کشته شدن محسن فخری زاده ضربه یی سخت به تلاشهای رژیم برای ساخت بمب اتمی

رسانه های بین المللی کشته شدن محسن فخری زاده را ضربه یی سخت به تلاشهای رژیم برای ساخت بمب اتمی ارزیابی کردند

فاکس نیوز گزارش کرد: روز جمعه محسن فخری زاده اصلی ترین نفر اتمی رژیم ایران در حمله یی در شرق تهران کشته شد
او یک دانشمند معمولی نبود. رئیس برنامه اتمی رژیم ایران و معروف به پدر بمب اتمی این رژیم بود. این یک شکست عظیم برای برنامه اتمی ایران بود. فخری زاده درست در حومه تهران کشته شد بعد از آن که افراد مسلح به او حمله کردند . این یکی از آخرین مجموعه حملاتی است که به قلب برنامه اتمی رژیم ایران ضربه زده است. نگرانی های جدیدی در مورد میزان اورانیوم غنی شده که ایران تولید میکند وجود داشت.

نیویورک تایمز نوشت: روز جمعه محسن فخری زاده در حالیکه با خودرو در تردد بود در یک کمین هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. اطلاعات آمریکا و اسرائیل مدتهاست می‌گویند فخری زاده پشت برنامه‌های مخفی طراحی کلاهک اتمی است. او موتور محرکه برنامه اتمی تسلیحاتی رژیم ایران برای ۲ دهه تلقی می‌شد...
اوج‌گیری تنش‌ها قبل از روی کار آمدن یک دولت جدید در آمریکا می‌تواند روابط با رژیم تهران را به اندازه‌ای مسموم کند که مذاکره برای ابقای توافق یا سخت‌تر کردن مواد آن غیرممکن شود
یک متخصص امور ایران در صندوق مارشال آلمان آمریکا گفت، قاسم سلیمانی و فخری زاده آرشیتکت‌های دو ستون سیاست امنیتی رژیم ایران بودند: برنامه‌های نیروهای نیابتی و اتمی هر دو به ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه این برنامه‌ها کمک کردند.


وال استریت ژورنال نوشت:‌ روزجمعه فخری زاده که پدر برنامه اتمی رژیم ایران بود در یک حمله هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

واشینگتن پست نیز نوشت:‌ محسن فخری زاده که موتور محرک تلاشهای رژیم تهران برای ساخت بمب اتمی در تقریباً دو دهه پیش بود، روز جمعه در خارج تهران در یک کمین هدفدار کشته شد.


روز جمعه پنتاگون اعلام کرد که به ناوهواپیمابر نیمیتز و دیگر کشتی های رزمی همراه آن دستور داده است که در دوران کاهش نیروها در عراق و افغانستان به منطقه خلیج فارس بازگشته و در حالت تهاجمی قرار بگیرند.
سی ان ان گزارش کرد که این دستور بلافاصله پس از دریافت کشته شدن دانشمند اتمی رژیم ایران صادر شد.