آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر گذشت


وزارت بهداشت برای اولین بار هر ۳۱ استان کشور را در وضعیت قرمز و هشدار اعلام کرد


•    سخنگوی وزارت بهداشت در یک رکورد بی سابقه مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته را ۵۶۱۶ نفر اعلام کرد که ۱۰ درصد از دیروز و۱۰۰ درصد از ماه گذشته بیشتر است. ۴۸۶۱ بیمار تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند که بالاترین رقم در ۸ ماه گذشته است.
•    نمکی: اگر بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی جمع نمی شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم. اگر روزی قرار باشد عدم توفیق را به حساب وزارت بهداشت بنویسند، دهانم باز خواهد شد و خواهم گفت که چه کسانی چه کردند
•    نمکی: سیگنال مایوس کننده ندهید. نگویید تخت خالی نیست، ممکن است در خیابان بمانید
•    شورای شهر تهران: بحران به حدی است که باید تعطیلات کامل دو هفته‌ای اجرا شود. نیمی از جان باختگان مربوط به تهران است
•    استاندار لرستان: آمار مرگ و میر کرونا در هفته اخیر به۳ یا ۴ برابر قبل افزایش یافته است.
•    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تا کنون۴۶۰۰ بیمار کرونایی فوت کردند. روزانه ۳۵ تا ۴۰ بیمار جز کاشان و آران و بیدگل فوت میکنند
•    دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: طی ۲۴ ساعت ۳۴ بیمار فوت و ۲۸۳ بیمار جدید بستری شد. ۲۲۹ نفر درICU هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۵۶۶ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۶۷۱ نفر، در البرز به ۳۵۶۳ نفر، در اصفهان به ۶۷۴۲ نفر، در ایلام به ۱۰۷۴ نفر، در تهران به ۳۰۹۹۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۹۹۴ نفر، در خراسان رضوی به ۹۷۴۷ نفر، در خوزستان به ۸۰۴۳ نفر، در زنجان به ۱۲۲۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۵۵۶ نفر، در فارس به ۳۳۹۱ نفر، در قزوین به ۱۲۷۷ نفر، در قم به ۵۳۹۰ نفر، در کرمان به ۱۹۹۰ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۹۲۹ نفر، در گیلان به ۵۰۰۱ نفر، در لرستان به ۵۵۴۸ نفر، در مرکزی  به ۱۷۸۷ نفر و در همدان به ۳۴۰۰ نفر رسیده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت امروز در یک رکورد بی سابقه شمار مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته را  ۵۶۱۶ نفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته ۱۰ درصد و نسبت به ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش را نشان میدهد. وی همچنین گفت ۴۸۶۱ بیمار تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند که بالاترین رقم در ۸ ماه گذشته است. سخنگوی وزارت بهداشت برای اولین بار اعلام کرد که ۳۱ استان کشور همه در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

در بحبوحه شیوع کرونا امروز روحانی به دروغگوییهای همیشگی اش ادامه داد و گفت برغم تحریم «همه نیازمندی‌ها و خریدهای مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان را انجام دادیم. ۹ هزار میلیارد تومان که ۶ هزار میلیارد آن تا امروز پرداخت شده و ۳ هزار میلیارد هم در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود، برای کارانه پزشکان و پرستاران اختصاص داده شده است»

نمکی وزیر بهداشت رژیم روز گذشته گفت: «یکی از شفاف ترین آمارهای جهان، آمار جمهوری اسلامی است... گفتند تا پایان اردیبهشت اتوبوس اضافه می شود، اما یک اتوبوس هم اضافه نشد. تقاضا کردیم هر کس ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟. اینطور که نمی شود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم. اگر روزی قرار باشد که عدم توفیق در مدیریت اپیدمی را به حساب وزارت بهداشت بنویسند، دهانم باز خواهد شد و خواهم گفت که چه کسانی چه کردند» (سایت خبرفوری رژیم ۲۹ مهر).

اما نمکی امروز و بدنبال هشدار روز گذشته روحانی، لحنش را عوض کرد و خطاب به مدیران بهداشتی و درمانی گفت: «در هیچ کجای کشور نباید بگوییم که تخت خالی نداریم. اینگونه صحبت نکنید که ایها الناس، تخت خالی نیست و ممکن است در خیابان بمانید» (ایلنا ۳۰ مهر). روحانی روزگذشته خطاب به همین مدیران گفت «کسی طوری سخن نگوید که مردم احساس کنند که دولت از همه توانش برای مقابله استفاده نمی‌کند».

در تهران، نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: «شدت بحران به حدی رسیده که باید حتماً تعطیلات کامل دو هفته‌ای در پایتخت اجرا شود. نیمی از جان باختگان مربوط به تهران است» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۳۰ مهر)

در اصفهان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت «روزانه ۳۵ بیمار کرونایی در استان جز کاشان و آران و بیدگل از دست می دهیم در هفته های گذشته این عدد به ۴۰ رسید. تا کنون۴۶۰۰ بیمار کرونایی فوت کردند. به طور میانگین طی شبانه روز ۳۰۰ بیمار جدید بستری می کنیم. ۱۸۵۰ نفر از کادر درمان تا کنون بیمار شده اند. در شهریور و مهر روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از کادر درمان مبتلا می شوند که فشار زیادی به سیستم تحمیل می کند» (ایسنا ۳۰ مهر).

در یزد، سخنگوی وزارت بهداشت گفت «از اواسط شهریور موارد بستری و ابتلا در این استان افزایشی شد و با شیب تندی در حال امتداد است. در هفته چهارم مهر موارد بستری به ۲۸ نفر در ۱۰۰هزار نفر رسید که با اختلاف قابل توجهی بالاتر از متوسط کشوری است» (ایرنا ۳۰ مهر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کرونایی فوت کردند، ۲۸۳ بستری جدید افزوده شد. تعداد ۱۲۴۵ بستری داریم که ۲۲۹ نفر درICU و ۷۰ نفر به ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰ مهر).

در لرستان، استاندار گفت: « تعداد بیماران کرونایی بستری شده بی سابقه است. ۳۲۶ بیمار در ICU هستند. آمار مرگ و میر در هفته اخیر بیش از ۳ یا ۴ برابر هفته های قبل شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۹ مهر).

در خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاه پزشکی گفت: «موارد جدید ۱۹ در ۱۰۰ هزار است که ۴ برابر آمار کشوری است»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۹ مهر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰ مهر ۱۳۹۹ (۲۱ اکتبر ۲۰۲۰)