بیانیه وزیر خارجه آمریکا در سالگرد قیام آبان ۹۸


وزارتخارجه آمریکا:‌ رژیم بیش از ۱۵۰۰تن از مردم ایران از جمله ۲۳کودک را به قتل رساند.

بیانیه وزیر خارجه آمریکا ۲۵آبان۹۹: در آبان سال ۹۸مردم شجاع ایران در بیش از ۲۰۰ شهر سراسر کشور به خیابانها آمدند تا علیه رژیم فاسدی که ثروت مردم را برای اهداف تروریسم در خارج از کشور، و سرکوب داخلی هدر داده است، اعتراض کنند. در حالیکه تظاهرکنندگان از حق آزادی بیان خود استفاده میکردند، رژیم با برخورداری از ایدئولوژی افراطی خود شامل خشونت بی حد و حصر و ترور پاسخ داد. رژیم ایران با این کار بار دیگر ماهیت واقعی خود را آشکار کرد و هرگونه ادعای باقی مانده مشروعیت در انظار مردم ایران را از بین برد. رژیم بیش از ۱۵۰۰ تن از مردم ایران را کشت که شامل ۲۳ کودک بود.
متأسفانه سلطه ترور رژیم تا به امروز ادامه دارد. رژیم به قوانین خود و تعهدات بین المللی و به حقوق مردم ایران بی توجهی می کند. هزاران معترض همچنان در زندان هستند، جایی که آنها بنا به گزارشات در معرض شلاق، شوک الکتریکی، گرسنگی دادن، تعرض و تجاوز و سایر شکنجه‌ها هستند. اعضای خانواده قربانیان که به این کشتار شکایت کرده‌اند، به زندان انداخته میشوند. دنیا باید درک کند که هیچ میانه رویی وجود ندارد که در چنین رژیم اهریمنی مورد حمایت قرار بگیرد؛ تنها چیزی که در این دستگاه وجود دارد، ظلم و ستم است و کسانیکه بدنبال منافع خود هستند. امیدواریم همه دولتها به فراخوان ما بپیوندند و از رژیم ایران بخواهند که همه زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی را فورا آزاد کند.
رژیم ایران تلاش کرد شواهد سرکوب بی رحمانه خود را از طریق سانسور، ارعاب و قطع اینترنت پنهان کند و هنوز از دادن اجازه برای تحقیقات مستقل پیرامون کشتارها خودداری میکند. اما، ما هرگز قربانیان جنایات این رژیم را فراموش نخواهیم کرد. آمریکا با اعلام اقدامات بیشتر علیه مأموران سرکوب در روزهای آینده به استمرار حسابرسی از این رژیم و عدالت‌خواهی برای مردم ایران که پایه‌یی‌ترین قربانیانی این رژیم هستند و رنج میکشند، ادامه خواهد داد.