در یک اقدام جنایتکارانه دژخیمان رژیم آخوندی محمد حسن رضایی را که بهنگام دستگیری ۱۶ سال داشت، پس از ۱۳ سال زندان اعدام کردند


در یک اقدام جنایتکارانه دژخیمان رژیم آخوندی محمد حسن رضایی را که بهنگام دستگیری ۱۶ سال داشت، پس از ۱۳ سال زندان اعدام کردند

فراخوان بین المللی به
•    اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام بویژه کودکان
•    مقابله با اعدام و شکنجه و نقض مستمر قوانین و کنوانسیونهای بین المللی ازسوی رژیم ایران
•    بازدید هیات بین المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان
•    ارجاع پرونده نقض وحشیانه و مستمر حقوق بشر در ایران به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران رژیم در برابر عدالت

صبح پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه ۹۹،‌ رژیم آخوندی، در یک اقدام جنایتکارانه محمد حسن رضایی را که به هنگام دستگیری و وقوع جرم ۱۶ سال داشت، پس از تحمل بیش از ۱۳ سال زندان، در زندان رشت به دار آویخت. وی است. وی در سال ۱۳۸۶ پس از دستگیری تحت شکنجه و فشار در سلول‌انفرادی وادار به اعتراف شده و در بیدادگاهی که در ۱۳۸۷ تشکیل شد گفت این اعترافات زیر شکنجه صورت گرفته است.
این اعدام جنایتکارانه که در نقض اشکار میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک و علیرغم اعتراض سازمانها و ارگانهای حقوق بشری صورت گرفت، بار دیگر نشان میدهد فاشیسم دینی حاکم برایران بدون شکنجه و اعدام یک روز دوام نمی آورد.
مقاومت ایران این اعدام جنایتکارانه را قویا محکوم نموده و دبیرکل، شورای حقوق بشر، کمیسر عالی حقوق بشر و عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام، بویژه کودکان و مقابله با شکنجه و اعدام و نقض مستمر قوانین و کنوانسیونهای بین المللی ازسوی رژیم ایران، فرا میخواند. تعیین یک هیات بین المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان ضرورت مضاعف دارد. پرونده نقض وحشیانه و مستمر حقوق بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران آن بخاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ دی ۱۳۹۹ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰)