فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۱۹۹ هزار و ۳۰۰ بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۱۹۹ هزار و ۳۰۰ بیشتر است

•    دانشگاههای علوم پزشکی مازندران: در این استان ۱۲۷۹ نفر بستری و ۲۶۵ نفر در ICU بستری هستند
•    دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: «در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ بیمار شناسایی شده اند. در حال حاضر ۴۱۶ بیمار بستری و ۱۶۴ بیمار در ICU هستند
•    بدنبال اظهارات خامنه ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، روحانی وفاداری خود را به این سیاست جنایتکارانه ابراز داشت. او بخلاف وعده های قبلی هیچ چشم اندازی برای واکسن ارائه نکرد
•    روحانی: واکسنهایی در اختیار ما بود که زودتر بیاوریم. یک شرکتهایی بودند به ما پیشنهاد دادند و وزارت بهداشت و درمان ما به حق نپذیرفت و قبول نکرد و بعضی از کشورها به یک شرایطی قبول کردند ما کاری با آنها نداریم
•    فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی: باید ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند که زنجیره انتقال قطع شود. واکسن اروپایی چندین مرحله مطالعات حیوانی و انسانی را طی کرده و مشخص شده که می توانند جوابگو و عوارض کمتری داشته باشد
•    خانم مریم رجوی: منع ورود ۱۵۰ هزار واکسن فایزر توسط هلال احمر خامنه ای یک اقدام جنایتکارانه است که به قیمت جان شمار زیادی از هموطنانمان تمام میشود. واکسن حق مسلم عموم مردم ایران است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۱۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۵۹۷ نفر، در البرز به ۵۱۸۵ نفر، در اصفهان به ۱۲۴۷۰ نفر، در تهران به ۴۸۷۷۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۵۱۵ نفر، در زنجان به ۲۱۰۰ نفر، در سمنان به ۲۹۷۵ نفر، در فارس به ۶۰۷۸ نفر، در قزوین به ۲۰۸۷ نفر، در قم به ۷۷۷۵ نفر، در کرمان به ۴۳۹۶ نفر، در گلستان به ۴۹۷۰ نفر، در گیلان به ۷۰۶۶ نفر، در مازندران به ۷۷۲۷ نفر و در مرکزی به ۴۱۱۸ نفر رسیده است.

رییسی، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «استان مازندران یکی از استان‌هایی است که بیشترین موارد ابتلا را از آنجا داریم و استان گلستان و گیلان هم نیاز به مراقبت بیشتر دارند.۷ شهر قرمز، ۳۰ نارنجی و ۴۱۱ شهر زرد در کشور داریم. از ۷ شهر قرمز ۵ شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائم شهر و نکا در مازندران و شهر بندرگز و کردکوی در گلستان هستند» (ایسنا ۲۰ دی).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «آلودگی هوا و وجود آلاینده ها مرگ و میر ناشی از کرونا و شیوع آن را افزایش می دهد و باعث می شود کرونا ثبات و بقای بیشتری در محیط پیدا کند. همچنین با افزایش آلودگی هوا افراد دارای بیماری های مزمن تنفسی در برابر کرونا آسیب پذیرتر می شوند» (ایسنا ۲۰ دی).

در مازندران، به گزارش دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل: «تعداد بستری شدگان کرونایی در استان ۱۲۷۹ نفر هستند. از این تعداد ۲۶۵ نفر در ICU بستری هستند» (ایسنا ۲۰ دی).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان آذربایجان غربی شناسایی شده اند. در حال حاضر ۴۱۶ بیمار در بیمارستان‌های آذربایجان غربی بستری که ۱۶۴ بیمار در ICU هستند» (ایمنا ۱۹ دی).

بدنبال اظهارات روز گذشته خامنه ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، امروز روحانی وفاداری خود را نسبت به این سیاست جنایتکارانه ابراز داشت و گفت: «واکسنهایی در اختیار ما بود که زودتر بیاوریم در کشور منتها واکسنی بود که می‌خواستند روی مردم ما آزمایش کنند! یک شرکتهایی بودند به ما پیشنهاد دادند و وزارت بهداشت و درمان ما به حق نپذیرفت و قبول نکرد و بعضی از کشورها به یک شرایطی قبول کردند ما کاری با آنها نداریم». وی بخلاف وعده های قبلی هیچگونه چشم اندازی برای دست یابی به واکسن ارائه نکرد و ضمن ردیف کردن یک سری عذر و بهانه گفت: «یکی از مطالبات مردم این هست که ما سریعتر واکسن را در اختیار مردم قرار بدهیم حالا یک واکسنی که مورد اطمینان هست و مرجع ماهم سازمان بهداشت و درمان هست حالا در داخل ما بتوانیم هر چه سریعتر به نتیجه برسانیم... در خارج هم ما بتوانیم یک واکسن مطمئنی را بخریم و وارد کشور بکنیم... اگر بخواهیم به ۶۰ میلیون نفر در این کشور واکسن بزنیم زمان‌بر است».

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: صحبت‌های خامنه‌ای در مورد «عدم خرید واکسن از آمریکا و انگلیس باید اجرایی شود. امکان دست‌کاری واکسن و دارو وجود دارد و این کار شدنی است و ما به طرف آمریکایی و انگلیسی در این باره نمی‌توانیم اعتماد کنیم» (ایسنا ۲۰ دی).

الهیان نماینده تهران در مجلس ارتجاع گفت: «چطور باید ۱۵۰هزار دوز از این واکسن(فایزر) را وارد کنیم... مجلس موافق واردات این واکسن نیست... قاعدتاً از کشورهای آمریکا و انگلیس که ناکارآمدی واکسنهای آنها اثبات شده است به هیچ‌وجه نباید واکسن وارد شود» (سایت مجلس ارتجاع ۱۹ دی).

حسنی، فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در استان کردستان، «با اشاره به اینکه باید ۷۰ درصد از مردم واکسینه شوند که زنجیره انتقال در جامعه قطع شود، گفت: واکسن اروپایی چندین مرحله مطالعات حیوانی و انسانی را طی کرده و مشخص شده که می توانند جوابگو و عوارض کمتری داشته باشد» (ایسنا ۲۰ دی).

بدنبال سخنان روز گذشته خامنه ای سخنگوی هلال احمر رژیم اعلام کرد: واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا از آمریکا منتفی است. خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران منع ورود ۱۵۰هزار واکسن فایزر توسط هلال احمر خامنه ای را یک اقدام جنایتکارانه خواند که به قیمت جان شمار زیادی از هموطنانمان تمام میشود. واکسن حق مسلم عموم مردم ایران است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ دی ۱۳۹۹ (۹ ژانویه ۲۰۲۱)