فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است

•    زالی: مردم فکر می کنند با محدودیت های ایجاد شده، مرگ و میر و ابتلا به سرعت تغییر خواهد کرد. اینطور نیست
•    محرز: مردم را به عطاری عادت داده اند و این خطرناک است. طب سنتی را باید از عطاری جدا کرد، عطاری را به هیچ وجه قبول نداریم
•    سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: موارد ابتلای روزانه کرونا در فارس همچنان صعودی است و به بالاترین میزان از شروع کرونا رسیده است. هفته گذشته موارد مرگ استان ۵۰ به ازای هر میلیون جمعیت گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است
•    معاون استاندار البرز: تا کنون بیش از ۲۲۰۰ نفر در البرز قربانی کرونا شده اند. بیش از هزار مورد از مهرماه تا کنون بوده است
•    رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو هستند و کرونا نیز مزید بر علت شده، بدون شک چند صدایی و ایجاد حواشی به مصلحت کشور نیست و معاندین و ضدانقلاب بیشترین بهره برداری را خواهند داشت

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۶۵ شهر از ۱۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۵۸۴ نفر، در آذربایجان غربی به ۶۰۵۰ نفر، در البرز به ۴۴۹۰ نفر، در اردبیل به ۱۸۷۵ نفر، در اصفهان به ۹۵۲۰ نفر، در تهران به ۴۱۳۳۱ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۳۰۵ نفر، در خراسان جنوبی به ۱۵۱۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۹۶۵ نفر، در خراسان شمالی به ۲۶۵۳ نفر، در خوزستان به ۹۰۶۰ نفر، در زنجان به ۱۶۶۵ نفر، در سمنان به ۲۴۹۴ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۲۴۶ نفر، در فارس به ۴۶۴۲ نفر، در کرمان به ۳۱۱۴ نفر، در کرمانشاه به ۳۶۳۱ نفر، در گلستان به ۴۱۷۲ نفر، در گیلان به ۵۷۰۶ نفر، در لرستان به ۶۹۳۵ نفر، در مرکزی به ۳۲۶۳ نفر و در یزد به ۲۹۳۲ نفر رسیده است.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت باردیگر در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۴۶۹ نفر ذکر کرد. وی افزود در همین فاصله ۱۳۸۴۳ بیمار جدید شناسایی و ۵۸۳۲ بیمار در شرایط وخیم بسر می برند. به این ترتیب برای دومین روز متوالی شمار مبتلایان و بیماران وخیم رکورد شکسته و از ابتدای شیوع کرونا بیسابقه است.

محرز عضو علمی ستاد کرونا در مورد داروی طب سنتی موثر در درمان کرونا توسط وزارت بهداشت گفت: «در اینجا مردم را به عطاری عادت داده اند و متاسفانه این خطرناک است. چون ما نمی دانیم گیاهی که در عطاری وجود دارد اصلا چه چیزی است. کسانی که عطاری راه انداختند طب سنتی را به یک مسیر بسیار غلط بردند. این طب سنتی که دانشکده و متخصص دارد را باید از عطاری ها جدا کرد، ما عطاری را به هیچ وجه قبول نداریم. همچنین متخصصین ایران هم باید روی اثرات داروهایشان تحقیقات بیشتری کنند و با متدولوژی درست کار کنند».(سایت خبرفوری رژیم ۴ آذر).

در تهران، زالی، رییس ستاد کرونا گفت: «از شنبه این هفته تا به حال تغییر خیلی شگرفی در میزان بستری و مرگ و میر نداشتیم. مردم فکر می کنند با محدودیت های کرونایی ایجاد شده، مرگ و میر و میزان ابتلا به سرعت تغییر خواهد کرد در صورتی که اینطور نیست. شرایط بحرانی و قرمز تهران کماکان پابرجا است» (ایرنا ۵ آذر).

جوادی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: «درموج هشتم نظرسنجی ‎شهرداری تهران و ‎ایسپا نشان می‌دهد نگرانی مردم از ابتلا به کرونا در بالاترین سطح خود از زمان شروع همه‌گیری قرار دارد.کرونا و مشکلات اقتصادی شرایط سختی را برای مردم رقم زده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۴ آذر).

در فارس، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «نمودار و موارد ابتلای روزانه کرونا در استان فارس همچنان صعودی است و به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است. هفته گذشته بروز مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در این استان ۵۰ به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است» (ایرنا ۴ آذر).

در البرز معاون استاندار گفت: «از ابتدای آغاز اپیدمی بیش از ۲۲۰۰ نفر در البرز جان خود را از دست داده‌اند که بیش از هزار مورد از مهرماه تا کنون بوده است» (ایسنا ۵ آذر).سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند و جانباختگان به ۲۲۲۸ نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ آذر).

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع بدنبال استعفای معاون وزیر بهداشت امروز گفت: «در شرایط کنونی مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو هستند و شیوع کرونا نیز مزید بر علت شده، بنابراین نباید با طرح برخی مسائل، حاشیه ایجاد کرد، بدون شک چند صدایی و ایجاد حواشی به نفع و مصلحت کشور نیست و در چنین شرایطی معاندین و ضدانقلاب بیشترین بهره برداری را خواهند داشت» (ایرنا ۵ آذر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ آذر ۱۳۹۹ (۲۵ نوامبر ۲۰۲۰)