آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است



فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است

•    سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: میانگین مرگ ناشی از کرونا هفته گذشته به ۴۰ نفر در میلیون رسید و بیشترین میزان در یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود
•    شورای شهر تهران: روز چهارشنبه ۱۰۶، روز پنجشنبه ۱۱۶ و روز جمعه ۱۰۹ مرگ ناشی از کرونا در بهشت زهرا ثبت شده است
•    دانشگاه علوم پزشکی کرمان: در استان ۷۶ درصد افزایش نسبت به پیک اول داریم. مرگ و میر خیلی بالاتر از قبل است
•     سرپرست بیمارستان نطنز: ورود بیماران کرونایی افزایش یافته و در حال حاضر ظرفیت بیمارستان های و حتی تخت های ICU و CCU نیز پر شده است
•    رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: در آذرماه روند بستری‌های کرونا افزایش یافته، مبتلایان روند صعودی دارد و تعداد بستری‌ها در هفته گذشته روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بوده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۶۵ شهر از ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۸۱۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۶۳۱۰ نفر، در البرز به ۴۵۸۰ نفر، در اردبیل به ۱۹۳۲ نفر، در اصفهان به ۹۷۵۵ نفر، در ایلام به ۱۷۵۰ نفر، در تهران به ۴۲۱۶۱ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۳۲۰ نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۱۱۰ نفر، در خوزستان به ۹۱۴۰ نفر، در زنجان به ۱۷۱۷ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۳۳۱ نفر، در فارس به ۴۸۶۲ نفر، در قزوین به ۱۷۴۴ نفر، در قم به ۶۸۵۰ نفر، در کردستان به ۳۰۰۶ نفر، در کرمان به ۳۳۴۹ نفر، در کرمانشاه به ۳۶۹۱ نفر، در گلستان به ۴۲۵۷ نفر، در لرستان به ۷۰۴۵ نفر، در مازندران به ۶۶۲۲ نفر، در مرکزی به ۳۳۷۳ نفر و در یزد به ۳۰۰۲ نفر رسیده است.
سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «میانگین بروز هفتگی ابتلا هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای صدهزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در ایلام، یزد، سمنان،کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد. میانگین مرگ در هفته گذشته به ۴۰ نفر در میلیون رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود» (ایرنا ۸ آذر).
روحانی امروز بار دیگر مردم را مسئول مقابله با کرونا معرفی کرد و گفت «راه‌حل اصلی برای مبارزه با این بیماری تغییر رفتار اجتماعی مردم است. این است و بس و هیچ راه دوم ندارد. مردم باید سبک زندگی‌ خود را عوض کنند، فاصله اجتماعی را مراعات کنند، در تجمعات شرکت نکنند و ترددها را به حداقل ضروری برسانند».
در تهران، خدا کرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: “روز چهارشنبه ۱۰۶ مورد، روز پنجشنبه ۱۱۶ مورد و روز جمعه ۱۰۹ مورد مرگ مشکوک یا ناشی از کرونا در بهشت زهرا ثبت شده . تا امروز ۲۰ هزار و ۸۰۰ مورد مرگ ناشی از کرونا در تهران ثبت شده است» (ایمنا ۸ آذر).
در اصفهان، سرپرست بیمارستان نطنز گفت: «ورود بیماران مشکوک به ویروس کرونا افزایش یافته و در حال حاضر ظرفیت تخت های بیمارستان های خاتم الانبیای نطنز و فاطمیه بادرود نیز تکمیل شده است و حتی تخت های اتاق های ICU و CCU نیز پر شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۸ آذر). سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان «با اشاره به۳۴ فوتی‌ در ۲۴ ساعت گذشته گفت: آمار بالا همچنان نشان دهنده وضعیت بحرانی در شهرستان‌های استان است. مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۱۸۴۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۹۸ نفر در ICU بستری هستند» (ایرنا ۸ آذر).
در کرمان، مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «در استان کرمان در پیک کنونی ۷۶ درصد افزایش را نسبت به پیک اول داریم. در پیک فعلی عدد مرگ و میر نسبت به پیک های قبلی خیلی بالاتر است» (ایسنا ۸ آذر).
دراردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فوت ۲۲ بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۴۷۵ بیمار بستری هستند که ۷۸ نفر آنها در‌ICU تحت درمان هستند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۸ آذر).
در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: «کرونا همچنان اولویت نخست برخی مسؤولان نیست. مبارزه با این بیماری همه گیر باید اولویت نخست همه مدیران باشد. بارها عرض کرده ام که این وضعیت در قم بسیار شکننده است و باید مراقب بود تا استان وارد پیک های بعدی این بیماری نشود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷ آذر).
در زنجان، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه طی آذرماه روند بستری‌های کرونا دراستان افزایش یافته است، گفت: مبتلایان به کرونا دراستان روند صعودی دارد و تعداد بستری‌های کرونایی نیز طی یک هفته گذشته روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بوده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸آذر ۱۳۹۹ (۲۸ نوامبر ۲۰۲۰)