دادگاه بلژیک - محاکمه دیپلومات تروریست رژیم آخوندی برملاشدن اسناد و مدارک جرم



با پایان تحقیقات و بی نتیجه ماندن تلاشهای رژیم
برای ممانعت از محاکمه اسدی، او به تهدید بلژیک می پردازد
 و می گوید اگر محکوم شود بلژیک مورد تعرض گروههای تروریست
 وابسته به رژیم قرار می گیرد

اسدی خواستار صحبت با پلیس قضایی می شود تا پیامی را منتقل کند و می گوید
 رفتار "نظام" بلژیک مشخص می کند که چگونه گروه های مسلح
 واکنش نشان خواهند داد

اسدی به پلیس قضایی می گوید:
از سال ۱۹۸۱ جنگی در ایران با مجاهدین و شورای ملی مقاومت جریان دارد
۱۷۰۰۰ غیرنظامی توسط مجاهدین کشته شدند

دیپلومات تروریست رژیم ضمن تهدید بلژیک می گوید:
مجاهدین و شورا بزرگترین سازمان های تروریستی در منطقه هستند
تنها ایرانیان قربانیان آنها نیستند مجاهدین و شورا در سراسر منطقه منفور هستند

اسدی در تهدید وقیحانه اش علیه بلژیک می گوید
بازماندگان قربانیان مجاهدین مسلح و در ایران، عراق، لبنان، یمن و سوریه
در حال جنگ با آمریکا هستند
تصمیمی که در این تحقیقات گرفته شود برنحوه واکنش آنها تأثیر خواهد گذاشت

بلژیک درک نمی کند که بدنبال یک حکم نامطلوب چه چیزی اتفاق خواهد افتاد
بلژیک استراتژی مشخصی ندارد که آنچه بعدا اتفاق خواهد افتاد را مهارکند

اسدی گفت این گفتگو ابتکار شخصی وی است
 وی این موضوع را با افراد سفارت بحث نکرده است
 قصد او این است که در مورد خطری که قریب الوقوع است
 به ما هشدار دهد که می تواند عواقبی غیر قابل محاسبه داشته باشد

اسدی می گوید ما (مقامات بلژیک) نمی دانیم که خارج شدن از مشکلاتی
که ایجاد کرده ایم بسیار دشوار است

وقتی می پرسیم چه مشکلاتی ایجاد کرده ایم؟
 اسدی پاسخ می دهد که کسانی که روی این تحقیقات کار می کنند
در صورتی که علیه سازمان مجاهدین نباشند، محکوم خواهند شد


همچنانکه در اسناد پیشین دیدیم، روز ۱۹ فوریه ۲۰۲۰، آژانس فدرال اطلاعات و امنیت بلژیک ارزیابی خود درباره اسداله اسدی دیپلمات بمب بدست رژیم را برای دادستان فدرال بلژیک ارسال کرد که در آن تاکید شده بود:«اسدی یک افسر وزارت اطلاعات وامنیت ایران است که تحت پوشش دیپلماتیک در وین کار میکرده و فرمانده حمله علیه کنفرانس سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران در ویلپنت ( فرانسه) بود و این طرح جنایتکارانه ابتکار شخصی او نبوده بلکه به نمایندگی از حکومت ایران انجام داده است»
۸ روز بعد در ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ پلیس قضایی اسدی را درباره ارزیابی فوق مورد سوال قرار میدهد اما او از پاسخ به سوالات استنکاف میکند و میگوید او یک دیپلمات است و در سفارت وین به هیچ وجه سرویس اطلاعاتی وجود ندارد. من افسر سرویس اطلاعاتی نیستم. من فقط یک دیپلمات بودم، یک کارشناس سیاسی»!.

اسدی متقابلا مدعی شد شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران دو سازمانی هستند که ایران آنها را سازمانهای تروریستی محسوب میکند. آنها همه کار کردند که مرا تروریست نشان دهند، به خاطر اینکه من نماینده رسمی ایران هستم. وی افزود یک دیپلمات مجاز نیست در مورد ماموریت هایش چیزی بگوید وگرنه توسط دولتش مجازات میشود.
در همین ایام، ماموران تحقیقات پرونده اعلام کردند، تحقیقات تمام است و پرونده را به دادگاه احاله میدهند. رژیم آخوندی که تا آن تاریخ به مدت یکسال ونیم همه تلاشهای علنی و پشت پرده اش را برای جلوگیری از محاکمه اسدی دیپلومات تروریست خود و سه مزدور جنایتکار همدست او به عمل آورده بود، با یک تاکتیک ابلهانه تلاش کرد با تهدید به تروریسم جلوی روند قضایی را بگیرد.
در همین رابطه روز دوشنبه ۹مارس۲۰۲۰ اسدی خواستار ملاقات با پلیس قضایی شد و درخواست کرد که یادداشتهایش را که برای این ملاقات در سلولش آماده کرده بیاورد که به او این اجازه داده می شود. اسدی تصریح میکند که هدفش از این ملاقات این است که به دولت بلژیک اطلاعاتی را ارائه دهد که بلژیک در آینده بتواند از آن استفاده کند».
اظهارات اسدی به مقامات پلیس قضایی بلژیک طبق اسناد بدین قرار است. وی به افسر پلیس قضایی میگوید هدفش این است که چیزی را به مقامات بلژیکی خاطر نشان کند و اطلاعاتی را ارائه دهد که کشور بلژیک در آینده بتواند از آن استفاده کند یا آنها را در نظر بگیرد.
اسدی به ما اطلاع میدهدکه بخش قابل توجهی از خاورمیانه در حال نزاع مداوم با ایالات متحده است. از سال ۱۹۸۱ جنگی در ایران با مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت وجود دارد. آنها مسئول مرگ تعداد زیادی از افراد هستند. اسداله اسدی افراد زیر را نام میبرد:
-رئیس جمهور ایران محمدعلی رجایی (کشته شده در ۱۹۸۱)
-نخست وزیر ایران محمد جواد باهنر (در سال ۱۹۸۱ همراه با علی رجایی کشته شد)
-۷۲ نماینده مجلس، که در بین آنها یک رهبر مذهبی مهم (رئیس قضاییه و دست راست آیت الله خمینی)
-رهبران مذهبی دیگر.
وی می گوید ۱۷۰۰۰ غیرنظامی توسط مجاهدین خلق ترور و کشته شدند.
اسدی می گوید مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران بزرگترین سازمان های تروریستی در منطقه هستند. قتل ها و فعالیتهای تروریستی در ایران و کشورهای همسایه روی می دهد. تنها ایرانیان قربانیان این موضوع نیستند. اعضا و حامیان مجاهدین خلق وشورای ملی مقاومت ایران در سراسر منطقه منفور هستند.
اسدی می گوید نتیجه تحقیقاتی که او بخشی از آن است بسیار مهم است زیرا شهروندان ایران و کشورهای همسایه نسبت به نتیجه آن علاقه مند هستند. این تنها در مورد مردم عادی که بدست مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران جان خود را از دست داده اند نیست، بلکه در مورد بازماندگان آنها نیز هست. این بازماندگان مسلح هستند و در حال جنگ با آمریکا هستند. آنها هم در ایران مستقرند، ‌و هم در عراق، لبنان، یمن و سوریه هستند. آنها کار روزانه خود را دارند، اما آنها در عین حال مسلح هستند و با آمریکا می جنگند. تصمیمی که در این تحقیقات گرفته شود بر نحوه واکنش آنها تأثیر خواهد گذاشت.
اسدی اضافه می کند: اینکه "نظام" بلژیک چگونه عمل خواهد کرد مشخص میکند که این گروه های مسلح چگونه واکنش نشان خواهد داد. به گفته اسداله اسدی، ما (بلژیک) درک نمی کنیم که بدنبال یک حکم نامطلوب چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.
اسدی تکرار می کند که همه آنها مسلح هستند و از اطراف نظاره می کنند که بلژیک از آنها حمایت خواهد کرد یا نه. اگر آنها احساس کنند که بلژیک از آنها پشتیبانی نمی کند، اسدی نمیداند که چه چیز میتواند اتفاق بیافتد، اما یک تصمیم بد قطعاً در آنچه میتواند اتفاق بیافتد تأثیر می گذارد.
اسدی در پاسخ به این سوال ما که چگونه این افراد در کشورهای مختلف مسلح شده اند، پاسخ داد که همه آنها بطور قانونی مسلح هستند. در بلژیک مردم نمی توانند آنرا تصور کنند.
وقتی از اسدی سؤال می کنیم که آیا سازمانی درگیر این مساله است، او مودبانه از ما می خواهد که از او نخواهیم که اسامی را نام ببرد.
اسدی می گوید برای ما بلژیکیها آسان است که قطعات این پازل را مشخص کنیم. او میگوید ما (مقامات بلژیک) نمی دانیم که خارج شدن از مشکلاتی که ایجاد کرده ایم بسیار دشوار است.
وقتی می پرسیم چه مشکلاتی ایجاد کرده ایم، اسدی پاسخ می دهد که کسانی که روی این تحقیقات کار میکنند در صورتیکه علیه سازمان مجاهدین نباشند، محکوم خواهند شد. هم اکنون تصمیم گرفته می شود که در آینده چه چیز اتفاق بیفتد.
او می گوید بلژیک استراتژی مشخصی ندارد که آنچه را که بعدا اتفاق خواهد افتاد مهار کنیم.
از آنجا که او فرض می کند که این اطلاعات برای بلژیک جدید است و فکر میکند ما هیچ استراتژی نداریم، به همین خاطر داریم (با این کیس) یک تهدید ایجاد می کنیم.
اسدی گفت قصد تهدید ندارد، او در موقعیتی نیست که این کار را بکند و درک میکند که چنین چیزی به ضرر او خواهد بود. او گمان می کند که احتمالاً محکوم خواهد شد، اما نمی خواهد ما با هم دشمن بشویم. او با بلژیک مشکلی ندارد، فقط می خواهد هشدار دهد.
اسدی گفت این گفتگو ابتکار شخصی وی است، وی این موضوع را با افراد سفارت بحث نکرده است. قصد او این است که در مورد خطری که قریب الوقوع است، به ما هشدار بدهد که می تواند عواقبی غیر قابل محاسبه داشته باشد. خطر وجود دارد، اما او نمیخواهد آن را از آنچه بزرگتر است بزرگتر کند، او می گوید این کار را از موضع دوستی انجام می دهد. وی تکرار می کند که این موضوع را با افراد در سفارت ایران صحبت نکرده و نخواهد کرد. اسداله اسدی اظهار می دارد که این چیزی بود که می خواست بگوید.