آسوشیتدپرس: رژیم ایران نگران خشم عمومی در ارتباط با کرونا است


خبرگزاری آسوشیتدپرس ۵آبان: رژیم ایران که نگران خشم عمومی در ارتباط با کروناست، راهکارهای کمی برای مهار آن در اختیار دارد. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران در ماه جاری رکود شکست، بیمارستانها از بیماران اشباع شده و تعداد قربانیان افزایش فزاینده پیدا کرده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم در اظهاراتی بی سابقه دولت روحانی را بخاطر عدم اعمال اقدامات پایه یی بهداشتی مورد انتقاد قرار داد. اظهارات وی بطور آشکاری تقصیر شیوع مجدد کرونا را بر دوش دولت روحانی گذاشت.

این امر در تقابل روشنی با سخنرانیهای مقامات رژیم ایران است که همیشه انگشت اتهام را بسوی سرپیچی از محدودیتها و مقررات از جانب مردم نشانه میروند تغییر موضع همراه با لفاظی و واکنشهای ضد و نقیض در برخورد به پاندمی کرونا از ویژگیهای سران رژیم ایران است و بسیاری این رویکرد را علت شعله ورشدن بیشتر شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران می دانند. کارشناسان میگویند اظهارات ضد و نقیض نشانگر واقعیتی است که سران رژیم ایران میدان مانور کمی در اعمال محدودیتهای جدی در اختیار دارند چرا که این امر میتواند باعث آسیب به اقتصاد از پیش لرزان و منجر به خشم عمومی و مردمی گردد. بنا به آمار رسمی گزارش شده بیش از ۳۲۰۰۰ هزار نفر در ایران، در وخیم ترین شیوع کرونا در خاورمیانه جانباخته اند، این درحالیست که یک مقام بلندپایه رژیم اخیرا تاکید کرد رقم واقعی جانباختگان میتواند دو و نیم برابر آمار رسمی باشد.

هیچ شواهدی از کاهش وضعیت پاندمی کرونا در ایران دیده نمی شود، در هفته گذشته رکورد آمار روزانه جانباختگان دو بار و تعداد مبتلایان روزانه سه بار شکسته شد. در نشانه یی از اینکه واکنش و رویکرد بلبشو و بی حساب و کتاب رژیم در قبال کرونا در حال رسیدن به وضعیت بحرانی است

در حالیکه مقامات رژیم ایران هیچ راهکار روشنی به میلیونها کارگر در بخشهای غیررسمی ایران نمیدهند آنها با این گزینه مواجه اند که آیا برای مقابله با کرونا در خانه شان بمانند یا اینکه با رفتن سرکار دنبال حل و فصل دخل و خرج خانواده شان باشند.

وقتی برای اولین بار در ماه بهمن ۹۸ پاندمی کرونا مشاهده شد کارشناسان بین المللی گفتند رژیم ایران در حال لاپوشانی بحران کرونا در ایران است.

رژیم که بعد از سرکوب تظاهرکنندگان سراسری در ایران و سرنگون ساختن هواپیمای اوکراینی بر فراز تهران شدیدا خواهان خنثی ساختن خشم عمومی و مساله مشروعیتش بود از مردم خواست تا در انتخابات و مراسم سالگرد انقلاب شرکت کنند.

در ماه فروردین و بعد از اوج گرفتن شیوع کرونا بود که رژیم ایران اقدام به تعطیلی ادارات و کسب و کارهای غیر حیاتی بمدت دو هفته کرد.

جریمه بخاطر عدم استفاده از ماسک علیه افراد بی بضاعت و محدودیت علیه قشر متوسط در تهران با جمعیت ۱۰ میلیونی خطر بروز و سرریز خشم عمومی در مورد دیگر عوامل نارضایتی از قبیل مشکلات اقتصادی و انزوای بین المللی را برای رژیم به همراه دارد. از قبل نیز تظاهراتهای خشمگینانه در سال جاری رژیم ایران را به چالش کشیده است. براساس اظهارات و رویکردهای متغیر وزیر بهداشت دولت روحانی مقامات رژیم در مورد نحوه مقابله با پاندمی کرونا در یک وضعیت سردرگمی و استیصال بسر می برند.