فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۱۹۷ هزار و ۴۰۰ بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۱۹۷ هزار و ۴۰۰ بیشتر است

•    ربیعی در ادامه دروغپردازیهای مضحک روحانی گفت ما جزو کشورهای پیشتاز در تولید واکسن و سایر نیازمندیهای درمانی کرونا هستیم و اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی در مردم ندارد
•    روزنامه حکومتی شرق: کشور ما نه‌تنها واکسن نخریده بلکه تازه دارد از واکسنی رونمایی می‌کند که قرار است کارآزمایی بالینی آن تازه شروع شود. این موضوع به‌معنای ابتلا و مرگ هر چه بیشتر هموطنان ماست
•    متخصص بیماریهای عفونی: تا زمانی که عملیات واکسیناسیون انجام نشود هیچ پیش‌بینی نمیشود در باره کرونا کرد
•    زالی: حمل‌ونقل عمومی به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها برای رعایت فاصله گذاری مهمترین محل انتقال بیماری است
•    سخنگوی وزارت بهداشت: مازندران شاهد روند صعودی بیماری است. به زودی شهرهای دیگر استان قرمز میشوند
•    دانشگاه علوم پزشکی یزد: روز گذشته بیماران بستری نسبت به روز قبل ۲ برابر شدند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۱۹۷ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۳۲۸ نفر، در اردبیل به ۲۴۲۷ نفر، در اصفهان به ۱۲۲۸۵ نفر، در تهران به ۴۸۴۰۱ نفر، سمنان به ۲۹۶۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۷۹۱ نفر، در فارس به ۶۰۴۰ نفر، در قم به ۷۷۱۵ نفر، در کردستان به ۳۳۷۶ نفر، در کرمان به ۴۳۵۲ نفر، در گلستان به ۴۸۸۲ نفر، در گیلان به ۷۰۰۶ نفر، در مازندران به ۷۵۷۷ نفر، در همدان به ۴۶۸۸ نفر و در یزد به ۳۴۸۷ نفر رسیده است.

رژیم آخوندی همچنان با تعلل و دروغگویی در مورد واکسن با جان میلیونها ایرانی بازی میکند. ربیعی سخنگوی روحانی گفت: «جزو کشورهای پیشتاز هستیم در تولید واکسن! و سایر نیازمندیهای درمانی کرونا. در مواجهه با این دستاورد های انکارناپذیر تلاشهای بزرگتری در جهت ناامید کردن مردم آغاز شده. اشاعه بی‌اعتمادی به واکسن داخلی نمی‌تواند هدفی جز پراکندن بذر ناامیدی و ابهام در مردم داشته باشد» (تلویزیون رژیم ۱۶ دی)

عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی گفت: «تا زمانی که در کشور عملیات واکسینه کردن انجام نشود هیچ پیش‌بینی نمی‌توان در این باره داشت، امیدوارم در عرض چند ماه ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند تا در برابر این ویروس ایمنی به وجود بیاید» (ایسنا ۱۶ دی). روزنامه حکومتی شرق نوشت: «کشور ما نه‌تنها واکسن نخریده بلکه تازه از واکسنی رونمایی می‌کند که قرار است کارآزمایی بالینی آن تازه شروع شود. این به‌معنای ابتلا و مرگ هر چه بیشتر هموطنان ماست» (شرق ۱۶ دی).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «ممکن است مجددا روزهای سختی داشته باشیم؛ یک نگرانی عمده تحولات و جهش ویروس است، اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در یکی از افرادی که از انگلیس بازگشته بود، دیده شده است. اگر کوچکترین بی توجهی به ویروس جهش یافته، صورت گیرد، تمام ساختار ما برهم خواهد ریخت» (ایسنا ۱۶ دی).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «حمل‌ونقل عمومی به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهمترین محل برای انتقال بیماری کووید-۱۹ است. وی همچنین گفت، سهم حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا در حدود ۳۵ درصد است» (ایرنا ۱۶ دی).

در مازندران، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «به جز چهار شهر اعلام شده استان که در وضعیت قرمز یعنی بسیار پر خطر کرونا قرار دارند بقیه شهرها در وضعیت نارنجی یعنی پر خطر هستند. در مازندران شاهد روند صعودی این بیماری هستیم. اگر مراقبت ها و اصول بهداشتی در این استان رعایت نشود به زودی شهرهای دیگری از این استان وضعیت قرمز پیدا می کنند» (ایرنا ۱۶ دی).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آلودگی هوا در تشدید بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی تاثیرگذار است و این مساله، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر مرگ و میر کرونا دارد» (ایسنا ۱۶دی).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از فوت ۹ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۴۴۹ بیمار بستری هستند، ۹۳ نفر در ICU و ۳۶ نفر به کمک دستگاه تنفسی ادامه حیات می‌دهند و وضعیت بسیار شکننده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶ دی».

در یزد، یکی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از سرکشی دوباره کرونا در استان خبر داد و گفت: «طی روز گذشته بیماران بستری نسبت به روز قبل از آن ۲ برابر شده است. آمار بیماران سرپایی نیز افزایش قابل توجهی داشته و این زنگ خطر را به صدا در آورده است». وی «مراسم‌های تودیع و معارفه، آیین های بهره برداری و افتتاح طرحها، برگزاری جلسات دولتی و مذهبی، حضور صد درصد کارکنان دولت در محل کار و بازگشایی دوباره بانکها» راعامل این وضعیت توصیف کرد (ایرنا ۱۶ دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶ دی ۱۳۹۹ (۵ ژانویه ۲۰۲۱)