فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر است


•    توکلی: وقوع مرگ‌های ۴ رقمی دور از انتظار نیست
•     نمکی: نظام دانشگاهی در مورد کرونا چه کرده؟ یک مدل بدهید که پیش بینی‌درست بوده باشد. حتی یکی هم نبوده است
•    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: طی ۲۴ ساعت ۴۲ نفر فوت کردند در حال حاضر ۲۰۴۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، از این تعداد ۳۶۳ بیمار در بخش ICU نگهداری می شوند
•    دانشگاه علوم پزشکی مشهد: بیش از ۲هزار بیمار در سطح بیمارستانهای استان بستری هستند
•    دانشگاه علوم پزشکی همدان: در موج سوم کرونا تعداد فوتی های همدان نسبت به موج نخست ۳ برابر شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۶۵ شهر از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۱۵۹ نفر، در آذربایجان غربی به ۵۴۹۳ نفر، در البرز به ۴۳۵۵ نفر، در اردبیل به ۱۷۹۰ نفر، در اصفهان به ۹۱۱۵ نفر، در ایلام به ۱۵۴۵ نفر، در بوشهر به ۱۷۳۴ نفر، در تهران به ۳۹۶۵۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۷۸۰ نفر، در خراسان شمالی به ۲۵۸۳ نفر، در زنجان به ۱۵۳۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۰۹۶ نفر، در فارس به ۴۴۴۲ نفر، در قزوین به ۱۶۵۸ نفر، در قم به ۶۶۰۰ نفر، در کردستان به ۲۹۱۱ نفر، در کرمان به ۲۷۶۹ نفر، در کرمانشاه به ۳۵۱۸ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱۵۹ نفر، در گیلان به ۵۵۹۶ نفر، در لرستان به ۶۷۵۵ نفر، در مازندران به ۶۵۰۲ نفر، در مرکزی به ۳۰۷۸ نفر، در هرمزگان به ۱۸۱۵ نفر و در یزد به ۲۸۱۲ نفر رسیده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت رژیم گفت: «نظام تحقیقاتی دانشگاهی کشور در مورد کرونا چه کرده است؟ کدام مقاله را به وزیر وقت داده که اگر این کار را انجام دهی، نظام ارائه خدمت به سمت و سوی بهتری می‌رود؟ در مورد کووید ۱۹، یک مدل به بنده بدهید که پیش بینی‌ها درست بوده باشد. حتی یکی از پیش بینی‌ها هم درست نبوده است. کدام وزیر کم خرد با چنین یافته‌های شکسته‌ای می‌تواند بخش سلامت کشور را اداره کند؟ تخمین‌ها تاکنون درست نبوده و ۱۰ مدل اپیدمیولوژیک به من دادند که هیچکدام صحیح نبوده و برای هیچ اقدامی مناسب نبودند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹ آبان).

در تهران، زالی گفت: «هرگونه حضور غیرضروری در شهر به منزله استقبال از مرگ خواهد بود. امروزه کالبد شهری تهران آغشته به کرونا است و تقریبا هیچ نقطه ای نیست که بتوان آن را پاک از ویروس اعلام کرد. بسیاری از فضاهای اجتماعی ما در شهر آلوده یا آغشته به این ویروس است و به همین دلیل تمام تهران نقاط پرخطر تلقی می شوند» (خبرگزاری ایرنا ۲۹ آبان).

توکلی، معاون ستادکرونا در تهران گفت: «وقوع مرگ‌های ۴ رقمی دور از انتظار نخواهد بود. هدف عمده طرح تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل و اعمال سایر محدودیت‌ها این است که یک آرامش نسبی برای کادر درمان فراهم کنیم هرچند که این اقدام هم درمان قطعی واقعه نیست» (ایسنا۳۰ آبان).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی آمار مرگ و میر بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت اخیر را ۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۴۳ بیمار به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، از این تعداد ۳۶۳ بیمار در بخش ICU نگهداری می‌شوند.

در همدان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در موج سوم کرونا تعداد فوتی های نسبت به موج نخست ۳ برابر شده است. در موج اول کرونا تعداد مرگ و میرهای روزانه ۴ نفر و در موج دوم ۷ نفر بود اما در پیک سوم بیماری این آمار به روزی ۱۵ بیمار رسیده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۰ آبان).

در خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۳۸۰ بیماردر استان بستری هستند که ۵۰ نفر در بخش ICU هستند و حال ۲۳ نفر وخیم است. در شبانه روز گذشته؛ کرونا در خراسان جنوبی ۱۴ قربانی گرفت» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۹ آبان).

در خراسان رضوی، رئیس اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «ما تعداد آمار بالایی داریم، بیش از ۲هزار بیمار در سطح بیمارستانهای استان داریم. روزانه حداقل بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار جدید در دانشگاه مشهد و نزدیک ۴۰۰ تا ۴۵۰ بیمار در کل استان بستری جدید داریم» (تلویزیون رژیم ۲۹ آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰ آبان ۱۳۹۹ (۲۰ نوامبر ۲۰۲۰)