۶ نفر، در لرستان به ۵۴۸۸ نفر، در مرکزی به ۱۷۴۲ نفر و در یزد به ۱۸۴۱ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی سابقه در آمار مهندسی شده خود، شمار قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۳۷ ذکر کرد که بیش از دو برابر رکورد موج اول ( ۱۵۸ جان باخته در ۱۶ فروردین) و حدود یک و نیم برابر رکورد موج دوم(۲۳۵ جان باخته در ۷ مرداد) میباشد (ایرنا ۲۸ مهر). در همین حال حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم از مرگهای بیشتر خبر داد و گفت: «خواستار ادامه اعمال محدودیت‌ها تا کنترل کامل بیماری کرونا شد و گفت: طبق آمارهایی که در چند روز آینده منتشر می شود، درخواست تشدید محدودیت را داریم» (ایرنا ۲۸ مهر).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «شرایط تهران بسیار وخیم است. ۵۳۰۰ بیمار در تهران بستری هستند که از نظر ما فاجعه است. تخت خالی برای بیماران نداریم و کادر درمان در بیمارستان ها تحت فشار هستند. بیماران بدحال زیادند و نسبت مریض بدحال به مریض میان حال بیشتر شده است. البته ترخیص های ما هم کمتر شده است. همه این عوامل موجب شده تا ما به فکر اعمال محدودیت های بیشتر در شهر باشیم» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۲۸ مهر)

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی‌های روزانه در کشور نزدیک به ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است که در تهران نیز این عدد به ۱۵۰ فوتی در روز نزدیک شده است» (وطن امروز ۲۸ مهر).

زالی رییس ستاد کرونا تهران گفت: «در روزهای اخیر کماکان شاهد میزان افزاینده بستری، مراجعین سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم. در پیک سوم اتفاقات جدیدی رخ داده که از جمله آن می توان به مراجعه بدحال تر بیماران به مراکز درمانی اشاره کرد. مدت اقامت بیماران در بیمارستان نسبت به پیک اول و دوم طولانی تر است. تعداد بیمارانی که مستقیم از اورژانس وارد بخش مراقبت های ویژه می شوند افزایش بیشتری را نشان می دهد.۲۰ تا ۲۵ درصد مراجعین روزانه نیازمند خدمات درمانی ویژه در بدو ورود هستند. امروز با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود» (ایرنا ۲۸ مهر).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «در بین پرسنل، افرادی هستند که چندین ماه است، به دلیل عارضه های کرونا نتوانستند برای کار به بیمارستان برگردند. وضعیت بیمارستان اصلا خوب نیست و میزان موارد بستری و مرگ و میر هم افزایش پیدا کرده است، در واقع الان در بدترین شرایط هستیم و امیدواریم بدتر از این نشود» (ایلنا ۲۸ مهر).

در کردستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «در روزهای اخیر شاهد بودیم که تعدادی از بیماران با شرایط عمومی خیلی بد به بیمارستان مراجعه و بلافاصله به خدمات ICU نیاز پیدا کردند. با روند حاضر ابتلا به بیماری تا چند هفته آینده هیچ تختی در استان برای بستری بیماران جدید نخواهیم داشت» (ایرنا ۲۸ مهر).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «. بیماری کرونا با ۱۸ کشته دیگر در البرز، به ۱۴۴۵ جان باخته از ابتدا تاکنون رسید. از دیروز تا امروز، ۱۲۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده اند. در حال حاضر ۷۹۲ نفر بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۸ مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ مهر ۱۳۹۹ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۰)