نیویورک تایمز ۴مقام اطلاعاتی آمریکا جزییاتی از کشته شدن نفر دوم القاعده در ایران را فاش کردند


نیویورک تایمز ۲۳ابان۹۹: مقامات اطلاعاتی تأیید کرده‌اند که نفر ۲ القاعده، یکی از مغزهای متفکر پشت حملات مرگبار ۱۹۹۸ به سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا است، ۳ ماه پیش در ایران کشته شده است.

عبدالله احمد عبدالله که کنیه جنگی او محمد المصری است، توسط دو ضارب سوار بر موتورسیکلت در ۷ اوت -۱۷مرداد سالگرد حمله به سفارتخانه‌ها، در خیابان‌های تهران به ضرب گلوله کشته شد. او به همراه دخترش مریم که بیوه حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن بود، کشته شد.

بنا به گفته ۴ مقام، این حمله توسط عوامل اسرائیلی از جانب آمریکا صورت گرفت. روشن نیست که آیا آمریکا که سالیان است تحرکات مصری و دیگر عوامل القاعده را در ایران دنبال می‌کند، نقشی در اینکار ایفا کرده است.
مصری که مدتهاست جزو بالاترین نفرات در لیست تروریست‌های اف.بی.آی. بود، در آمریکا بخاطر جنایاتش در رابطه با بمبگذاری سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا که در آنها ۲۲۴ تن کشته و صدها تن زخمی شدند، سوژه یک کیفرخواست بود... اینکه او در ایران زندگی می‌کرد باعث تعجب است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که مصری از سال ۲۰۰۳ در ایران بوده اما لااقل از سال ۲۰۱۵ آزادانه در منطقه پاسداران تهران که مرفه‌نشین است زندگی می‌کرد.
در حالیکه اخبار این تیراندازی منتشر می‌شد، رسانه‌های خبری رسمی رژیم ایران قربانی را حبیب داوود، یک استاد لبنانی تاریخ و دختر ۲۷ ساله‌اش مریم معرفی کردند. کانال خبری لبنانی ام.تی.وی. و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی وابسته به سپاه پاسداران گزارش کردند که داوود یک عضو حزب‌الله بوده که سازمان شبه نظامی مورد حمایت رژیم ایران در لبنان است.
مقامات ضدتروریسم آمریکا فکر می‌کنند رژیم ایران ممکن است به آنها اجازه ماندن داده باشد تا بتوانند علیه آمریکا که دشمن مشترکشان است، دست به عملیات بزنند...
مصری به زندگی در ایران تحت حفاظت سپاه پاسداران و بعد وزارت اطلاعات و امنیت، ادامه داد. او اجازه داشت به خارج سفر کند و اینکار را کرد و عمدتاً به افغانستان، پاکستان و سوریه رفت.