گردهمایی اینترنتی جامعه زنان ایرانی مقیم کالیفرنیا برای دموکراسی در ایران


جامعه زنان ایرانی مقیم کالیفرنیا برای دموکراسی در ایران با برگزاری یک گردهمایی اینترنتی به افشای قوانین و اعمال سرکوبگرانه رژیم آخوندی علیه زنان ایران پرداخت.

در این گردهمایی که با عنوان اتحاد برای پایان دادن به خشونت علیه زنان برگزار شد. در این کنفرانس جمعی از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی آمریکا و نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین شماری از مقامات ایالت کالیفرنیا شرکت داشتد. برخی از شرکت کنندگان عبارت بودند از:
نمایندگان کنگره آمریکا:
 جودی چو Judy Chu
نانت برگن Nanette Barragan
اسکات پترز Scot Peters
و جیمی پانتا Jimmy Panetta
سناتور پت بیتز نماینده سنای کالیفرنیا PAT BATES
کریستینا گارسیا نماینده کنگره ایالتی کالیفرنیا Cristina Garcia
دکتر استیون چوی نماینده کنگره ایالتی کالیفرنیا Steven Choi
آدرین نظریان نماینده کنگره ایالتی کالیفرنیا Adrin Nazarian
لیندزی هوروات شهردار وست هالیوود Lindsey Horvath
جان لی عضو شورای شهر لس آنجلس John Lee
پروفسور کیندرا روتاندا ستاد دانشگاه Kyndra Rotunda
پروفسور حسنا علیدو سفیر سابق نیجر در آمریکا و کانادا و استاد دانشگاه Hassana Alidou
در این گردهمایی اینترنتی همچنین شماری از زنان هموطن از جمله مسئول جامعه زنان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و استادان دانشگاه شرکت داشته و به افشای جنایات رژیم زن ستیز آخوندی علیه مردم ایران و بویژه زنان پرداختند.

جودی چو نماینده کنگره آمریکا از حزب دموکرات در سخنانش گفت: رژیم های سرکوبگری مانند رژیم ایران از زن ستیزی برای عقب نگهداشتن زنان در رسیدن به توانمندیهایشان استفاده می‌کنند. ‌اما من میدانم که رژیم آخوندی مردم ایران را نمایندگی نمی کند. دولت آمریکا باید همواره سرکوب بی رویه ملایان را محکوم کرده و از خواسته های صلح جویانه و دمکراتیک در ایران حمایت کند. به همین دلیل من از فعالیت های زنان پشتیبان مقاومت ایران برای ترویج حقوق بشر و برای ایرانی آزادتر قدردانی می کنم.

جیمی پانتا نماینده کنگره آمریکا در این گردهمایی گفت: من از راهبری فوق العاده شما در قدرت بخشیدن به زنان و دختران درتمام جهان و امید شما برای پایان دادن به زن ستیزی و خشونتی که بسیاری از زنان و دختران با آن مواجهند قدردانی می کنم . ... ما باید به موضوع خشونت و به عدالتی سیستماتیک علیه زنان نه فقط در اینجا در سواحل مرکزی کالیفرنیا بلکه البته در کشور هایی نظیر ایران که در ان خشونت در زن ستیزی ریشه داشته و مداوما زنان ودختران را سرکوب می کند بپردازیم .برای دهه ها زنانی که مبارزات زنان و مبارزات مردم برای ازادی و دمکراسی را رهبری کرده اند به این کار ادامه داده اند و با پرداخت بها و فدای بسیار. رهبری آنان مشعل فروزانی در قیامهای سراسری سال۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در ایران بود. ولی متاسفانه آنان با حشونت مداوم از جانب رژیم ایران مواجه شدند.
ما می دانیم رژیمهای سرکوبگر نظیر ایران در تمام دنیا از خشونت علیه زنان استفاده می کنند تا در قدرت بمانند. قدرت یابی زنان را خفه کنند و مخالفت با سیستم حاکم را متوقف کنند.غیر قابل قبول است که شکنجه و اعدام زنان آزادیخواه و فعال حقوق زنان حتی امروزه هم ادامه دارد .به عهده امریکاست به عهده جامعه جهانی است که روشن کنندکه این خشونت سیستماتیک علیه زنان نباید و نمی تواند ادامه یابد.

نماینده کنگره آمریکا اسکات پیترز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود بود وی با محکوم کردن نقض حقوق زنان توسط رژیم ایران گفت:
زنانی که تحت رژیمهای دیکتاتوری نظیر آنچه هم اکنون بر ایران حاکم است زندگی می کنند، بصورت مداوم در خطر بدرفتاری و شکنجه قرار دارند. رژیم ایران تاکتیکهای مختلفی را به کرات برای جلوگیری آنان از طرح خواسته هایشان برای دمکراسی و حقوق بشر بکار می گیرد.

نانت بارگن نماینده کنگره آمریکا طی پیامی به این جلسه از جمله گفت:‌ من بسیار خوشحالم که از ارائه دهندگان قانونی در مجلس نمایندگان بودم که تروریسم دولتی رژیم ایران را محکوم می‌کند و از خواست مردم ایران برای یک ایران دمکراتیک، سکولار و غیر اتمی حمایت می کند.

لیندزی هوروات شهردار وست هالیوود با تاکید بر نقش زنان ایران در مبارزه با رژیم آخوندی گفت:‌ رهبری مریم رجوی در دنیا شناخته شده است و مهم است که (فعالیت های مقاومت ایران) تحت رهبری یک زن است و این نشان میدهد که هدف این سازمان تقویت نیروی زنان و دفاع از حقوق انهاست و بی تردید به این هدف خواهد رسید.

سناتور پت بیتز نماینده سنای ایالت کالیفرنیا با درود به زنان ایرانی که برای یک ایران آزاد و دموکراتیک فعالیت می کنند گفت: «من بی چون و چرا از مردم ایران در تلاش برای دمکراسی حمایت می کنم. یک ایران دمکراتیک و صلحجو از حقوق زنان و دختران حفاظت خواهد کرد.

پروفسور حسنا علیدو، سفیر سابق نیجر در امریکا و کانادا در سالهای ٢٠١٥-٢٠١٩ با اشاره نقض شدید حقوق زنان گفت: جهان باید از مسائلی که زنان ایران با ان دست بگریبانند مطلع شود. همچنین جهان باید در مورد همبستگی و اتحاد نیروهایی که در مقابل این مشکلات ایستاده اند بدانند. وی تاکید کرد:‌ ملاقاتی که با مریم رجوی در سال ٢٠٠١ داشتم تجربه مهمی در زندگی ام بود.
وی گفت:‌ هیچ انسانی نباید به خاطر جنسیت، نژاد، فرهنگ، مذهب و موقعیت اقتصادی یا اجتماعی و ناتوانی فیزیکی مورد تبعیض و خشونت قرار گیرد.

پروفسور کیندرا روتاندا، استاد حقوق بین در این کنفرانس اینترنتی گفت: امروز همچنان که به فشارهای وارده به زنان در دنیا توجه میکنیم باید از زنان و مردان شجاعی که برای احقاق حقوق افراد و ازادی ایستاده اند و در بدترین مناطق تحت ستم و ظلم شدید در دنیا ایستادگی میکنند، قدردانی کنیم
رژیم ایران بخصوص در دو سال گذشته مبارزان آزادی را تحت فشار بسیار قرار داده و به زندان، جریمه های سنگین و محاکمه های بدون وکیل محکوم کرده است
ما امروز بخصوص به یاد ان قهرمانانی هستیم که جان خود را به خطر انداختند تا اینده بهتری برای دیگران بسازند.