فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۴ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۴ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است

•    درحالیکه دانشگاههای پزشکی نسبت به موج چهارم و افزایش مبتلایان هشدار میدهند، دروغگویی در مورد واکسن ادامه دارد. جهانپور گفت هنوز هیچ واکسنی وارد نشده اما ما جزو اولین کشور‌هایی خواهیم بود که واکسیناسیون را خاتمه خواهیم داد و نمکی گفت: بدبنال مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن هستیم و چانه زنی برای وارد کردن موثرترین واکسن است
•    دبیر ستاد کرونا درلرستان: طی چند روز اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ مبتلایان کرونایی هستیم
•    رییس دانشگاه پزشکی سمنان از ورود موج چهارم به سمنان ابراز نگرانی کرد و گفت ۴ درصد فوتی های در سمنان بوده است
•    دانشگاه پزشکی اصفهان: برخی از بازگشایی‌ها در استان اصفهان بدون برنامه ریزی انجام شده است،چنانچه بی توجهی و عادی سازی ادامه داشته باشد شاهد پیک این بیماری در بهمن و اسفند خواهیم بود
•    دانشگاه پزشکی گلستان: بستری ها افزایشی اشت. هنوز در پیک سوم هستیم و زمان زیادی لازم است تا از آن خارج شویم
•    شبکه بهداشت کهگیلویه: هیچ منطقه سفیدی در اینجا وجود ندارد. تصمیمات بعضی از نهادها کرونا را افزایش می دهد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه اول بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۲۰۴ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۸۰۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۷۵۰۸ نفر، در اصفهان به ۱۲۸۸۰ نفر، در تهران به ۴۹۶۶۶ نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۸۳۵ نفر، در خوزستان به ۱۰۲۱۰ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۹۲۱ نفر، در فارس به ۶۱۹۲ نفر، در کرمان به ۴۵۱۲ نفر، در گیلان به ۷۲۴۶ نفر، در مازندران به ۸۱۲۲ نفر، در مرکزی به ۴۱۹۳ نفر و در یزد به ۳۷۳۷ نفر رسیده است.

در حالیکه دانشگاههای پزشکی یکی پس از دیگری نسبت به موج چهارم و افزایش مبتلایان و میزان مرگ و میر در هفته های آینده هشدار میدهند، تعلل و توجیه گری و دروغگویی در مورد واکسن ادامه دارد. جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره خرید واکسن کرونا در یک ادعای مسخره گفت: «هنوز هیچ واکسنی وارد نشده است. اما فکر می‌کنیم جزو اولین کشور‌هایی خواهیم بود که واکسیناسیون را خاتمه خواهیم داد»! (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱ بهمن). نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «تا زمانی که مطمئن ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، وارداتی نخواهیم داشت و چانه زنی های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم». با اینحال وی گفت «ما امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن واکسیناسیون را شروع کنیم» و افزود امیدواریم مصرف واکسن تولید مشترک با کوبا را در اواسط بهار شروع کنیم(ایلنا ۱ بهمن).

در لرستان، دبیر ستاد کرونا گفت: «طی چند روز اخیر شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا و همچنین مرگ شهروندان هستیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱ بهمن).

در مازندران، «استان مازندران همچنان قرمز مانده و محدودیت های اعمال شده نیز نتواسته این بیماری را کنترل کند، در حال حاضر ۱۲۹۶ بیمار کرونایی بستری و از این تعداد ۲۸۵ نفر در ICU هستند» (ایسنا ۱ بهمن).

در سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، از ورود موج چهارم کرونا به استان سمنان ابراز نگرانی کرد و گفت: چهار درصد از آمار فوتی های کرونا در کشور در سمنان رخ داده است. سمنان با هشت استان دیگر هم جوار است و این همجواری و آمد و رفت های فراوان منجر به شیوع شدید ویروس کرونا در استان سمنان می شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۰ دی).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «اکنون روند بیماری ثابت شده است و هر گاه روند بیماری ثابت می‌شود نگران کننده است. برخی از بازگشایی‌ها بدون برنامه ریزی انجام شده است، چنانچه بی توجهی و عادی سازی ادامه داشته باشد شاهد پیک این بیماری در بهمن و اسفند خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱ بهمن).

در گلستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار بستری های گلستان به ۳۷۳ نفر رسیده و روند افزایشی را شاهد هستیم. اما منحنی بستری سینوسی است و این امر نشان می‌دهد که ما به کنترل بیماری نرسیده‌ایم و خلاهایی وجود دارد.گلستان هنوز در مرحله پیک سوم بوده و زمان زیادی لازم است تا از این پیک خارج شویم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱ بهمن).

در کهگیلویه و بویراحمد، رییس شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: «هیچ منطقه سفیدی در این شهرستان وجود ندارد و هر لحظه احتمال افزایش بیماران کرونایی وجود دارد .تصمیمات منطقه‌ای بعضی از نهادها سیر صعودی کرونا را افزایش می دهد. هیچ چشم اندازی را نمی توان برای این ویروس مشخص کرد» (ایرنا ۱ بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول بهمن ۱۳۹۹ (۲۰ ژانویه ۲۰۲۱)