آلودگی شدید هوا در ۱۱ کلان‌شهر ایران


آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران ادامه دارد و تشدید میشود و این امر دربحبوحه کرونا، شمار قربانیان را بازهم بیشتر می کند.

به رغم برخی تکذیب های شیادانه رژیم در خصوص استفاده از سوخت مازوت، عباس شاهسونی از کار گزاران وزارت بهداشت رژیم گفت: علت اصلی آلودگی هوا در شهرهایی چون کرج و اصفهان نیز استفاده از سوخت مازوت است.
وی هم چنین گفت کیفیت هوای بعضی مناطق کلانشهر تهران در وضعیت خطرناک قرار دارد و عامل اصلی این شرایط استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها ست.
عیسی کلانتری رئیس محیط زیست رژیم نیر به نقش مستقیم حکومت آخوندی اعتراف کرد: چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به خاطر تحریم کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم تن بدهیم این مازوت‌ها را در شهرها بسوزانند.
رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت: مطالعات نشان می دهد هر سال حدود ۴۰ هزار نفر در کشور به دلیل مواجهه با غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا جان خود را از دست می دهند که این تعداد تقریبا معادل ۱۰ درصد کل موارد فوتی ها است.
کارشناسان حکومتی معترفند که در رژیم هیچ اراده یی برای حل مشکل آلودگی هوا وجود ندارد.

درحالیکه مردم ایران با بحران شدید آلودگی هوا و فاجعه کرونا مواجهند، رژیم آخوندی اعلام کرد غنی سازی ۲۰درصدی اورانیوم را در سایت زیرزمینی فردو که دو نقض مهم و فاحش دیگر برجام است، شروع می کند.