تحریم‌های جدید خزانه داری آمریکا علیه رژیم آخوندی - سفیر رژیم در یمن و دانشگاه المصطفی لیست گذاری شدند


روز سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹ وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) حسن ایرلو، یک سرکرده سپاه پاسداران رژیم ایران-نیروی تروریستی قدس (IRGC-QF) و نماینده رژیم اخوندی برای شورشیان حوثی در یمن را لیست گذاری کرد.

سپاه پاسداران و نیروی قدس مورد حمایت رژیم ایران باعث ایجاد بی ثباتی در یمن و بدترین بحران انسانی در جهان شده است. همچنین وزارت خزانه داری علیه دانشگاه بین المللی المصطفی متعلق به رژیم ایران تسهیل کننده استخدام افراد برای نیروی قدس تحریم هایی را اعمال می کند. این تحریم همچنین شامل یک شخص بنام یوسف علی موراج Yusuf Ali Muraj، که از عملیات های این گروه تروریستی پشتیبانی می کرد، می شود. دانشگاه بین المللی المصطفی، که شعبه هایی در سراسر جهان دارد، توسط سپاه پاسداران رژیم ایران برای جمع آوری اطلاعات و عملیات از جمله جذب نیرو برای شبه نظامیان خارجی تحت رهبری سپاه پاسداران - نیروی قدس که در سوریه به نمایندگی از رژیم بشار اسد می جنگند، به عنوان یک مرکز جذب نیرو مورد استفاده قرار می گیرد.
وزیر امور خارجه استیون تی منوچین گفت: "انتصاب یک مقام سپاه پاسداران به عنوان نماینده شورشیان حوثی در یمن نشان دهنده بی تفاوتی رژیم ایران در حل و فصل درگیری در این کشور است که منجر به رنج گسترده میلیون ها یمنی شده است." "علاوه بر این، جذب دانشجویان خارجی توسط نیروی قدس برای عملیات اطلاعاتی، میزان نفوذ این گروه در جامعه ایران برای دستیابی به اهداف مخرب خود را نشان می دهد.

اقدامات امروز مطابق با دستورالعمل مقامات ضد تروریستی (E.O.) ۱۳۲۲۴، با اصلاحات انجام می شود. IRGC-QF طبق E.O تعیین شد. ۱۳۲۲۴ در سال ۲۰۰۷ برای حمایت از گروه های تروریستی متعدد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله بازوی خارجی خود، IRGC-QF، در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۹ به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین شد.

رژیم ایران اخیراً ایرلو را به عنوان نماینده رژیم ایران در شورشیان حوثی به صنعا فرستاد. با این کار، ایران تنها ملتی است که رسماً نمایندگی حوثی ها را به رسمیت می شناسد و منصوب می کند. برای سالها، ایرلو از تلاشهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تأمین سلاح های پیشرفته و آموزش به حوثی ها پشتیبانی کرد. وی با دیگر رهبران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پشتیبانی از عملیات این گروه در سراسر شبه جزیره عربستان و یمن هماهنگی کرد. ایرلو با قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رابطه برقرار کرد. وی همچنین آموزش هایی را به اعضای حزب الله در ایران ارائه داده است.
Irlu به موجب E.O منصوب می شود. ۱۳۲۲۴، به عنوان اصلاح شده، برای اقدام یا ادعا برای اقدام، یا به نمایندگی از، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
اقدام امروز به دنبال تعیین ایرج مسجدی در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ انجام شد که در حال حاضر یک افسر ارشد قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و همچنین به عنوان سفیر ایران در عراق فعالیت می کند و سالها بر سیاست های IRGC-QF در عراق نظارت داشت.

دانشگاه بین المللی المصطفی و یوسف علی موراژ
دانشگاه بین المللی المصطفی مستقر در ایران، که ادعای شعبه در بیش از ۵۰ کشور را دارد، با اجازه دادن به دانشجویان خود، که شامل تعداد زیادی دانشجوی خارجی و آمریکایی است، فعالیت های اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قادر می سازد به عنوان یک شبکه استخدام بین المللی عمل کند.
IRGC-QF از دانشگاه المصطفی برای توسعه مبادلات دانشجویی با دانشگاههای خارجی برای اهداف تلقین و جذب منابع خارجی استفاده می کند. المصطفی گردشگران ناخواسته کشورهای غربی را برای ورود به ایران که اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آنها به دنبال جمع آوری اطلاعات بودند، تسهیل کرده است.
افراد تازه وارد از دانشگاه بین المللی المصطفی برای جنگ به نمایندگی از شبه نظامیان به رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سوریه اعزام شده اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی QF لشکر فاطمیون را تشکیل داد، یک شبه نظامی شیعه به رهبری ایران متشکل از ساکنان مقیم افغانستانی در ایران و همچنین تیپ زینبیون، یک گروه شبه نظامی متشکل از شیعیان پاکستان، به عنوان نیروهای اعزامی برای جنگ در سوریه. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مصطفی به عنوان پوششی برای جذب افغان استفاده کرده است. IRGC-QF از دانشگاه المصطفی در قم، ایران به عنوان محل جذب دانشجویان پاکستانی برای پیوستن به تیپ های زینبیون استفاده کرده است. چندین دانشجو از این دانشگاه در جنگ در سوریه کشته شده اند. لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون هر دو تحت مقامات ضد تروریسم و حقوق بشر تعیین شده اند.
دانشگاه بین المللی المصطفی براساس EO تعیین می شود. ۱۳۲۲۴، به عنوان اصلاح شده، برای کمک مادی، حمایت مالی یا پشتیبانی مالی، مادی یا فن آوری یا کالاها یا خدمات به یا پشتیبانی از IRGC-QF.
OFAC همچنین یوسف علی موراج تبعه پاکستانی مستقر در ایران را تعیین می کند، که در تلاش های IRGC-QF برای هماهنگی، برنامه ریزی و اجرای عملیات در خاورمیانه و ایالات متحده نقش داشته است. بله