هم بندیهای آزاد شده مریم اکبری منفرد خواهان آزادی بی قید و شرط وی شدند



شماری از هم‌بندیهای آزاد شده مریم اکبری منفرد خواهان آزادی بی‌قید و شرط وی بعنوان قدیمی ترین زن زندانی سیاسی که از سال ۱۳۸۸ در زندان بسر میبرد و بیش از دو سوم از ۱۵ سال محکومیت خود را سپری کرده است شدند.

به گزارش خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ایران مریم اکبری منفرد که پس از حوادث عاشورای ۱۳۸۸ دستگیر و به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود اکنون وارد دوازدهمین سال زندان خود میشود. او به اتهام محاربه پس از دستگیری حدود ۹ماه در یک سلول‌ انفرادی وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ اوین بسر میبرد.
به گزارش هرانا دو برادر مریم اکبری منفرد در سال‌های ۶۰ و ۶۳ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام شدند. برادر کوچک و خواهرش نیز در تابستان سال۶۷ و همزمان با موج اعدام زندانیان سیاسی اعدام شدند. وی مادر سه دختر است و از آزادی مشروط و حتی یک روز مرخصی طی دوران حبس محروم مانده است.
هم‌بندان مریم اکبری خاطر نشان کردند که حتی طبق قوانین و چارچوبهای خود رژیم مریم اکبری می باید پس از ۱۰ سال یعنی تحمل دو سوم زندانش آزاد میشد.
 پیداست که نگهداشتن این زندانی سیاسی در حبس و اینکه بر خلاف دیگران حتی یک روز هم در ۱۱ سال گذشته مرخصی نداشته است عمدی و از سر کینه کشی با مجاهدین است.