فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر است

 

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ نفر بیشتر است

•    دانشگاه علوم پزشکی تبریز: روزانه بیش از ۵۰۰ نفر جدید مبتلا در استان شناسایی و بیش از ۲۰ نفر فوت میکنند
•    دانشگاه پزشکی اصفهان: ۵۰ بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته جان باختند
•    دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی: تعداد بستری‌های ۱۶۵۲ هستند که ۳۰۱ نفرشان در ICU هستند و ۸۹ نفر به ونتیلاتور متصل هستند، تعداد کل فوت‌شدگان به ۲۲۸۶ نفر رسیده که روند افزایشی آن بسیار خطرناک است
•    دانشگاه علوم پزشکی کرمان: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار کرونایی فوت کردند و شمار جانباختگان به ۱۴۸۲ نفر رسید

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۶۵ شهر از ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۶۱۷ نفر، در آذربایجان غربی به ۴۷۳۴ نفر، در البرز به ۴۲۱۰ نفر، در اصفهان به ۸۵۸۵ نفر، در ایلام به ۱۳۲۰ نفر، در تهران به ۳۷۲۴۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۳۹۰ نفر، در خراسان شمالی به ۲۵۰۳ نفر، در خوزستان به ۸۷۶۰ نفر، در فارس به ۴۱۶۰ نفر، در قزوین به ۱۵۷۰ نفر، در کردستان به ۲۷۳۰ نفر، در کرمان به ۲۵۵۵ نفر، در گیلان به ۵۴۲۱ نفر، در لرستان به ۶۵۰۵ نفر، در مرکزی به ۲۷۹۰ نفر، در همدان به ۳۹۴۰ نفر و در یزد ۲۶۲۵ نفر رسیده است.

در البرز، رئیس شورای کار البرز گفت: «اگر نتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم در ماههای آینده با مشکل رو به رو خواهیم شد، با ورود به آذرماه و پس از آن زمستان پیش بینی می شود شرایط بدتر شود. در حال حاضر کادر درمان بیمارستانها به شدت خسته اند و با وجود آنکه پیشنهاد استخدام ۳۰۰۰ پرستار و اضافه شدن نیروهای جدید مطرح شد و اقدام بسیار خوبی در این شرایط بود اما معتقدم که جوابگو نیست. بیمارستانها از بیماران کرونایی پر شده و چند هفته ای است که آمار مرگ و میر از ۴۵۰ نفر پایین نمی آید» (ایسنا ۲۳ آبان).

در اصفهان، «بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ۱۷۰۰ مبتلای جدید به جمع بیماران کرونایی اضافه شده در همین مدت با فوت بیماران بدحال ۴۳خانواده داغدار شدند و ۴۰۲نفر هم به سختی نفس می‌کشند و سرنوشتی نامعلوم برای ماندن یا رفتن دارند. دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم در ۲۴ساعت گذشته در حالی ۷۴نفر را بستری کرد که از مجموع بستری شدگانش هفت نفر فوت کردند» (تلویزیون رژیم ۲۲ آبان).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «۱۸۷۳ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که یک رکورد جدید است. حال عمومی ۳۰۰ نفرشان وخیم هست و در بخش مراقبت ویژه هستند. شب گذشته تعداد ۳۶ نفر هم استانیهایمان را به واسطه کووید ۱۹ از دست دادیم و امار جانباختگان به ۱۸۴۶ نفر رسید» (تلویزیون رژیم ۲۲ آبان).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: «تعداد بستری‌های در آذربایجان‌غربی به ۱۶۵۲ نفر رسیده، تعداد بستری‌شدگان در ICU نیز ۳۰۱ نفر است که از این تعداد، ۸۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، تعداد کل فوت‌شدگان در استان به ۲ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳ آبان).

در آذربایجان شرقی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روزانه بیش از ۵۰۰ نفر جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود. متوسط فوت روزانه بیماران کرونایی بیش از ۲۰ نفر در روز است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳ آبان).

در خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تربت‌جام از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت سیاه قرار گرفته است. از ابتداء شیوع ویروس کرونا در منطقه جام ۳۶۰ نفر از کادر درمان و بهداشت گرفتار بیماری کرونا شدند» (ایسنا ۲۳ آبان).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از ثبت ۴۱ مورد فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت مجموع جانباختگان از ابتدا تاکنون یک هزار و ۴۸۲ نفر است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳ آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ آبان ۱۳۹۹ (۱۳ نوامبر ۲۰۲۰)