فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵ شهر از ۱۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت

 

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵ شهر از ۱۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت

•    زالی: با یک حرکت تند قطعا می‌توانیم به حالت قبل برگردیم. محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت، زیرا شرایط تهران نارنجی است
•    عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ردیف مشخصی برای واردات واکسن کرونا در نظر گرفته نشده
•    سرکرده پاسداران: ما فرمولهای غلبه را پیدا کردیم! رهیافتهایی پیدا شده که بدون واکسن مسأله را در مسیر نزولی قرار میدهد. طرح سلیمانی درجهان منحصربه‌فرد است و اگر کشورهای دیگر ساختار نظام اجتماعی خودشان را با مدیریت این مسأله همراه کنند بتوانند یک آرامش خاطرجهانی بعد از این مسأله حاصل میشود!
•    رئیس جمعیت هلال احمر رژیم: قرار است ۱۵۰ هزار واکسن فایزر توسط خیرین در آمریکا از مرز وارد کشور شود!
•    خانم مریم رجوی: تعلل و وقت کشی در خرید و وارد کردن واکسن ادامه سیاست جنایتکارانه رژیم است که تا کنون باعث جان باختن ۱۹۳ هزار تن از هموطنانمان شده که باز هم قربانیان بیشتری در میان مردم محروم و ستمدیده بجای میگذارد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۵ شهر از ۱۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۲۲۳ نفر، در البرز به ۵۰۷۵ نفر، در اصفهان به ۱۱۷۰۰ نفر، در تهران به ۴۷۴۹۶ نفر، در فارس به ۵۹۲۰ نفر، در قزوین به ۲۰۰۲ نفر، در قم به ۷۵۶۰ نفر، در کرمان به ۴۱۹۴ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳۸۹ نفر، در گلستان به ۴۷۶۷ نفر، در لرستان به ۷۷۶۳ نفر، در مازندران به ۷۳۱۲ نفر و در همدان به ۴۶۱۵ نفر رسیده است.

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «با یک حرکت تند قطعا می‌توانیم به حالت قبل برگردیم. محدودیت‌ها در هفته‌های آتی ادامه خواهد داشت، زیرا همچنان شرایط تهران نارنجی بوده و باید با احتیاط بیشتری گام برداریم» (همشهری ۸ دی)
رسولی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رژیم گفت: «رییس جمهور برای هزینه های کرونا مجوز برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی را دریافت کرد، اما تا کنون یک ریال به شهرداری تهران با ۹ میلیون جمعیت ثابت و ۶ میلیون جمعیت سیار پرداخت نشده است. در حالی که برخی روزها ۶۰ درصد تلفات کرونا برای تهران بوده است» (خبرگزاری قضاییه رژیم ۸ دی).

در قزوین، جانشین ستادکرونا گفت: «با توجه به وضعیت نامناسب استان های همسایه مانند زنجان، گیلان و مازندران وضعیت استان قزوین شکننده است» (باشگاه خبرنگاران جوان ۸ دی).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌ها هستیم. در صورتی که آمار بستری‌های همچنان بالا باشد به وضعیت قرمز ماه قبل باز خواهیم گشت و شاهد فوت بسیاری در زمستان خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ دی).
برغم این شرایط همچنان تعلل و وقت کشی و در عین حال دروغپردازی و تناقض گویی رژیم در موضوع واکسن ادامه دارد.

محسنی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ردیف مشخصی برای واردات واکسن کرونا در نظر گرفته نشده است. ارائه واکسن کرونای داخلی مشروط به نتیجه مثبت تست انسانی است که در سریع‌ترین زمان احتمالا اواخر خرداد ماه نمونه آزمایش انسانی آن تکمیل میشود» (خبرآنلاین ۸ دی).

پاسدار سلامی سرکرده پاسداران هم دست یابی به واکسن را کنار گذاشت و یک مشت اراجیف نامفهوم تحت عنوان طرح سلیمانی ردیف کرد که باعث آرامش خاطرجهانی میشود. وی گفت: «ما فرمولهای غلبه را پیدا کردیم! یعنی رهیافتها و رویکردهایی که می‌تواند بدون این‌که فعلاً ما به واکسن برسیم مسأله را در مسیر نزولی قرار دهد پیدا شده و طرح سلیمانی می‌تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که منحصربه‌فرد هست در جهان، و حتی تجربه موفقی است که اگر کشورهای دیگری بتوانند ساختار نظام اجتماعی خودشان را با مدیریت این مسأله همراه بکنند بتوانند آنها هم شیوه‌های صعودی را به شیوه‌های نزولی یعنی فرازها را به فرود تبدیل کنند و یک آرامش خاطره جهانی بعد از این مسأله حاصل بشود». (ایران پرس نیوز رژیم ۸ دی)

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «بنابر هماهنگی‌های صورت‌گرفته با جمعی از خیرین در آمریکا قرار است ۱۵۰ هزار واکسن فایزر تا پایان این ماه از طریق مرز ایران وارد و در اختیار هلال احمر قرار بگیرد». (خبرگزاری نیروی قدس ۸ دی).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «هر‌ساله وعده‌هایی درباره تولید واکسن آنفلوانزا داده می‌شود، اما به نتیجه نمی‌رسد و واکسن را وارد می‌کنند. واقعاً تولید واکسن کووید سهولت بیشتری دارد؟ وزارت بهداشت در بحران کرونا نشان داد که پایبندی تام‌و‌تمام به مبانی دانش مدرن و اصول علمی تحقیقات ندارد. بد نیست به این سؤال پاسخ داده شود که چرا بخش مهمی از کشورهای دنیا به‌دنبال ساخت واکسن کووید نیستند و سلامت را به صرفه‌جویی اقتصادی یا ارتقای غرور ملی آن‌هم در مهلکه خانمان‌سوز کرونا ترجیح می‌دهند؟ (شرق ۸ دی).

خانم مریم رجوی تعلل و وقت کشی در خرید و وارد کردن واکسن را ادامه سیاست جنایتکارانه رژیم خواند که تا کنون باعث جان باختن ۱۹۳ هزار تن از هموطنانمان در اثر کرونا شده که باز هم قربانیان بیشتری در میان مردم محروم و ستمدیده بجای میگذارد. رژیم ماههاست با وعده موهوم ”واکسن داخلی” آنهم توسط ”ستاد اجرایی فرمان خمینی”، از بنیادهای چپاول و اخاذی خامنه‌ای، از خرید واکسن طفره میرود. اگر نمونه آزمایشگاهی این واکسن هم قابل قبول باشد، متخصصان رژیم میگویند تولید انبوه آن دست کم ۶ ماه طول میکشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸ دی ۱۳۹۹(۲۸دسامبر۲۰۲۰)