صندوق بین المللی پول - کسری بودجه رژیم آخوندی به ۵۸ میلیارد دلار رسید


بحران ورشکستگی مالی برای رژیم آخوندی بحدی رشد و نمو یافته که صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود زنگ‌های خطر را برای سقوط کامل آن بصدا درآورده است.

این گزارش ضمن ارائه آخرین آمار و ارقام از وضعیت مالی و موجودی رژیم می نویسد: «بدهی خالص دولت ایران در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم معادل ۴۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور است». (سایت حکومتی پارسینه۲۹ مهر ۱۳۹۹)

براین اساس نه تنها حجم بدهی های حکومت بطرز بی سابقه ای و آنهم تنها طی یک دوره یکساله، روبه افزایش گذاشته، بلکه رژیم آخوندی با افت شدید درآمدهای مالی از جمله صادرات نفتی و غیر نفتی نیز مواجه گردیده است.
این وضعیت در حالی است که رژیم آخوندی اساس و بنیان صادرات نفتی را بر پایه حداقل ۲ میلیون بشکه در روز بنا کرده است، اما داده های بین المللی در بهترین حالت از صادرات ۳۰۰ هزار بشکه در روز خبر می دهند.

بدین سان دولت شیخ حسن روحانی اکنون با افت شدید درآمدهای نفتی روبرو گردیده، بطوریکه تنها راه حل را برای خروج از بحران را در سه محور اخاذی از مردم، بستن مالیات های سنگین و همچنین فروش سهام شرکت ها و موسسات ورشکسته دولتی می بیند.
به موازت این وضعیت نیز طی یک سال گذشته شاهد سقوط آزاد ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی بویژه دلار آمریکا می باشیم.

این وضعیت بحرانی در منطق خود نیز به رکود اقتصادی، افت تولید، رشد شدید بیکاری و همچنین رشد تورم و گرانی سرسام آور در جامعه راه برده، بطوریکه اکنون شیرازه های میلیون ها خانوار ایرانی را از گسسته و قریب ۷۰ میلیون شهروند را به خط فقر نسبی و یا مطلق کشانده است.
سخن از حکومتی است که اکنون نخ نبات برای ادامه حیات اش به دو فاکتور «دلار آمریکا» و نیز «انتخابات» در این کشور بند شده است. همان رژیمی که از بام تا شام در تبلیغات خود از «استقلال» قلابی سخن به میان آورد!

هچنین گزارش صندوق بین المللی پول می افزاید: «ذخایر ارزی ایران از ۱۲۱،۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ اکنون به ۸،۸ میلیارد دلار سقوط کرده است».
براساس ارزیابی های این صندوق «کسری کل بودجه رژیم ایران، در سال جاری حدود ۵۸میلیارد دلار، یعنی چیزی معادل تقریباً یک دهم اقتصاد کشور خواهد بود و کل بدهی خالص دولت ایران به ۲۵۸میلیارد دلار بالغ خواهد شد که ۱۱.۶ میلیارد دلار آن بدهی خارجی است».

حال در شرائطی که بحران سراسر جامعه را در نوردیده، آمار قربانیان کرونا هر روز بطور تصاعدی روبه افزایش گذشته و وخامت اقتصادی و معیشتی به مانند سیاهچاله در حال حرکت می باشد، رژیم با شادی زائدالوصفی از برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی و به تبع آن خرید تجهیزات جنگی، تانک، توپ، پهپاد، موشک و زیر دریایی سخن میگوید.