برگزاری دومین جلسه محاکمه اسدالله اسدی دیپلومات‌‌‌تروریست رژیم آخوندی و ۳ تروریست دیگر

دادگاه بلژیک آنتورپ-پنجشنبه ۱۳آذر۹۹
برگزاری دومین جلسه محاکمه اسدالله اسدی
دیپلومات‌تروریست رژیم آخوندی و ۳تروریست دیگر

در پایان جلسه روز۱۳آذر رئیس دادگاه اعلام کرد
دادگاه حکم خود را در ۲۲ ژانویه(۳بهمن ۹۹) اعلام می کند

در پاسخ به دعاوی وکلای رژیم و تروریستها دادستان گفت:
این چهار نفر قبل از هر چیز یک گروه تروریستی تشکیل داده بودند
کارهایی که آنها کرده اند تحت تاثیر شانتاژ وفشار نبوده
بلکه بر اساس دریافت پول بوده است

دادستان در دادگاه تأکید کرد
اینکه ملیت آنها را بگیریم مسئله ای برای جان آنها نیست
 اینکه می گویند اگر محکوم بشوند مرگ آنهاست، این طور نیست

رژیم ایران ناسیونالیته های خارجی را به رسیمت نمی شناسد
ایرانیانی که به ایران میروند باید پاسیورت ایرانی داشته باشند
لذا بلژیک به کسانی که به ایران می روند می گوید
 ما نمیتوانیم از شما حمایت کنیم

آن رباتی که این بمب را خنثی کرده بطور کامل نابود شده
 در حالیکه در فضای باز خنثی شده است

وکیل مقاومت در پاسخ به دعاوی تروریستها گفت:
یک حمله تروریستی قرار بوده در یک کشور دمکراتیک انجام بشود
این که اپوزیسیون میخواهد رژیم را عوض کند مسئله این پرونده نیست
 اگر سرنگون شد، جشن می گیریم

درجلسه دادگاه روز پنجشنبه دادستان در پاسخ به دعاوی وکلای رژیم و تروریستها گفت: این چهار نفر قبل از هر چیز یک گروه تروریستی تشکیل داده بودند. کارهایی که آنها کرده اند تحت تاثیر شانتاژ وفشار نبوده بلکه بر اساس دریافت پول بوده است
ما در خانه آنها مدارک بسیار مهمی پیدا کردیم. البته مدارک سرویسهای اطلاعات خیلی بیشتر از این ها بوده است
اسدی با سعدونی و نعامی تا آخرین لحظه درحال چت بوده و به آنها توصیه میکرده است که آرامش داشته باشید.اسدی گفته بود اگر تمام نان هایتان را بفروشید(عملیات انجام شود) علی روز یکشنبه یک جایزه بزرگ به شما میدهد. نسیمه نعامی تاثیر بسیار شدیدی روی امیر در این قضیه داشته است. از تبادلات ایمیلی بین سعدونی و اسدی کاملا مشخص است که داشته اند چه کار میکردند. شانتاژی در کار نبوده، پول در بین بوده است.
عارفانی با اسدی رابطه فرد با فرد داشته است. در تلفن اسدی هم شماره مهرداد عارفانی وجود داشته که از او به عنوان داداش اسم برده و چندین بار تماس گرفته اند. اززمان ورود اسدی به اتریش اینها با هم رابطه داشته و اس ام اس با هم رد و بدل کرده اند.
اسدی به عارفانی گفته به هیچ وجه راجع به این تلفن صحبت نکن. مجموع پول نقدی که عارفانی و آن دو نفر (سعدونی و نعامی) داشته اند یک اندازه است. همه عناصر واقعی هستند. آن رباتی که این بمب را خنثی کرده بطور کامل نابود شده، در حالیکه در فضای باز خنثی شده است.
دادستان در مورد درخواست از دادگاه برای لغو ناسیونالیته بلژیکی تروریستها، تأکید وتصریح کرد: رژیم ایران ناسیونالیته های خارجی را برسیمت نمی شناسد. ایرانیانی که به ایران میروند باید پاسیورت ایرانی داشته باشند. لذا بلژیک به کسانی که به ایران میروند میگوید ما نمیتوانیم از شما حمایت کنیم.
اینکه ملیت شان را بگیریم مسئله ای برای جان آنها نیست. اینکه میگویند اگر محکوم بشوند مرگ آنها ست این طور نیست.
دادستان افزود: وکیل اسدی گفت، مدارک باید چک شوند. تمام مدارک چک شده اند. تمام مدارکی که از آلمان در رابطه با اسدی آمده است. همه از طرف دادگاه آمده است.
ریک وان روسل وکیل مقاومت نیز در پاسخ به دعاوی تروریستها و وکلای رژیم برای آنها گفت: یک حمله تروریستی قرار بوده در یک کشور دمکراتیک انجام بشود وتعدادی آدم کشته بشود. اینکه اپوزیسیون میخواهد رژیم را عوض کند مسئله این پرونده نیست. اگر سرنگون شد، جشن میگیریم.
این خیلی غلط است که به دادگاه درس بدهید که اگر ادامه بدهید کشور ما دچار مشکل می شود.
میگویند یک تلفن بوده و ربطی به اسدی ندارد، اما صحبت های ضبط شده عارفانی و اسدی وجود دارد.
میگویند این بمب خطری نداشته است، درحالیکه این، همان مواد منفجره ای است که در فرودگاه بروکسل (توسط تروریستهای داعش)کار گذاشته بودند.

فرزین هاشمی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در دادگاه گفت: هدف ما انتقام‌گیری و یا درخواست غرامت نبود بلکه اجرای عدالت است تا از جنایت‌های مشابه جلوگیری شود. من در آن روز در ویلپنت بودم. سالن گردهمایی کاملا پر بود. دهها هزار نفر آنجا بودند. جمعیت زیادی هم در بیرون سالن بودند. شرکت کنندگان از هم سنین مختلف، از بچه‌های خردسال تا زنان و مردان مسن و شخصیت های بین‌المللی بودند. اگر موفق شده بودند یک حمام خون به راه می‌افتاد. درخواست اسدی مصونیت دیپلماتیک نیست. او مصونیت از مجازات می خواهد. یک چراغ سبز برای اقدامات تروریستی بیشتر .
جنبش ما خسارات زیادی از تروریسم متحمل شده. نماینده شورای ملی مقاومت در ژنو بدست همین دیپلمات ها ترور شد. نماینده ما در ایتالیا توسط رژیم ترور شد. یک همکار بسیار خوب من در ترکیه ربوده شده و مدتی بعد جسد مثله شده او را پیدا کردند.رژیم ایران سالها از مصونیت دیپلماتیک سوء استفاده کرده. در حالیکه روح حاکم بر کنوانسیون وین تسهیل و ارتقاء روابط بهتر بین ملت‌ها و یک دنیای صلح‌امیز تر است.
تهدید اسدی به تلافی جویی در صورتیکه محکوم شود ناشی از عصبانیت و یا عکس‌العمل نسبت به اقدام دیگری نبود. دیدار با مسئول تحقیقات به‌درخواست او برگزار شد و او یک بیانیه از پیش آماده شده داشت که به صراحت تهدید به اقدام تروریستی کرد
نماینده شورای ملی مقاومت در دادگاه تأکید کرد: میلیون‌ ها نفر به این دادگاه نگاه می‌کنند برای اینکه ببیند عدالت انجام می شود. برای قربانیان تروریسم هیچ چیزی بیشتر از دیدن عدالت مایه دلگرمی نیست.
نهایتا در حالیکه این دادگاه این چهار نفر را مورد محاکمه قرار می‌دهد، این حیاتی است که دادگاه بر نقش رژیم ایران و سران آن را در این جنایت تاکید کند و در مورد آن توضیح بدهد.
 تصمیم این توطئه در بالاترین سطح رژیم یعنی شورای‌عالی ملی امنیت رژیم به ریاست روحانی اتخاذ شد و به تایید خامنه‌ای رسید. جواد ظریف و محمود علوی وزرای خارجه و وزارت اطلاعات در این شورا عضو هستند و کاملا در جریان بودند.


اظهارات مأیوسانه وکیل رژیم برای اسدی:
موکل من فکر میکرده امکانات ویژه ای خواهد داشت
 اما قبل از اینکه به‌عنوان دیپلومات با او برخورد شود
به عنوان نفر وزارت اطلاعات با او برخورد شده است


قبل از قضاوت او را در لیست تروریستی گذاشته‌اند
اموالش را بلوکه کرده و حتی حساب بانکی
که در زندان به‌او میدهند را هم بلوک کرده اند

اگر اسدی محکوم بشود برای اپوزیسیون خوب است
 چون میخواهد رژیم را تغییر بدهد


دادگاه دارد مصونیت اسدی را دور می زند
بیشتر کارهایی که به‌اسدی نسبت داده میشود در اتریش انجام شده
بمب را از ایران به‌اتریش آورده است


شاکیان اعضای مجاهدین هستند، معلوم است چه کسانی هستند
وکیل شاکیان خصوصی گفته است در ایران شکنجه هست
 خانم بتانکور در مورد وضع زنان در ایران گفته است
من موافقم، اما چه ربطی به این چهار نفر دارد
گفته‌اند اسدی در عملیات تروریستی شرکت داشته است

 این جا صحبت از یک وزارت خانه تروریستی است(وزارت اطلاعات)
این بحث درستی نیست که یک وزارت خانه را با یک گروه تروریستی مقایسه کرد

 وکیل رژیم برای اسدالله اسدی دیپلومات تروریست رژیم دردادگاه دراظهاراتی مأیوسانه گفت: همه امیدوار بودند که اسدی را ببینند، اما نا امید شدند. من حرفهایش را به شما انتقال میدهم. من سخنگوی او هستم.با او بصورت نادرستی برخورد شده است. یک دیپلمات در حال رفتن به محل کارش بوده است، حتی زن و بچه اش رادستگیر میکنند، بدون وکیل بازجویی میکنند، بصورت غیر انسانی برخورد میکنند، دست بند ها بصورت غیر انسانی بوده است.
در بلژیک هم با او خوب برخورد نکردند، چون او متهم به تروریسم بوده بعنوان تروریست با او برخورد میشود.
موکل من بسیار لاغر شده، او فکر میکرده امکانات ویژه ای خواهد داشت، اما قبل از اینکه بعنوان دیپلومات با او برخورد شود بعنوان نفر وزارت اطلاعات با برخورد شده است. شاکیان اعضای مجاهدین هستند، خوب معلوم است که آنها چه کسانی هستند.
قبل از قضاوت او را در لیست تروریستی گذاشته اند و اموالش را بلوکه کرده و حتی حساب بانکی که در زندان به او میدهند را هم بلوک کرده اند اسدی میگوید این یک دادگاه سیاسی است، علیه ایران و نه علیه من، بخاطر همین من نمی آیم و شما از من دفاع کنید.
من وکیل اسدی هستم من فقط از اسدی دفاع میکنم من وکیل ایران نیستم. اصلی ترین موضوع این است که او یک دیپلمات است و آیا این مصونیت فقط در اتریش شامل حال او میشده است؟ قوانین بلژیک ممکن است اجازه سلب مصونیت را بدهد اما در یک مساله بین المللی قوانین کشوری تحت الشعاع قوانین بین المللی است.
یک سری میگویند مصونیت فقط برای کشور محل ماموریت است، اما پورفسور دانشگاه آکسفورد میگوید در رابطه با قانون مصونیت باید راحت تر برخورد کرد. این مسئله ساده ای نیست و بسیار پیچیده است. چون اسدی به محل کارش میرفته مصونیت شامل او میشده است. اگر به این توجه نکنید همه چیز بهم میریزد.
برخی ها گفته اند که او به اتریش نمی رفته است اما چون رئیس جمهور ایران روز بعدش میخواسته به اتریش برود او در حال رفتن به اتریش بوده است.
آیا میشود چنین فردی را به دادگاه کشاند و تحت تعقیب قرار داد؟ مصونیت در یک کشور ثالث هم شامل اسدی میشده است. اسدی از مصونیت برخوردار است و صلاحیت دادگاه در این زمینه محدود است. دادگاه دارد مصونیت اسدی را دور میزنید.
بیشتر کارهایی که به اسدی نسبت داده میشود در اتریش انجام شده است. بمب را از ایران به اتریش آورده است. این موضوع مانند قذافی است که در کشوری میخواستند او را بگیرند و لی نتوانستند. بخاطر مصونیت نمیتوان اسدی را به دادگاه برد.
نورمهای بین المللی بالاترین ارزش است و نباید با مسایل سیاسی قاطی کرد.
وکیل شاکیان خصوصی گفته است در ایران شکنجه هست، خانم بتانکور در مورد وضع زنان در ایران گفته است، من موافقم اما چه ربطی به این چهار نفر دارد.
خروج مجاهدین از لیست تروریستی به این دلیل بود که چون مدرک نداشتند، اما دلیل نمیشود که تروریست نیستند، این ربطی به این دادگاه ندارد.
گفته اند اسدی در عملیات تروریستی شرکت داشته است. این جا صحبت از یک وزارت خانه تروریستی است(وزارت اطلاعات)، این بحث درستی نیست که یک وزارت خانه را با یک گروه تروریستی مقایسه کرد.
وکیل رژیم برای اسدی، دیپلومات ترویست درحال محاکمه آخوندها هم چنین تلاش کرد تهدید این تروریست علیه بلژیک را که اگر محکوم شود، تروریستهای رژیم واکنشهایی خواهند داشت توجیه کند و در ادامه اظهاراتش گفت: هر وقت به نزد اسدی از دو سال پیش تا الان رفتم، او آدم سمپاتیکی هست، فکر میکرد این جا عدالت هست، اما در ذهنش ریخت، حرفهایش را بد ترجمه کرده اند، او هیچ وقت بلژیک را تهدید نکرده است. اسدی۱۵ کیلو لاغر شده است.
اسدی آدمی بسیار مودب و با فرهنگ است اعتمادی به سیستم قضایی این جا ندارد، بدون وکیل با او برخورد کرده اند، اینها نقض قوانین بین المللی است.
در آلمان میگفته من خسته ام اما مرتب او را بازجویی میکرده اند. همه حرفهایی که علیه اسدی میزنند حرفهای سرویس اطلاعاتی بلژیک است . این ها از کجا آمده است از کجا میگویید بمبها از ایران و از طرف وزارت اطلاعات آمده است. این قضیه را باید از آلمان شروع کرد که اشتباهات از آنجا شروع شده
اسدی آدم خوب و مودب وبی خطر است و دو سال است که در زندان است. یک متهم نباید پیشاپیش محکوم شود پیشاپیش همه جا پخش کرده اند که اسدی مرتکب این اعمال شده است. همه چیز اسدی را بلوک کرده اند حتی در خود زندان، اگر اسدی محکوم بشود برای اپوزیسیون خوب است، چون میخواهد رژیم را تغییر بدهد.
من درخواست بیگناهی و آزادی او را دارم و میخواهم همه اتهامات را پس بگیرید.

اظهارات وکیل رژیم برای عارفانی
دیکته شده وزارت اطلاعات:
عارفانی یک شاعر است، بی دین است، جاسوس رژیم نیست
نه مسلمان است و نه تروریست!

اگر شما این حکم (لغو ناسیونالیته بلژیکی) را برای او ثبت کنید
مرگ او را امضا کرده‌اید

وکیل رژیم برای عارفانی تروریست دیگری که در دادگاه محاکمه میشود، در اظهارات خود طبق دیکته وزارت گفت: عارفانی یک شاعر است، بی دین است، جاسوس رژیم نیست، نه مسلمان است و نه تروریست! مجاهدین از عارفانی سوء استفاده کردند، او دسترسی به اطلاعات مجاهدین داشته، برای آنها فیلمبرداری میکرده، مجاهدین فهمیدند که او غیر قابل اعتماد است، او را ول کردند، نامردی کردند. اگر شما این حکم (لغو ناسیونالیته بلژیکی) را برای او ثبت کنید مرگ او را امضا کرده اید.
تلفنی که دادستان مدعی است تلفن اسدی بوده و عارفانی با آن تلفن در تماس بوده، تلفن برادر عارفانی بوده است( این همان تلفنی است که از اسدی ضبط شده است!)
در یک ژانویه ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تنها چند بار با این تلفن صحبت شده و هیچ کس نمی داند که راجع به چی صحبت شده است.
در خانه اش چیزی نبوده که حاکی از جمع آوری اطلاعات از مجاهدین باشد. وسایل فیلمبرداری است. از ساختمان های هواداران مجاهدین فیلم گرفته که اگر هواداران مجاهدین بخواهند بیایند راحت پید اکنند!!
از او یک یو اس بی پیدا کرده اند که او صدا ضبط میکرده یک عینکی پیدا کرده اند که ویژه بوده که میگوید خودش خریده است
کارهایی که سعدونی و نعامی قبول کرده اند و انجام داده اند، عارفانی نکرده است. او هرکجا رفته در پاسپورتش منعکس است اما نعامی و سعدونی اینطور نیست، او دربیست سال گذشته به ایران نرفته، تنها چندین بار به تایلند رفته است.


دعاوی مجدد وکیل رژیم برای عارفانی
و صحبتهای سه تن از تروریستها در جلسه دادگاه

عارفانی تروریست طبق رهنمودهای وزارت اطلاعات:
من یک نویسنده و شاعر هستم و ۵ کتاب دارم
و یک کتاب بزبان فرانسه که تماما برعلیه بنیادگرایی است!

در صورت لغو ناسیونالیته بلژیکی ام
من باید به ایران بروم و حتما اعدام خواهم شد
درصورتیکه ملیتم لغو شود
من چاره ای جز اعتصاب غذای خشک ندارم

 وکیل رژیم آخوندی برای مهرداد عارفانی در اظهارات مجدد خود گفت: از آنجاکه هیچ قربانی ای وجود نداشته نمیتوانیم ازتروریسم و تهدید تروریستی صحبت کنیم. اتفاقی نیفتاده است. عارفانی نه سلاحی دستش بوده و نه بمبی دستش بوده
بر چه مبنایی میگویید که تروریست و عضو یک گروه جنایتکار بوده است. فقط یک برگی بوده که قرار بوده ساعت ۱۰ شب با داداش تماس داشته باشد
برداشت دادستان اینست که این قرار بعد از عملیات بوده که هیچ چیزی آنرا ثابت نمی کند
سعدونی و نعامی هر کاری میکرده اند پول خوبی به آنها داده میشده، اما عارفانی کاری نکرده بوده که پولی بگیرد
گفته اند که عارفانی سالها با رژیم همکاری داشته است، برفرض که این طور بوده، دلیل بر عملیات و کار تروریستی و شرکت در آن نبوده است

درجلسه دادگاه نسیمه نعامی یکی از سه تروریست درحال محاکمه، گفت: من آمدم بی گناهی خودم را ثابت کنم، اسدی میخواسته از ما استفاده کند. کاری که ما کردیم ربطی به تروریسم ندارد.
رابطه ما با دانیال( اسدی) بر اساس تهدید شروع شد، رژیم ایران دیکتاتوری است. ما بصورت اجباری به همکاری با دانیال رسیدیم.
تروریست مزدور سپس با حالت گریه اضافه می کند: فکر میکردیم چیزی که دانیال به ما داده برای آتش بازی است.
امیر سعدونی تروریست دیگر نیر درجلسه داگاه طبق نکات دیکته شده وزارت اطلاعات اظهارداشت: من امدم بلژیک برای آزادی و حقوق بشر فعالیت کنم، سال ۲۰۰۸وزارت اطلاعات با من تماس گرفت و خانواده ام را گرفتند و گفتند که باید همکاری کنی.
دانیال(اسدی) گفت من این را با خانواده ام آوردم و خطرناک نیست و ما هم باور کردیم. از او چندین بار پرسیدم که این بمب است که قسم خورد آتش بازی است!
من از اول حرف راست زدم ولی بقیه (سه تروریست دیگر) دروغ گفتند، ومن هیچ وقت حرفهایم را عوض نکردم.
من صد بار گفته ام میخوام با دانیل صحبت کنم اما وکیل او نگذاشت من با او صحبت کنم.
من با پلیس این جا همکاری کردم و همه چیز را گفته ام. من به این ها قول همکاری داده بودم. در اینجا تروریست سعدونی برای در بردن خودش، علیه سرکرده اش دیپلومات تروریست رژیم اسدالله اسدی شروع به داد و فریاد می کند.
تروریست دیگر مهرداد عارفانی درجلسه دادگاه طبق رهنمودهای وزارت اطلاعات می گوید: هیچ سندی علیه من ندارند، خوشبختانه سعدونی و نعامی همه اطلاعات را داده اند.
هیچ سندی دال بر رابطه من با سعدونی وجود ندارد. بر چه اساسی من متهم هستم که روز واقعه منتظر تماس سعدونی بودهام؟ این عملیات تروریستی بسیار نکوهیده است و ممکن بود جان و من انسانهای بیگناه در خطر می افتاد.
تمام پاور پوینتهای دادستان مربوط به این زوج(نعامی وسعدونی) است، من اسدی رانمی شناسم وفقط او را در دادگاه دیدم
من یک شماره تلفن اتریشی داشتم که قرار بود برادرم به اتریش بیاید و بعد من آنرا به دوستم مهرداد صالح زاده دادم. او قول داد در زمینه گرفتن ارثیه ام کمک کند. من مدارک ارثیه را برای او فرستادم و به او زنگ زدم ولی مکالمه ای انجام نشدو او گوشی را برنداشت
برای من ۱۵ سال زندان درخواست شده، فقط بر اساس حدس و گمان که من بطور موازی با این جریان رابطه دارم یعنی چه؟
در صورت لغو ناسیونالیته بلژیکی ام، من باید به ایران بروم و حتما اعدام خواهم شد. درصورتیکه ملیتم لغو شود من چاره ای جز اعتصاب غذای خشک ندارم.
من نه عضو سازمان مجاهدین بودم و نه عضو شورای ملی مقاومت وفقط یک سمپات ساده بودم وفقط فیلمبرداری میکردم و کار ساختمانی و فتوشاپ و بنر غیره و هیچ دسترسی به کامپیوتر وفایل های آنها نداشته ام
مهرداد عارفانی هم چنین طبق خطوط وزارت اطلاعات می گوید: من یک نویسنده و شاعر هستم و ۵ کتاب دارم و یک کتاب بزبان فرانسه که تماما برعلیه تروریسم و بنیادگرایی است.
من هیچ خیانتی به سازمان مجاهدین نکرده ام و سازمان را دوست دارم. دادستان محترم نه بر اساس بازجویی های پلیس بلکه بر اساس صحبت های وکیل مجاهدین ۱۵ سال زندان را برای من درخواست کرده است. از شما میخواهم بدون تبلیغات رسانه هم رای ۱۵ سال زندان و هم رای لغو ناسیونالیته را تعدیل کنید.
در اینجا در حالیکه دادگاه در حال تعطیل شدن است، تروریست امیر سعدونی باگریه و فریاد شروع به صحبت در مورد اسدی می کند و هم چنین می گوید:مهرداد عارفانی دروغ میگوید که با اسدی آشنا نبوده. او با دانیال( اسدی) آشنا بود و در اولین جلسه ای که همان اوایل در مقابل قاضی حاضر شدیم، مهرداد عارفانی با اسدی صحبت کرد و یکدیگر را بخوبی می شناختند.
در پایان جلسه رئیس دادگاه اعلام کرد: دادگاه حکم خود را در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱(۳بهمن ۹۹) اعلام می کند.

نماینده شورای ملی مقاومت در دادگاه:
خانم رجوی همان روز جلسه اول دادگاه خواستار این شدند
که از مزدوران و عوامل رژیم سلب پناهندگی و تابعیت بشود
و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در لیست تروریستی
گذاشته شوند

... الان دیگه با توجه به همه شواهدی که وجود دارد ما به نقطه‌یی رسیده‌ایم که فارغ از پروسه قضایی که داره به طور مستقل ادامه پیدا می کنه، الان زمان آن فرارسیده که اتحادیه اروپا دست به یک، سیاست بسیار قاطع در قبال رژیم ایران اتخاذ بکنه و به طور مشخص همراه با درخواستهایی که خانم رجوی،‌ خواهر مریم در روز قبل از، یا همان روز جلسه استماع اول اعلام کردند، خواستار این شدند که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در لیست تروریستی گذاشته بشوند. مزدوران رژیم، عوامل رژیم از آنها سلب پناهندگی و تابعیت بشه، و همچنین سفارت و دیگر مراکز رژیم در کشورهای مختلف اروپا که در واقع مراکز توسعه تروریسم و ترویج بنیادگرایی هست تعطیل بشه و در نهایت این که اتحادیه اروپا رژیم ایران را مجبور بکنه به تضمینهای مشخص دادن مبنی بر این که دیگر دست به کارهای تروریستی در اروپا نمی زند. چون بدون اون مسلماً رژیم تشویق می شه به اقدامات تروریستی بیشتر. بنابراین باید انتظار داشت با درخواستهایی که به طور خاص از سوی نمایندگان پارلمان هم وجود دارد اتحادیه اروپا هم مجبور باشه که در سیاست مماشاتش نسبت به رژیم بازبینی کنه.

مصاحبه وکیل ریک وان‌روسل با سیمای آزادی
درباره جلسه دوم محاکمه دیپلمات‌تروریست رژیم


امروز نوبت دفاع (متهمان) بود. ۴متهم از سوی وکلایشان نمایندگی می‌شدند. به‌نظرم آنها هیچ عنصر جدیدی به‌پرونده اضافه نکردند. هیچ حرف جدیدی امروز شنیده نشد. ۲ماه دیگر دادگاه قضاوت خود را اعلام می‌کند و این‌که اتهامات به‌کجا می‌کشد. مجازات‌هایی که درخواست آن شد، طبعاً سخت هستند؛ ۲۰سال، ۱۸سال، ۱۸سال و ۱۵سال (زندان). در پایان به‌نظرم، سعدونی برای یک‌بار هم که شده حقیقت را گفت، وقتی عارفانی را به‌دروغ‌گویی متهم کرد. به‌نظرم این، استدلال‌های آقای عارفانی را درهم شکست. اسدی حضور نداشت و فقط از سوی وکیلش نمایندگی می‌شد و برای یک دیپلمات به‌رسمیت‌شناخته‌شده بین‌المللی، به‌عقیده من این بسیار تأسف‌بار است که به‌دادگاه نیامد و هیچ‌گونه حسابرسی را نمی‌پذیرد که البته مقداری هم شرم‌آور است. این‌را به‌عهده خودشان می‌گذارم. ما روز ۲۲ژانویه تصمیم دادگاه را خواهیم شنید. اگر یک واقعیت باشد که متهمان هرگز نمی‌توانند بر سر آن با دولت و حکومت بلژیک مجادله کنند این است که آنها از یک محاکمه عادلانه برخوردار نشده‌اند. همه‌چیز خوب پیش رفت. قضات بسیار صبور و هشیار بودند. آنها ساعت‌ها و ساعت‌ها استماع را گوش کردند و به‌نظر من هم برای ما و هم برای متهمان، یک دادگاه عالی بود؛ ما امید موفقیت در پایان ژانویه داریم.
منبع: مصاحبه وکیل مجاهدین ریک وان روسل بعد از جلسه دوم دادگاه۳دسامبر۲۰۲۰-۱۳آذر۹۹

سر آلن میل – پارلمانتر از انگلستان:‌ بسیار خوشحالم که می تونم در این رابطه صحبت کنم در این روز مهم. روز مهمی هست چون بحث توطئه تروریستی پاریس تحت محاکمه است. من در اون گردهمایی در ۳۰ژوئن ۲۱۰۸ در پاریس شرکت داشتم و دهها هزار نفر در اون شرکت کرده بودند. آنجا صدها تن از قانونگذاران اروپایی شرکت داشتند از ۹۰ کشور مختلف نمایندگان شرکت کرده بودند، حداقل! آنچه که بسیار روشن است این است که با کمک منابع دیپلماتیکشان اگر می توانستند انبوه، انبوه، هزاران نفر، کشته و مجروح می‌شدند. ولی الان اولین بار هست که یک سیستم دیپلماتیک یک کشور اینچنین به‌خاطر تروریسم متوقف شده است و مهمترین نکته! جهان باید بیدار بشود. این واقعیت را ببیند که خانم مریم رجوی و مقاومت ایران را باید به‌رسمیت بشناسند.

طاهر بومدرا – نماینده دبیرکل ملل متحد در اشرف - ۲۰۱۲: این رو هر کسی می داند و مطبوعات هم به طور گسترده گزارش دادند که تصمیم برای اقدام در اروپا و در جاهای دیگر،‌ در تهران و در بالاترین سطح رژیم ایران و سران آن اتخاذ می شود. بدون یک اقدام قاطع توسط اتحادیه اروپا و سران اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندها، رژیم ایران باز هم جری‌تر و جری‌تر خواهد شد. باز هم اعمال بیشتری انجام خواهد داد نه فقط علیه اپوزیسیون ایران،‌ بلکه بسیاری دیگر از اروپائیان را هم قربانی خواهد کرد و تلاش تروریستی سال ۲۰۱۸ در ویلپنت شاهدی بر این هست که رژیم ایران آماده هست که جنایتهایی وحشتناکی رو نه فقط علیه اپوزیسیون و رهبران آن انجام دهد و علیه اپوزیسیون به طور عام. بلکه همچنین آماده است که این اقدامات رو علیه بسیاری از آمریکائیها، اروپائیها،‌ اعراب، اعضای پارلمان و اعضای جامعه مدنی به پیش ببرد. بنابراین ما انتظار داریم که این واقعه در ویلپنت بتونه درسی باشه که از اون بیاموزیم و باید که دست به اقدامات قاطع زده شود نه فقط علیه دست اندرکاران این عملیات،‌ بلکه باید اقداماتی به عمل بیاید علیه رژیم ایران و سران این رژیم

 پیر برسی:‌ دوستان عزیر ایرانی من خوشالم که امروز در میان شما هستم. اول در میان مقاومت ایران. که بنیاد حقوق بشر نوین که در سال ۱۹۷۷ آن را بنیان گذاشتم از این مقاومت حمایت می کند به مدت ۴۰سال.
آنچه که من را شوکه می کند به طور خاص این هست که می‌بینم یک دیپلمات، یعنی یک نماینده رسمی رژیم تروریستی حاکم بر تهران،‌ دست داشته در تلاش برای سوء‌قصد ویلپنت در دو سال پیش. بنابراین این روند قضائی رو ما از بسیار نزدیک دنبال می کنیم و امیدواریم که محکومیتهای بسیار قوی وجود داشته باشه.

لیندا چاوز: - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید: من همیشه افتخار کرده ام که در کنار خانم رجوی باشم و با رژیم حاکم بر ایران مخالفت کنم. این یک موضوع حقوق‌بشری مهم هست برای من که سالیان سال و چند دهه ادامه پیدا کرده است. از انقلاب ایران به بعد.
خوب در اون گردهمایی که در ویلپنت که بودیم می خواستند یک بمب را اونجا کار بگذارند. من واقعاً‌ فرداً احساس خطر کردم. بسیاری از شخصیتهای آمریکایی آنجا بودند بعلاوه افرادی از سراسر اروپا و کشورها، و به نظرم همه قاره‌ها افرادشون آنجا بودند. از نظر من نمی‌شود رژیمی رو پذیرفت که بخواهد وارد تروریسم شود علیه افراد بیگناه. برای این که تلاش کنه مقاومت رو از بین ببره،‌که خانم رجوی هدایت آن را بر عهده دارد.
به نظرم قبل از هر چیز آنها نا‌امید هستند. رژیم ایران در وضعیت بن‌بست و ناامیدی قرار دارد. مردم ایران تحت سلطه این دیکتاتوری بوده‌اند. چندین دهه هست که این ادامه پیدا کرده است. از اواخر دهه ۱۹۷۰میلادی. آنها درد و رنج می کشند به‌خاطر وضعیت اقتصادی. رژیم آخوندی،‌ رژیم ایران تحت تحریم هست. به نظرم آنها دیدند که با این کار بحث زندگی و مرگ بود براشون. خانم رجوی رو یک تهدید تلقی می کنند برای رژیمشون . نکته دوم این هست که آنها فکر می‌کردند با کشتار پاریس و از بین بردن مقاومت و خانم رجوی می توانند عمر خودشون رو اضافه کنند.
من با مقاومت ایران از وقتی که در کمیسیون حقوق بشر ملل متحد بودم با این مقاومت کار می‌کردم. آنجا وارد این موضوع شدم با اعضای مقاومت. و از قطعنامه هایی که حمایت کردم در محکومیت اعمال رژیم آخوندی علیه زنان،‌ کشتارهای فراقانونی و سایر موضوعات. بعد که بیشتر مطلع می شدم در رابطه با خودم خانم رجوی و با او ملاقات کردم و به سخنانش گوش فرادادم و سخنرانیهایش رو خواندم و تونستم باهاش گفتگو داشته باشم برام روشن شد که او در واقع مدافع دموکراسی برای مردم ایران است. و این دموکراسی شامل حقوق مردم است. برای همه افراد. فارغ از این که از چه مذهبی پیروی کنند. و او اعتقاد داره که باید آزادی مطبوعات وجود داشته باشه. و قضائیه باید استقلال داشته باشد و باید مکانیزمی وجود داشته باشد که همه مردم بتواننند مشارکت داشته باشند در انتخابات و مردم باید بتوانند به طور آزادانه رهبران خودشون را انتخاب کنند. همه اینها چیزهایی هستند که واقعاً پایه های یک جنبش دموکراتیک رو تشکیل می دهند و به خاطر همین من از او حمایت می کنم.



پاسخ قاطع کمیسیون خارجه پارلمان بلژیک
به شانتاژ دیکتاتوری تروریستی آخوندها

به دنبال شانتاژ ضد انسانی دیکتاتوری تروریستی آخوندها از طریق گروگانگیری و تهدید به اعدام دکتر احمدرضا جلالی، به منظور تأثیر گذاری بر محاکمه اسدالله اسدی دیپلومات تروریست بمب بدست رژیم در دادگاه بلژیک، کمیسیون خارجه پارلمان بلژیک با تصویب قطعنامه یی پاسخی قاطع به این باج خواهی رژیم داد.
در قطعنامه کمیسیون خارجه پارلمان بلژیک که روز ۳دسامبر ۲۰۲۰ تصویب شد، ضمن یاد آورری همه فراخوانهای قبلی اروپا برای لغو حکم ظالمانه اعدام دکتر جلالی که از سال ۲۰۱۶ درایران زندانیست، تأکید شده است که با توجه به انتقال آقای جلالی به زندان کرج یعنی زندانی که محل انجام اعدام هاست، بلژیک از اتحادیه اروپا می خواهد تا این پیام روشن را به مقامات رژیم ایران ارسال کند که پیوند دادن سرنوشت پروفسور جلالی با اهداف سیاسی یا قضایی در سایر دادگاهها غیرقابل قبول است.
قطعنامه هم چنین فراخوان می دهد که اروپا با قاطعیت مخالف اجرای حکم اعدام پروفسور احمدرضا جلالی و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اوست.
دراین قطعنامه هم چنین آمده است: به رغم غیرانسانی بودن مطلق مجازات اعدام و بر اساس یافته های دیدبان حقوق بشر، رژیم ایران چندین سال است که بیشترین سرانه اعدام در جهان را داشته است.