عملکرد ضدانسانی رژیم آخوند در مورد واکسن کرونا وجه دیگری از جنایات نظام ولایت فقیه

عملکرد ضدانسانی رژیم آخوند در مورد واکسن کرونا
وجه دیگری از جنایات نظام ولایت فقیه در استراتژی کلان تلفات
در کرونای ولایت

موج اعتراضات در شبکه های اجتماعی و خشم و انزجار مردمی
و برملاشدن گوشه هایی از فساد و فضاحت عملکرد ضد انسانی رژیم
در جنگ گرگها

عملکرد ضدانسانی و جنایتکارانه حکومت آخوندی در مورد تهیه واکسن کرونا به دلیل سودجویی ارگانهای حکومتی نظیر سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و سایر ارگانهای دست اندرکار باعث تعلل در خرید واکسن به بهانه دجالگرانه تحریم و نداشتن امکانات موجب اعتراضات فزاینده مردم و از جمله برپایی توفان توئیتری در هشتگ «واکسن بخرید» شده است.
این هشتگ روز دوشنبه نیز همچنان ترند اول ایران بود و بیش از هفتاد هزار پیام در آن علیه تعلل خائنانه رژیم در خرید واکسن قابل مشاهده است.
رسانه‌های رژیم با وحشت درباره تنفر مردمی از سر باز زدن رژیم در تهیه واکسن، هشتگ «واکسن بخرید» را با تیترهایی نظیر «مطالبه ملی ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی» منعکس کردند و نوشتند: آنها معتقدند تا به امروز مسوولان به جای تهیه واکسن، بهانه‌های مختلفی را برای سر باز زدن از این امر مهم بیان کردند. تهیه واکسن خارجی کرونا یک مطالبه ملی است در این مدت کم بهتر است مسئولان تعلل را کنار بگذارند و تعداد واکسن خارجی مدرنا را تهیه کنند که نیازی به یخچال‌های منفی ۷۰ درجه هم ندارد.
روزنامه جهان صنعت(رژیم)۹۹۱۰۰۲
https://jahanesanat.ir/?p=۱۲۸۱۳۸

روزنامه حکومتی شرق نیز نوشت: هشتگ «واکسن_بخرید» یکی از هشتگ‌های داغ آخرین شب پاییز بود... در اطراف ایران نیز کشورهای زیادی از‌جمله عراق و عربستان کار پیش‌خرید واکسن را شروع کردند. حتی ونزوئلا هم در آمریکای جنوبی پیش‌خرید واکسن را انجام داده است... هم‌زمانی این نگرانی‌ها با روز پرستار و ارائه آمار پرستارهایی که در یک سال گذشته بر اثر کرونا جان باخته‌اند، موجب داغ‌تر‌شدن جریان این هشتگ و مطالبه مردمی برای واکسن کرونا شد... طاقت همه طاق شده است. این طاقت طاق تا کجا ادامه خواهد یافت؟
روزنامه شرق(رژیم)۹۹۱۰۰۲
http://sharghdaily.com/fa/main/detail/۲۷۵۶۲۸

امتناع حکومت آخوندی از تن دادن به خرید واکسن سر و صدای مهره‌های رژیم نیز درآورده است.
رئیس کل حکومتی سازمان نظام پزشکی گفت: واردات واکسن کرونا اولویتی حیاتی است... لازم است برای ضربه زدن به‌شدت اپیدمی کرونا به ۲۵ میلیون نفر واکسن تزریق شود.
وی افزود: هزینه تامین واکسن کرونا در ایران کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است و این عددی نیست که (حکومت) نتواند تامین کند
روزنامه مردمسالاری(رژیم)۹۹۱۰۰۲
http://newspaper.mardomsalari.ir/۵۴۲۹/page/۱/۹۲۲۴۰

رییس بخش عفونی بیمارستان لرستان نیز درباره تعلل در تهیه واکسن خارجی گفت: مسئولان جان مردم و کادر درمان را بازیچه کم‌کاری‌های خود قرار دادند. خرید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن مگر چقدر می‌شود که مدام بهانه‌تراشی می‌کنند.
روزنامه جهان صنعت(رژیم)۹۹۱۰۰۲
https://jahanesanat.ir/?p=۱۲۸۱۳۸

علی مطهری، نایب رئیس سابق مجلس رژیم گفت: سهمیه واکسن درخواستی ما باطل شده و مجمع تشخیص مصلحت باید پاسخگو باشد.
وی در پیامی نوشت: به خاطر این که در لیست سیاه اف.ای.تی.اف قرار داریم نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیه جمهوری از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و این سهمیه باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.
روزنامه انتخاب(رژیم)۹۹۱۰۰۱

در حالی که در بسیاری از کشورهای تزریق واکسن شروع شده و شمار زیادی از کشورها در صف تهیه واکسن هستند، رژیم آخوندی به دروغ وانمود می‌کند که موانع مختلفی بر سر راه تهیه و ورود واکسن به کشور خبر می‌دهند از جمله آخوند روحانی گفت: همین واکسن را ما می‌خواهیم بخریم چند درصد خارجی است چند درصد داخلی است ؟پول آن آماده است اراده آن هست تصمیم هست دستور هست آمریکا مانع هست. تلویزیون شبکه خبر(رژیم) ۱۹/۹/۹۹

دو روز پیش از این، همتی، رئیس بانک مرکزی رژیم هم می‌گوید تحریم‌های آمریکا اجازه حمل و نقل مالی و خرید واکسن از طریق کواکس را نمی‌دهد! روزنامه انتخاب(رژیم) ۹۹۰۹۱۷

جواد ظریف وزیر خارجه آخوندها نیز در روز ۱۳ آذر گفته بود: آمریکا مانع خرید واکسن کرونا توسط جمهوری اسلامی شده است.
سایت الف(رژیم)۹۹۰۹۱۳

این اظهارات وقیحانه که نتیجه‌ای جز ادامه کشتار مردم ندارد در حالیست که «کواکس»، نهاد معتبر سازمان بهداشت جهانی برای توزیع واکسن با رد ادعای رژیم اعلام کرد: رژیم ایران از طرف آمریکا با هیچ مانع حقوقی و قانونی برای خرید واکسن روبه‌رو نیست!
دروغگویی و اظهارات متناقض سردمداران رژیم آخوندی در مورد واکسن کرونا نشان میدهد فساد و دزدی و سردرگمی و بی کفایتی این رژیم، تامین واکسن را به تاخیر انداخته و قربانیان بیشتری به مردم ایران تحمیل میکند.

روزنامه حکومتی آفتاب یزد در روز ۲۴ آذر نوشت «در مورد واکسن کرونا (مسئولان) اعلام کردند واردات واکسنهای خارجی امکان‌پذیر نیست، اما شاهد هستیم که واکسن کرونا از کشورهای معتبر (وارد شده) و در حال دست به دست شدن بین نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها و مسئولان است!» روزنامه حکومتی آفتاب یزد(رژیم)۹۹۰۹۲۴

روزنامه حکومتی جهان صنعت در روز ۲۴ آذر نیز اعتراف کرد: «سازمان غذا و دارو زیر فشار سنگین برای تأیید واکسن و داروهای ضد کرونای ساخت داخل است، چرا که گرفتن تأییدیه از وزارت بهداشت به‌معنای سرازیر شدن درآمد کلان برای صاحب دارو است!»
روزنامه حکومتی آفتاب یزد(رژیم)۹۹۰۹۲۴

صاحبان شرکتهای سازنده و توزیع دارو نظیری هلدینگ دارویی برکت و شرکتهای تابع و نیز انبوهی از شرکتها اساساً وابسته به سپاه پاسداران و بنیادهای تحت کنترل خامنه‌ای هستند.
در زمینه علت تعلل و مانع‌تراشیهای جنایت‌بار رژیم در خرید واکسن مدیر عامل شرکت سازنده واکسن ادعایی رژیم هم اذعان کرد: اگر هم واکسنی تولید شود، با مانع «اقتصاد غیرشفاف»، روبه‌رو می‌شود که «باعث می‌شود نتوان برنامه‌ریزی کرد چه میزان دارو با چه قیمتی تولید» شود.
روحانی ۲۴ آذر از «تهیه واکسن و انجام واکسیناسیون در یک زمان نزدیک چه با خرید و چه با تولید واکسن در داخل» خبر داد. زالی روز ۲۶ آذر از روحانی خواست: «در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان توزیع واکسن برای آحاد مختلف مردم فراهم شود. بسیاری از کشورها میزان واکسن مورد نیاز خود را خریداری کرده اند، بنابراین باید ما نیز واکسن را از طریق واردات مکفی و با کفایت تامین کنیم».
خبرگزاری ایسنا(رژیم) ۹۹۰۹۲۶

در همین حال شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در مورد تهیه واکسن کرونا گفت: «فعلاً خبری از خرید واکسن کرونا نیست. تا این لحظه نتوانسته‌ایم منابع ارزی لازم برای خرید واکسن کرونا را تأمین و این پول را به خارج از کشور منتقل کنیم» سایت خبرفوری‌ رژیم ۹۹۰۹۲۸

این دروغ در حالیست که ”اتحاد جهانی برای واکسنها و ایمن سازی” وابسته به سازمان بهداشت جهانی روز ۱۹ آذر در اطلاعیه ای اعلام کرد «هیچ مانع قانونی برای اینکه ایران واکسن کرونا بخرد وجود ندارد. اداره سرمایه های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا برای خرید واکسن کرونا مجوز صادر کرده است» بلومبرگ ۹۹۰۹۱۹

درباره بهانه دروغین رژیم در مورد نداشتن امکانات برای نگهداری واکسن، یک کارشناس حکومتی با اشاره به این که واکسن مدرنا که مورد تأیید جهانی قرار گرفته مشکل نگهداری در دمای منفی ۷۰ درجه را ندارد، گفت: «بهانه یخچال منفی ۷۰درجه نداریم هم پرید، پیش به‌سوی بهانه بعدی!» روزنامه همدلی(رژیم)۹۹۰۹۲۹

افتضاح بازی کثیف با جان مردم به قدری است که برخی از کارگزاران رژیم نسبت به واکنش مردم به سوءاستفاده از شرایط و ربط دادن خرید واکسنها به تحریمها هشدار می‌دهند. محبوب‌فر عضو ستاد حکومتی مبارزه با کرونا در روز ۲۲ آذر اعلام کرد: «مردم ایران وقتی مشاهده می‌کنند در کشورهای زیادی از جمله همسایه‌های خودمان مانند عراق و افغانستان به‌دلیل استفاده از واکسن شرکت‌های معتبر، بیماری فروکش کرده است، (بی‌شک) معترض خواهند شد و اگر کشورهای همسایه واکسیناسیون انجام دهند و ما هنوز منتظر باشیم، تاب‌آوری اجتماعی به پایان می‌رسد و به‌صورت اعتراضات کف خیابان سر باز خواهد کرد» روزنامه اعتماد(رژیم) ۹۹۰۹۲۲

یک رسانه حکومتی نوشت: مقامات مسئول در خرید واکسن اظهارات متناقضی در این باره دارند... به عقیده برخی از کارشناسان اقتصادی، دولت و بانک مرکزی از این فرصت بهره‌برداری سیاسی کرده و علی‌رغم واقیعت‌های امروز؛ سعی دارند تا خریدن واکسن را به گونه‌ای به تحریم‌ها مرتبط کنند...
رفتار مسئولان در بهره‌برداری سیاسی از این موضوع بیشتر از آنکه باعث عقب‌نشینی تحریم‌ها شود، باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان شده است. روزنامه مردمسالاری(رژیم)۹۹۰۹۲۳

یک روزنامه حکومتی دیگر نیز هشدار داد: از دست دادن فرصت طلایی امروز و منتظر ماندن تا زمان نامعلوم رونمایی از واکسن وطنی، استراتژی غلطی‌ست که کمترین تبعات آن، تهدید امنیت روانی مردم خواهد بود.
روزنامه مستقل(رژیم)۹۹۰۹۲۳

در همین حال، حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «خودمان جلوی دوربین واکسن کرونا را می زنیم، مسئولان و رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی اعلام کردند ما برای تزریق واکسن کرونای ایرانی پیش قدم خواهیم شد و باید توجه داشت اگر اعتماد نباشد هیچ کدام از این اقدامات موثر نخواهد بود و ۴ هزار نفر در آلبانی داریم که مطلب علیه مردم ایران می زنند و با وجود همه این ها برخی ادعا خواهند کرد که این مسئولان واکسن خارجی یا آب تزریق کرده اند» (اعتماد ۲۳ آذر).

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم – ۲۳آذر ۹۹: اگه ببینید این هم البته بگم اگر اعتماد نباشه که خب می شه واکسن رو زد فیلمش هم گرفت نشون داد بعد یکی می ره چون ببینید ما چهار هزار نفر تو آلبانی داریم به زبان فارسی منافقین هر روز برای ما مطلب می نویسند که مطمئن باشین ما واکسن هم بزنیم می گن اینی که زدند واکسن آمریکایی بود تو مثلا تو فلان چیز خالی کردن یا مثلا آب زدند یا نمی دونم فلان.